Skocz do zawartości

Dziwne ubytki oleju (XJ600)


embe
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Spróbuję krótko i treściwie.

 

Przez ostatnie 4 miesiące (po wymianie) ilość oleju utrzymywała się na tym samym poziomie. Często zerkałem w "okienko" i zawsze widziałem to samo. Oleju było tuż pod kreską MAX. Ostatnio w ciągu jednej małej wycieczki poziom spadł o prawie 1/4 z poziomu widocznego w okienku, czyli 1/4 ilości między MIN i MAX poziomami. Wczoraj po przejechaniu 30 kilometrów poziom oleju był w okolicach MAX (olej rozgrzany), tymczasem dziś po nocy (zimny olej) spadł do 3/4 okienka. Co jest grane? Rozumiem, że 18 letni silnik może brać olej...ok. Ale dlaczego nie robił tego do tej pory? Dosłownie zerowe ubytki na przestrzeni wielu kilometrów - przynajmniej niezauważalne gołym okiem. Poziom stale ten sam. Teraz w ciągu jednej jazdy spada tak gwałtownie. O co tu chodzi? Czy mam szukać nowego silnika :buttrock:

 

Z góry dzienks za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co piszesz to za każdym razem masz nie mniejszy lecz inny poziom oleju w misce, u mnie też tak było raz za dużo raz za mało ale kontrolka nigdy nie zaświeciła, w moim przypadku zależy jak ustawię motocykl, jak będzie lekki przechył to różnice we wskazaniach wystąpią na pewno (przynajmniej tak było u mnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, że nie masz się czym przejmować. Jeśli nie zauważyłeś dymienia ani spadku mocy, to znaczy że silnik nie bierze ci oleju. Najlepiej weż ze sobą kolega, niech jeczie na drugim motocyklu za toba i patrzy sie na wydech czy twój sprzęt nie dymi w trakcie jazdy. Jeśli nie dymi to możliwe że są gdzieś jakieś wycieki, ale wtedy byłyby plamy oleju pod silnikiem, a nic o nich nie wspominasz.

 

Poziom oleju spawdza się na zimnym silniku, motocykl musi znajdować się na płaskiej nawierzchni i stać pionowo na kołach. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki - muszę przyznać, że poprawiłeś mi tym nastrój. Poziom sprawdzałem na centralnej podstawce. Podłoże to betonowa podłoga garażu. Na posadzce są ślady trzech czy czterech kropel oleju, które spadły z łańcucha (smaruję go olejem silnikowym). Poza tym podłoga jest sucha, stąd wniosek, że zużyty olej musiał wylecieć przez tłumiki. Zmartwił mnie fakt dziwnych różnic w poziomie oleum, bo do tej pory jego stan był jednakowy. Na razie dalej obserwuję. Pozdrawiam

 

Dopisane:

Dodam, że chodzi o XJ600 z '86 roku z przebiegiem 67.000 - może to coś zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i powinno się na kołach, ale w praktyce, szczególnie "jednoosobowo" jest to mało dokładne, bo nawet mała zmiana kąta nachylenia motocykla powoduje problemy z precyzyjnym odczytam - nikt nie stoi z poziomicą przyłożoną do motocykla (można to oczywiście zrobić). Najlepiej raz dokładnie sprawdzić poziom na kołach przy pomocy drogiej osoby, zrobić to na 100% , a potem wstawić moto na centralkę i tak już dalej pilnować przez cały czas. mamy precyzjęi skalę porównawczą.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...