meter30 Opublikowano 8 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2014 Witajcie. Jestem tu nowy, ale będę zaglądał coraz częściej. Od miesiąca katuję po terenie Kawasaki KL250 83r. Motocykl świetny, ale pojawiła się pierwsza awaria - wczoraj w lesie gaźnik zaczął się przelewać. Jest to Mikuni bs34. Rozebrałem komorę pływakową - pływak w porządku, zaworek iglicowy wygląda dobrze. Robiłem testy "na sucho" tj zakładałem wężyk którym dopływa paliwo i dmuchałem w niego, a gaźnik (pływak) zanurzałem stopniowo w wodzie - wszystko działa więc składam i znów się przelewa. Rozebrałem kolejny raz i próbuję ustawiać pływak poprzez wygięcie blaszki która steruje zaworkiem iglicowym. Ustawiłem tak, że zaworek zamyka się przy minimalnej ilości paliwa w komorze... i daje się przelewa. Po kilku rozebraniach komory pływakowej odechciało mi się. Podejrzenie - uszkodzony zaworek iglicowy lub "tulejka" w której się porusza. Pytanie jest takie - czy te zaworki w ogóle się psują? Przecież chyba tam nie ma się co popsuć. Czy to jest uniwersalny zaworek stosowany w innych gaźnikach mikuni? Czy kiedy wymienia się zaworek to trzeba wymienić też tulejkę? O ile parę zaworków widziałem na necie to tulejki niestety żadnej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 9 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 Witajcie. Jestem tu nowy, ale będę zaglądał coraz częściej. Od miesiąca katuję po terenie Kawasaki KL250 83r. Motocykl świetny, ale pojawiła się pierwsza awaria - wczoraj w lesie gaźnik zaczął się przelewać. Jest to Mikuni bs34. Rozebrałem komorę pływakową - pływak w porządku, zaworek iglicowy wygląda dobrze. Robiłem testy "na sucho" tj zakładałem wężyk którym dopływa paliwo i dmuchałem w niego, a gaźnik (pływak) zanurzałem stopniowo w wodzie - wszystko działa więc składam i znów się przelewa. Rozebrałem kolejny raz i próbuję ustawiać pływak poprzez wygięcie blaszki która steruje zaworkiem iglicowym. Ustawiłem tak, że zaworek zamyka się przy minimalnej ilości paliwa w komorze... i daje się przelewa. Po kilku rozebraniach komory pływakowej odechciało mi się. Podejrzenie - uszkodzony zaworek iglicowy lub "tulejka" w której się porusza. Pytanie jest takie - czy te zaworki w ogóle się psują? Przecież chyba tam nie ma się co popsuć. Czy to jest uniwersalny zaworek stosowany w innych gaźnikach mikuni? Czy kiedy wymienia się zaworek to trzeba wymienić też tulejkę? O ile parę zaworków widziałem na necie to tulejki niestety żadnej... Próbowałeś ustawić poziom paliwa , wiesz w ogóle jaki ma być ? Robiłeś to z serwisówką ? Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 9 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 Komora pływakowa nie jest po to żeby było w niej sucho . Ma byc własciwy poziom .Iglica zaworka do wymiany - sprawna jest gładka bez uskoków i przetarć , jeśli są to do wymiany .Moze byc tez tak że stożek gumowy sparciał i poimo ładnego wyglądu nie trzyma . Drobina typu włos w gnieździe lub stary osad tez moga psuć szczelność. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goofer Opublikowano 9 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 Moze puszczac dookoła "tulejki" przez nieszczelny oring. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Podepnij wezyk z baku do gaznika jak masz rozkrecony i odkrec paliwo i przytrzymaj plywal w pozycji jak zamyka paliwo i bedziesz widzial czy puszcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meter30 Opublikowano 13 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2014 Zikowski - nie ustawiałem z serwisówką bo takowej nie mam, zdałem się na moją obecną wiedzę nt budowy gaźnika. Dzięki Panowie za odpowiedzi - faktycznie do wymiany zaworek iglicowy - po puszczeniu paliwa wężykiem i ruszaniu pływakiem nie zawsze osiądzie w gnieździe tak jak trzeba. Póki co przy obecnym ustawieniu pływaka można szaleć na wyższych obrotach bo wtedy nadąża wypalać paliwo z komory pływakowej. Kiedy parę minut pojeżdżę spokojnie to zaczyna się znów przelewać. Dziś wymontuję i szukam zaworka ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 13 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2014 Mozna przetoczyc gniazdo i zaworek aby zlikwidowac nierownosci, tylko musisz znalesc jakiegos tokarza speca. A potem ustawic poziom paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRO-MOTOR Opublikowano 13 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2014 Mozna przetoczyc gniazdo i zaworek aby zlikwidowac nierownosci, tylko musisz znalesc jakiegos tokarza speca. A potem ustawic poziom paliwa.Dobrze się czujesz? Cytuj Serwis, sprzedaż motocykli i samochodów osobowychOstrów Mazowiecka793736001 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 13 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2014 (edytowane) Dobrze sie czuje i czytalem cos o tym w ksiazce o naprawie motocykli. Tylko nie pamietam w jakiej ale znajde, i ci pokarze.Dobrze sie czuje i czytalem cos o tym w ksiazce o naprawie motocykli. Tylko nie pamietam w jakiej ale znajde, i ci pokarze. A.Cichowski Naprawa motocykli Dokladnie masz opisana naprawe http://ataman.junak.net/naprawa/134.html Edytowane 13 Marca 2014 przez Ziuteek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 13 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2014 Dobrze się czujesz?To normalne dla serwisów potrafiących ogarnąc starsze sprzęty ;] Dobry zegarmistrz to podstawa byleby w walucie przed denominacją nie liczył :D Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRO-MOTOR Opublikowano 13 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2014 To coś mnie ominęło. Może to zbyt nowoczesne metody, ale ja wymieniam zaworek iglicowy i motor śmiga. Chociaż kto wie, może lepiej od d*py strony zajść i toczyć gniazda. Cytuj Serwis, sprzedaż motocykli i samochodów osobowychOstrów Mazowiecka793736001 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 13 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2014 Heh , kawasaki to specyficzna marka z tej całej japońskiej czwórki :D . Alle jak kierownik za długo polata samodzielnie zarzadzając poziomem paliwa w gaźniku , bez gumy na szczycie zaworka albo z wytłuczonym oringiem to pozostaje Ci rzeźba albo następne gaźniki . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2014 Cichowski to ksiazka z lat 60 tych i dotyczy motocykli od poczatku ich produkcji do lat 60 tych.Pozniejsze w wielu aspektach odeszly od owczesnych, nawet najnowoczesniejszych produktow :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.