Skocz do zawartości

Gaźnik mikuni bs34 - kawasaki KL 250 poziom paliwa


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Jestem tu nowy, ale będę zaglądał coraz częściej. Od miesiąca katuję po terenie Kawasaki KL250 83r. Motocykl świetny, ale pojawiła się pierwsza awaria - wczoraj w lesie gaźnik zaczął się przelewać. Jest to Mikuni bs34. Rozebrałem komorę pływakową - pływak w porządku, zaworek iglicowy wygląda dobrze. Robiłem testy "na sucho" tj zakładałem wężyk którym dopływa paliwo i dmuchałem w niego, a gaźnik (pływak) zanurzałem stopniowo w wodzie - wszystko działa więc składam i znów się przelewa. Rozebrałem kolejny raz i próbuję ustawiać pływak poprzez wygięcie blaszki która steruje zaworkiem iglicowym. Ustawiłem tak, że zaworek zamyka się przy minimalnej ilości paliwa w komorze... i daje się przelewa. Po kilku rozebraniach komory pływakowej odechciało mi się. Podejrzenie - uszkodzony zaworek iglicowy lub "tulejka" w której się porusza. Pytanie jest takie - czy te zaworki w ogóle się psują? Przecież chyba tam nie ma się co popsuć. Czy to jest uniwersalny zaworek stosowany w innych gaźnikach mikuni? Czy kiedy wymienia się zaworek to trzeba wymienić też tulejkę? O ile parę zaworków widziałem na necie to tulejki niestety żadnej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Jestem tu nowy, ale będę zaglądał coraz częściej. Od miesiąca katuję po terenie Kawasaki KL250 83r. Motocykl świetny, ale pojawiła się pierwsza awaria - wczoraj w lesie gaźnik zaczął się przelewać. Jest to Mikuni bs34. Rozebrałem komorę pływakową - pływak w porządku, zaworek iglicowy wygląda dobrze. Robiłem testy "na sucho" tj zakładałem wężyk którym dopływa paliwo i dmuchałem w niego, a gaźnik (pływak) zanurzałem stopniowo w wodzie - wszystko działa więc składam i znów się przelewa. Rozebrałem kolejny raz i próbuję ustawiać pływak poprzez wygięcie blaszki która steruje zaworkiem iglicowym. Ustawiłem tak, że zaworek zamyka się przy minimalnej ilości paliwa w komorze... i daje się przelewa. Po kilku rozebraniach komory pływakowej odechciało mi się. Podejrzenie - uszkodzony zaworek iglicowy lub "tulejka" w której się porusza. Pytanie jest takie - czy te zaworki w ogóle się psują? Przecież chyba tam nie ma się co popsuć. Czy to jest uniwersalny zaworek stosowany w innych gaźnikach mikuni? Czy kiedy wymienia się zaworek to trzeba wymienić też tulejkę? O ile parę zaworków widziałem na necie to tulejki niestety żadnej...

 

Próbowałeś ustawić poziom paliwa , wiesz w ogóle jaki ma być ? Robiłeś to z serwisówką ?

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komora pływakowa nie jest po to żeby było w niej sucho . Ma byc własciwy poziom .

Iglica zaworka do wymiany - sprawna jest gładka bez uskoków i przetarć , jeśli są to do wymiany .Moze byc tez tak że stożek gumowy sparciał i poimo ładnego wyglądu nie trzyma . Drobina typu włos w gnieździe lub stary osad tez moga psuć szczelność.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zikowski - nie ustawiałem z serwisówką bo takowej nie mam, zdałem się na moją obecną wiedzę nt budowy gaźnika. Dzięki Panowie za odpowiedzi - faktycznie do wymiany zaworek iglicowy - po puszczeniu paliwa wężykiem i ruszaniu pływakiem nie zawsze osiądzie w gnieździe tak jak trzeba. Póki co przy obecnym ustawieniu pływaka można szaleć na wyższych obrotach bo wtedy nadąża wypalać paliwo z komory pływakowej. Kiedy parę minut pojeżdżę spokojnie to zaczyna się znów przelewać. Dziś wymontuję i szukam zaworka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze sie czuje i czytalem cos o tym w ksiazce o naprawie motocykli. Tylko nie pamietam w jakiej ale znajde, i ci pokarze.



Dobrze sie czuje i czytalem cos o tym w ksiazce o naprawie motocykli. Tylko nie pamietam w jakiej ale znajde, i ci pokarze.

 

A.Cichowski Naprawa motocykli

 

Dokladnie masz opisana naprawe http://ataman.junak.net/naprawa/134.html

Edytowane przez Ziuteek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze się czujesz?

To normalne dla serwisów potrafiących ogarnąc starsze sprzęty ;] Dobry zegarmistrz to podstawa byleby w walucie przed denominacją nie liczył :D

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To coś mnie ominęło. Może to zbyt nowoczesne metody, ale ja wymieniam zaworek iglicowy i motor śmiga. Chociaż kto wie, może lepiej od d*py strony zajść i toczyć gniazda.

qxl7.png

Serwis, sprzedaż motocykli i samochodów osobowych

Ostrów Mazowiecka

793736001

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh , kawasaki to specyficzna marka z tej całej japońskiej czwórki :D . Alle jak kierownik za długo polata samodzielnie zarzadzając poziomem paliwa w gaźniku , bez gumy na szczycie zaworka albo z wytłuczonym oringiem to pozostaje Ci rzeźba albo następne gaźniki .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...