Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem pod obciążeniem - nowy akumulator, regulator


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam chyba jednak gdzieś problem z przewodami, bo dzisiaj na full naładowanym akumulatorze, przy 4-5 tyś obr miałem ładowanie na poziomie 14,3-14,5 volta(oczywiście pod obciążeniem), a wczoraj jeszcze było tak jak opisywałem, tak że dzięki za pomoc, poprzeglądam wszystkie kostki i przewody, użyje czegoś do czyszczenia styków i powinno być okej

 

 

Może ja coś źle zrozumiałem ale z poprzedniego opisu wynika że miałeś spadek napięcia po włączeniu świateł ale na wolnych obrotach (albo na wyłączonym silniku), no to tak zawsze będzie. Nie ma siły żeby było inaczej jak coś zaczyna żreć prąd z aku.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie źle mnie zrozumialeś, jeżeli chodzi o spadek napięcia to może źle się wyraziłem, poprostu mam za małe ładowanie przy wlączonych światłach, jest to koło 13 voltów przy 5 tyś obr. i jest troche lipa bo jeżeli pojeżdze po mieście, a wiadomo jak to w mieście często się gasi i odpala to poprostu za ktoryms razem nie moge odpalić bo już mi wychełta akumulator bo się poprostu nie doladowuje, musze za kazdym razem przed zgaszeniem chwile postac z odpalonym silnikiem bez świateł, żeby miec pewnośc że następnym razem odpali.

P.S.: Aha i przeleciałem wszystkie możliwe styki kontaktem ale na nic się to zdało.

Edytowane przez VTR1000F
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o altek jest wszystko w porządku, mam koło 70v na wyjściu z altka przy 5 tys obr, na wszystkich fazach po równo. To tak jak by regulator świruje i pod obciązeniem za mało podaje bo bez świateł już na wolnych mam 14.5 volta, po dodaniu gazu dalej elegancko podaje 14.5 volta czyli trzyma się w granicach ładowania

Edytowane przez VTR1000F
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JEśli pali jak go podładujesz to nie jest problem z połączeniami wysokoprądowymi . Połączenia alternator - regulator - akumulator do sprawdzenia , wszystkie , masowe rownież . Jeśli to nic nie da to zrób test - podładuj aku bez świateł do 14,5V motocyklem lub prostownikiem , następnie odpal i włącz całą elektrownie jaką masz na pokładzie i obserwuj napięcie na klemach aku , mozesz tez zmierzyć napięcie bezpiśrednio w kostce regulatora - jesli masz problem z połaczeniem będzie wyraźnie wyzsze , powiedzmy że więcej niż 0,3V różnicy między napięciem na kostce (mierzonym razem z masa w kostce ) a napięciem na klemach aku .

A jeśli wszystko gra , buczy i kontaktuje to pozostaje uszkodzony regulator.



Chwila , od jakich obrotów masz to 14,5V ze światłami ?

Edytowane przez janosikkk

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli ma 14,5V od 5000obr. to musi jeździc non stop poniżej żeby dopuścić do takiego wyładowania aku że nie może po czasie odpalić . Jeśli jeździ tak jak na VTR przystało, nawet po miescie i ma 14,5V ze światłami przy 5000obr . to pozostaje tylko przeładowanie aku przez uszkodzony regler - po jakimśczasie jest więcej niż 14,5V , aku się gotuje i potem nie może odpalić . Podobnie jak u kogoś miesiąc temu . Podpięcie woltomierza na stałe uratowało nowe aku .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok zacznijmy od początku... Więc tak, akumulator nówka trzyma napięcie bez zarzutów, ładowanie bez świateł na wolnych obrotach - 14.3 do 14.5 volta, na wyższych poprostu nic się nie zmienia czyli jest prawidłowo, ładowanie ze światłami na wolnych 12.8, ładowanie że światłami przy 5 tyś obr max 13 volta. Jako że jeżdże VTR to po mieście nie musze przekraczać nawet 4 tysi, ponadto często odpalam i gasze więc mi nie doładowuje aku co po kilkunastu odpaleniach skutkuje rozładowaniem akumulatora. Wykonałem wszystkie czynności zalecane przez kolegów i wszystko sprowadza się do tego że zepsul mi się nowy regulator, więc moje pytanie brzmi dlaczego? bo nie chciałbym kupić nowego i znowu go zepsuć bo nie stać mnie na kupowanie reglera dwa razy w tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie, może on taki jest gowniany. Tutaj masz dobre regulatory http://reg_mot.republika.pl

 

 

TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być ten za 215 zł , tym bardziej że Made in Poland :D A jesli nie masz budzetu , przeznaczasz środki na gromadzenie zapasów na czas wojny itp :D , to proponuję używkę np, od XJ600 , jest tego od zaje***nia i po 5 dych już dostaniesz. Dodam że ten regler jest prosty(wejście z alternatora , masa i + ) i wyposazony w wielki radiator jak na potrzeby prądowe XJ600 więc cieżko znaleźć padakę . Potem 30minut na adaptację kabli do kostki VTR i włala.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co kupiles to regler od chinskiego skutera, kup ten rzemiesliczy polski za 200 zl, albo uzywke od XJ600 w ilosci co najmniej dwoch, dla wiekszego prawdopodobienstwa ze ktoras bedzie dobra.

Nie wszystko co tanie musi byc dobre, a raczej wrecz odwrotnie.

Aha, nie musisz wogole mierzyc pradu ladowania bez obciazenia bo to nic nie znaczy - mierzymy prad ladowania tylko pod obciazeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie poczekajcie z tym poleceniem tego regla- http://reg_mot.republika.pl. Może w niektórych motkach daje radę ale kilka aku już usmażył w VFR-ach. Przy wysokich obrotach dawał nawet około 18V a to sporo za dużo. Na forum VFR jest to opisane.

 

http://46.28.243.123/~vfr/forum/viewtopic.php?style=1&f=18&t=16379&sid=68347902f51fbab8b5c8109ce8442da7&start=225

 

 

Wracając do tematu - miałem też taki problem jak autor. Pomoc przyniosło połączenie przewodu masowego od regla bezpośrednio pod "-" akumulatora. Ładowanie na światłach wzrosło o około 0,5-0,7V.

Edytowane przez kiki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...