Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem pod obciążeniem - nowy akumulator, regulator


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mój problem jest taki że znika mi ładowanie(spada do jakichś 13.3 v) pod obciazeniem tzn. swiatła drogowe. Bez świateł jest wszystko wporządku - 14,5 volta. Akumulator nówka, regulator nówka, prąd z altka pomierzony. W czym może tkwić problem? Dodam jeszcze że zaraz po kupnie i zamontowaniu reglera wszystko grało, zalałem elektrolitem nowa baterie, postawiłem na prostownik. Po jakimś czasie zamontowałem aku do motocykla, sprawdziłem ładowanie i taki cyrk. Jeżeli to padł regulator, to co może go palić, żeby kolejnego nie zepsuć? Motocykl to Honda VTR Firestorm

Edytowane przez VTR1000F
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spójrz jeszcze na to co dodałem po edycji "Dodam jeszcze że zaraz po kupnie i zamontowaniu reglera wszystko grało, zalałem elektrolitem nowa baterie, postawiłem na prostownik. Po jakimś czasie zamontowałem aku do motocykla, sprawdziłem ładowanie i taki cyrk. Jeżeli to padł regulator, to co może go palić, żeby kolejnego nie zepsuć? Motocykl to Honda VTR Firestorm". Z altka wychodzi napięcie 22 volty, wszystkie równe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej regulator do wymiany nie był to jakiś chiński zamiennik.Poczyść styki masa i przy regulatorze to znacznie wpływa na jego pracę i trwałość,nie zapalaj na podłączonym prostowniku.O ładowaniu jest temat na forum tam poczytaj.

Edytowane przez westt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim pochowacie jego regulator, który zapewne jest dobry niech kolega wyczyści wszystkie masy i sprawdzi kostkę połączeniową altka z reglerem. Kostki od świateł i masy również. Tam powstają spadki napięć. Poza tym spadek pod obciążeniem na długich jak jest w granicach 13,5 V to nie ma tragedii.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ze z tym spadkiem nie ma co histeryzować, ale jak mi moto po przejażdźce nie chce odpalić to znaczy że już jest nie halo. Zostawiłem aku na ładowanie na noc, jutro będę preglądał wszystkie styki, kostki, masy. Jeżeli ktoś by miał coś jeszcze do dodania to prosze się nie krępować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja i nie tylko moja VFR maja ladowanie 12 V i mniej...i chocbys zmienial pol instalacji , omijal kostki , wiekszego napiecia nie uzyskasz , aku nowy i nie daje sie doladowac prostownikiem ( znaczy naladowany) , ja i kolega od innej VFR robimy po 15 tys km rocznie , zastanawiam sie czy nie rozladowac aku , odpalic moto na pych i wtedy sprawdzic ladowanie.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dodaniu gazu napiecie jakos znaczaco sie nie zmienia. Zastanawia mnie tylko dlaczego zaraz po kupnie reglera bylo wszystko ok, a pozniej znow sie zepsulo. nie chcialbym zepsuc nastepnego bo nie stac mnie na wymiane reglera co drugi dzien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ze z tym spadkiem nie ma co histeryzować, ale jak mi moto po przejażdźce nie chce odpalić to znaczy że już jest nie halo.

 

Akumulator naładuj zgodnie z instrukcją i nie wkładaj go do moto. Sprawdź napięcie, zostw na dzień, dwa i znowu sprawdź napięcie. Coś za szybko się rozładowuje, chyba uszkodzony. Poczytaj TO co napisał wojtaq.

Edytowane przez boski_dzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw sprawdz czy alternator nie umarl jak mi w VFR , odlacz go od regulatora, odpal moto i na kazdej fazie ( sa 3) ma byc ok 75V~ przy 5000 tys obr . Zreszta odnosnie ladowania jest osobny temat przyklejony.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam chyba jednak gdzieś problem z przewodami, bo dzisiaj na full naładowanym akumulatorze, przy 4-5 tyś obr miałem ładowanie na poziomie 14,3-14,5 volta(oczywiście pod obciążeniem), a wczoraj jeszcze było tak jak opisywałem, tak że dzięki za pomoc, poprzeglądam wszystkie kostki i przewody, użyje czegoś do czyszczenia styków i powinno być okej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygotuj sobie dostep do akumulatora i klemy rozrusznika i dobre przewody rozruchowe , polataj chwile az do wystąpienia problemu z rozruchem . Zmostkuj masę do masy kablem rozruchwym (złap za jakąś gruba nakrętkę na ramie ) i potem na krótko + aku do + rozrusznika . Jak lepiej zakreci to problem z połączeniem wysokoprądowym . Jeśli nie - to masz uszkodzoną celę w aku lub połączenie pod klemą (też sięz takim przypadkiem spotkałem ) lub gdzies niekontakt wewnątrz aku . Ostatecznie rozrusznik zdycha na gorąco albo sprzęgiełko nie chce łapać.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...