Moto Racing Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Witam,Prośba o pomoc kto ruszył kiedyś z taką usterką : Honda Shadow vt 500 83r. pękł korbowód i pokruszył cały tłok w tylnym garnku zrobiła się duza szkoda, pękł korba przy sworzniu , tłok spadł na dół w kawałeczkach , sworzeń spadł też na dół i zablokował wał, cylinder porysowany, głowica zdemolowana stukaniem kruszącego się tłoka. Pyt. 1 czy wymienię korbę bez rozpoławiania silnika ? pyt. 2 czy duże jest prawdopodobieństwo pokrzywienia wału ? pyt 3 czy dam radę oczyścić dół silnika z resztek tłoka ? czekam na info i pozdrawiam wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Witam,Prośba o pomoc kto ruszył kiedyś z taką usterką : Honda Shadow vt 500 83r. pękł korbowód i pokruszył cały tłok w tylnym garnku zrobiła się duza szkoda, pękł korba przy sworzniu , tłok spadł na dół w kawałeczkach , sworzeń spadł też na dół i zablokował wał, cylinder porysowany, głowica zdemolowana stukaniem kruszącego się tłoka. Pyt. 1 czy wymienię korbę bez rozpoławiania silnika ? pyt. 2 czy duże jest prawdopodobieństwo pokrzywienia wału ? pyt 3 czy dam radę oczyścić dół silnika z resztek tłoka ? czekam na info i pozdrawiam wszystkich Jak ten silnik dokładnie umyjesz to będzie ładnie wyglądał na biurku w gabinecie.Pozostaje Ci szukanie używanego silnika Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto Racing Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Jak ten silnik dokładnie umyjesz to będzie ładnie wyglądał na biurku w gabinecie.Pozostaje Ci szukanie używanego silnika hmmm...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Trzeba rozebrać cały silnik żeby zobaczyć w jakim stanie jest wał. Ale nawet jeśli naprawa jest możliwa to pytanie czy jest opłacalna. Trzeba kupić nową głowicę, tłoki, korby, pompę oleju, zrobić tulejowanie cylindrów, bo to chyba jeden odlew razem z karterami, do tego robocizna. I nie ma w ogóle pewności że to będzie chodzić. Bardzo prawdopodobne że kupno drugiego silnika wyjdzie taniej. Poza tym jeśli wał i panewki są dobre to szybko znajdziesz na nie kupca bo to częsta usterka w tym modelu. A sam silnik świetnie się nadaje jako materiał na stolik więc tu też mógłbyś parę stówek odzyskać. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto Racing Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2014 spoko :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto Racing Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Mam używany silnik shadow vt 500 z zatartymi panewkami ... rozebrałem cały.... czy ktoś z forumowiczów wymieniał panewki korbowodowe ? co z wałem czy oddać do sprawdzenia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Nie wymienia się panewek w motocyklach. Za wysokie obroty. Naprawa wystarcza zazwyczaj na kilkaset km. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sitars Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 W zasadzie, to dostałeś odpowiedź już w drugim poście swojego tematu, a Ty nadal chcesz w to brnąć.Pozdrawiam Cytuj SQ7NSQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto Racing Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 zapytamn konkretnie ? 30 letnie silniki vt 500 to 99% zajechane dłubane składane po kilka razy żelazo warte tyle co złom w kg na wagę !!! czy skoro rozłozyłem cały silnik, to czy można zrobić dobry remont generalny i pośmigać z 30-40 tys kilometrów ??? proszę o odpowiedzi tylko tych kolegów co tego dokonali !!! dziękuję i czekam na odpowedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Mozna jezeli trafisz na dobry wal z korbowodami z jakiegos rozbitka.Radze szukac raczej na zachodzie Europy - Amglia / Niemcy / Holandia.Do tego fabryczne tloki i pierscienie i regeneracja glowic na fabrycznychczesciach. Wszystko ponizej tego standartu nie przejedzie 40 tys.Oczywiscie o wiele taniej kupic krecacy sie silnik w tych krajach, ktore wymienilem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Ale czy można remontować silnik, w którym już się przekręciła panewka? Bo chyba o to chodzi autorowi? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto Racing Opublikowano 12 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 MAM DRUGI WAŁ Z SILNIKA GDZIE PĘKŁ KORBOWÓD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Kup sprawny piec i śmigaj.Nie opłaca się w to bawić Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Ok, czyli podsumowując masz piec, w którym pękł korbowód, pokruszył się tłok, porysował cylinder, etc. ale wał i panewki są nieruszone. Do tego masz drugi silnik, w którym góra jest dobra ale panewka się zatarła. No to tak, pierwszy silnik nadaje się na złom, wiadomo. Możesz spróbować przełożyć wał i panewki z niego do tego drugiego silnika, ALE problem w tym że w tym drugim silniku w całym układzie smarowania są opiłki po tej zatartej panewce. W związku z tym smarowanie nie będzie miało takiej wydajności jak w zdrowym silniku. O to się głównie rozchodzi. Nikt nie wie jak długo taki piec pochodzi, ale możesz zaryzykować. W każdym razie jakbyś się zdecydował to przełóż też pompę oleju z tego pierwszego silnika. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 MAM DRUGI WAŁ Z SILNIKA GDZIE PĘKŁ KORBOWÓD. Czyli teraz masz dwa złomowe silniki i wypada kupić trzeci ale sprawny. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.