chasseur Opublikowano 4 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 (edytowane) Witam, Dziś po raz drugi mi się to zdarzyło, odpaliłem, nagrzałem i pojechałem tam 2km, załatwiłem sprawę w kilka minut, odpaliłem i wróciłem z powrotem. Całą drogę wszystko było ok, jak dojechałem do domu, to wjechałem do garażu, w miejsce zatrzymania, spokojnie na 2 biegu. Sprzęgło i... nie ma luzu. Selektor przerzuca tam i z powrotem ze 4 biegi ale luz się nie zaświeca, popuszczam sprzęgło i ciągnie. Wyłączyłem silnik i próbuję na sucho i dalej nie ma luzu. Odpaliłem i po kolejnej próbie, zaświeciła się kontrolka, popuszczam klamkę i jest luz.Kiedyś już też miałem problem ze znalezieniem luzu, ale po kilku próbach się udało. Tym razem trwało to znacznie dłużej. W czasie jazdy problemu z biegami nie ma żadnego. O co chodzi mojej iX-Jotce ? Sprawdzaem ponownie, więc 1 bieg wchodzi z wyraźnym szarpnięciem i hałasem jakby na pół sprzęgła, raz był problem z luzem ale generalnie można znaleźć, natomiast nie pokojące są odgłosy i szarpnięcie przy włączeniu jedynki. Zastanawiam się, bo jest to obiaw podobny do niskiego stanu oleju w skrzyni samochodowej. Może i tu jest mało oleju w skrzyni ? Jak to sprawdzić ?Dodatkowo hałasuje kosz sprzęgłowy na luzie ale po wciśnięciu klamki przestaje, ponoć to normalne w tych moto. Edytowane 4 Marca 2014 przez chasseur Cytuj Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie.Każdy chwali to - czym jeździ jego stary.Jeździłem już chyba wszystkim, od dziecięcego chodzika po Magnum 520 DXi z naczepą ponadnormatywną, a teraz przyszedł czas na motocykl.Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie :biggrin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexster Opublikowano 4 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 Jeśli szarpie podczas wrzucania biegu, to regulacja sprzęgła, druga sprawa to taka, że luz po prostu ciężko wbić na postoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chasseur Opublikowano 4 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 Rozumiem, ale dlaczego właśnie od dzisiaj ? Fakt że można trochę podregulować sprzęgło, bo łapie w 1/3 popuszczania klamki, ale do tego jeszcze hałas taki jakby się coś zmielić chciało. Inna sprawa to olej, ostatni raz dotykałem silnik motocyklowy w Jawie 350TS i za nic nie pamiętam jak to działało. Czy jest jakoaś kontrolka oleju w skrzyni ? Sprawa regulacji samego sprzegła lub/i ewentualnego luzu na selektorze, jeśli ktoś ma jakąś instrukcję z ewentualnymi wartościami, to będę wdzięczny. Jedyne info jakie mam to luz na klamce 1-3mm. Jeszcze jedna rzecz, jeździłem jakiś czas pożyczoną Kawasaki er-6 n, i tam był wyraźnie wyczówalny moment włączenia pierwszego biegu -wyrażne szarpnięcie, ale bez hałasów no i N można było wybrać w każdym momencie, czy w czasie jazdy czy po zatrzymaniu się, fakt kawa miała przejechane 30 tysięcy km, więc pewnie same mechanizmy były mniej zużyte, chociaż, był to motocykl ze szkoły jazdy mojego znajomego, więc i wiele osób nim jeździło. Po prostu zastanawiam się czy coś mi nie pada, bo moto nie jest nowe. Cytuj Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie.Każdy chwali to - czym jeździ jego stary.Jeździłem już chyba wszystkim, od dziecięcego chodzika po Magnum 520 DXi z naczepą ponadnormatywną, a teraz przyszedł czas na motocykl.Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie :biggrin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darjerz Opublikowano 4 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 (edytowane) i, ale do tego jeszcze hałas taki jakby się coś zmielić chciało. Kolego to Xj600 tam kosz sprzęgłowy musi byś słychać :DBTW może olej stary i klei? - zajrzyj na forum yamahaxj.pl masz tam podlinkowane różne instrukcje Edytowane 4 Marca 2014 przez darjerz Cytuj Praevenire melius est quam praeveniri Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chasseur Opublikowano 4 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 Dzięki, zacznę od wymiany oleju, bo i tak muszę to zrobić za kilkaset km. Przy okazji jaki olej polecacie ? Cytuj Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie.Każdy chwali to - czym jeździ jego stary.Jeździłem już chyba wszystkim, od dziecięcego chodzika po Magnum 520 DXi z naczepą ponadnormatywną, a teraz przyszedł czas na motocykl.Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie :biggrin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2014 Polsyntetyk SAE 20W50.Przy wbiciu jedynki w moto zawsze masz stukniecie bo jest tam sprzeglo mokre ciagnace o wiele bardziej ( nawet przy praqwidlowej regulacji )niz suche sprzeglo samochodowe. Nie znam XJ ale regulacja linki sprzegla powinna byc przy samym sprzegle, a raczej jego pokrywie - oprocz tego czesto regulacja jest mozliwa na wycisku sprzegla pod pokrywa. Chalas moze pochodzic z amortyzatora sprzegla jak rowniez ze zuzytych lozysk kosza i wybieraka. Problem ze znalezieniem luzu to zwykle sprawa zuzytych wodzikow i ich prowadzenia, trzeba wycwiczyc z jakiego polozenia najlepiej wchodzi, w przypadku mego starego Suzuki pomaga lekki "tap" z dwojki robiony dojezdzajac so skrzyzowania.To jest zreszta podstawa do znalezienia luzu - robisz to przy obracajacych sie kolach a nie na postoju, gdy silnik jest wlaczony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 5 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2014 Te problemy z luzem najprawdopodobniej znikną po zmianie oleju. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Te problemy z luzem najprawdopodobniej znikną po zmianie oleju. Jeśli regulacja linki i wymiana oleju nie pomoże to najprawdopodobniej ma rowki w koszu wewnętrznym przez co tarcze nie mogą się w pełni rozkleić. Dlaczego nie redukujesz biegów przed zatrzymaniem ? Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chasseur Opublikowano 10 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Owszem redukuję, bo staram się hamować silnikiem, ale nie wbijam luzu przy dojeździe do świateł, tylko na 2, bo w przypadku zmiany, mogę kontynuować jazdę, lub zmienić na 1 lub na luz, gdy muszę się zatrzymaćm bo jest np. czerwone. Problem z luzem wystąpił dwa razy i jeszcze nie wiem jak to opanować. Narazie dolałem oleju do max i problem się nie powtórzył. Będę to obserwował. Cytuj Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie.Każdy chwali to - czym jeździ jego stary.Jeździłem już chyba wszystkim, od dziecięcego chodzika po Magnum 520 DXi z naczepą ponadnormatywną, a teraz przyszedł czas na motocykl.Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie :biggrin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.