zdrzala Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Cześć. Mam pewien problem z silnikiem w CBRce. Objawem jest stukanie na wolnych obrotach dobiegające jak by z dolnej części silnika. Nie jest to bardzo głośne ale dla wyczulonego ucha na pewno słyszalne. Odgłosy nasilają się nieco wraz ze wzrostem temp. Ponadto zauważyłem że niepokojący dźwięk zanika przy obciążeniu (bieg i powoli puszczane sprzęgło). Filmiki wyostrzają te dźwięki, w rzeczywistości jest ciszej. Motocykl był corocznie serwisowany (lub gdy była taka potrzeba) w autoryzowanym serwisie, ma udokumentowany przebieg 36kkm, zarejestrowany po raz pierwszy w 2000r. Nie znam tego silnika i ciężko jest mi zdiagnozować problem, proszę o podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 zdemontuj miskę i zobacz czy niema złota w oleju Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdrzala Opublikowano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Jutro to sprawdzę ale mam nadzieję że to nie to co sugerujesz... :/ Wspomnę, że przy 35kkm był wymieniony napinacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 sorry,wystarczy,że spuścisz olej.Nie musisz ściągać miski Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 myślę że to sprzęgło po rozłączeniu sprzęgła bez zmian te same objawy? Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdrzala Opublikowano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Po wciśnięciu to samo, jedynie przestaje szumieć. W przypadku panewek powinno dzwonić raczej i na wyższych obrotach? Ciekawi mnie, że po obciążeniu silnika objaw ustaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Juz mysllałem że "wypierdziało" kolanko ale jak po wisnięciu sprzęgła znika to wyrobiony kosz sprzęgłowy . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Nie wygląda na panewkę, możesz sprawdzić szczelność łączenia kolektora wydechowego z silnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 (edytowane) Miałem to samo w cbr nawet kolorystyka podobna do mojej U mnie zaczynało stukać jak dałem ostro po garach (taki sam dzwkięk) ale tez nie zawsze stukało może to jakaś część w skrzyni biegów stuka bo ma już luz miałem się tym zająć ale sprzedałem wcześniej moto, w oleju nigdy nie znalazłem żadnych opiłków a specjalnie zużyty olej przepuszczam przez szmatke dla pewności że nic nie odpadło sprawdz czy nie masz luzu na łożysku zębatki zdawczej bo dzwięk w łaśnie z tej strony się wydobywa postaw moto na stopce centralnej i niech chodzi na biegu i sprawdz czy dzwięk dalej jest słyszalny Edytowane 24 Lutego 2014 przez MaciekV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdrzala Opublikowano 24 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 (edytowane) U mnie ten dźwięk cichnie jak się trochę doda gazu. Co do tego stukania, ja to słyszę a gdy przedstawiam problem innym osobom to muszę najpierw wytłumaczyć, o który dźwięk chodzi ponieważ jest trudny do wychwycenia. Wymienię na pierwszy rzut olej. Dzisiaj trochę go upuściłem w poszukiwaniu opiłków jednak olej jest czyściutki. Wydawał się dość rzadki i wyczuwalny był zapach benzyny. Motocykl stał przez jakiś czas był pewnie wiele razy odpalany na ssaniu może rozcieńczyło to olej i przez to te wszystkie problemy... taka teoria, zobaczymy. Kolektor wydechowy wygląda na szczelny, bez luzów.Jak wygląda napęd pompy wody w CBRce ? jest tam możliwość wystąpienia podobnego dźwięku ? Edytowane 24 Lutego 2014 przez zdrzala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Pompa jest napędzana łańcuszkiem ale żeby tak hałasował to musiałby być dużo większy przebieg. Prędzej bym obstawiał napinacz. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 U mnie ten dźwięk cichnie jak się trochę doda gazu. Co do tego stukania, ja to słyszę a gdy przedstawiam problem innym osobom to muszę najpierw wytłumaczyć, o który dźwięk chodzi ponieważ jest trudny do wychwycenia. Wymienię na pierwszy rzut olej. Dzisiaj trochę go upuściłem w poszukiwaniu opiłków jednak olej jest czyściutki. Wydawał się dość rzadki i wyczuwalny był zapach benzyny. Motocykl stał przez jakiś czas był pewnie wiele razy odpalany na ssaniu może rozcieńczyło to olej i przez to te wszystkie problemy... taka teoria, zobaczymy. Kolektor wydechowy wygląda na szczelny, bez luzów.Jak wygląda napęd pompy wody w CBRce ? jest tam możliwość wystąpienia podobnego dźwięku ?Tak to jest im dłużej latasz jednym moto tym więcej niepokojących dźwięków dociera do twoich uszu. Ktoś kto nie jeździ nim na co dzień nic nie usłyszygdy miałem kle 500 też dzwonił okazało się że na łańcuchu który napędza kosz sprzęgłowy był już luz- naprawa nie opłacalna i cena łańcucha wyższa niż wartość moto więc tak już zostało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdrzala Opublikowano 26 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Dzisiaj wymieniłem olej jednak bez zmian. Przejrzałem olej w poszukiwaniu opiłków jednak niewiele znalazłem. Rozebrałem filtr oleju znalazłem może z pięć opiłków koloru stalowego jednak mogły one dostać się się tam podczas rozbiórki. Dojrzałem też śladowe ilości takiego pyłu metalicznego ale mogło mi się równie dobrze wydawać. Sama "bibuła" filtra była czysta. Dodaję jeszcze jeden filmik pod koniec jego wyraźnie słychać większe natężenie tego dźwięku od tyłu. Co oznacza zielona kropka na napinaczu łańcuszka ? Nie wygląda żeby był wymieniany jak mówi moja faktura. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 27 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2014 Nie zebrała ci się woda w wydechu ? Pod wydechem jest dosyć duża plama, świeża na kostce. Dźwięk również jest najbardziej intensywny koło wydechu lub poprostu tak się fala dźwiękowa kijowo nakłada i takie głupie wrażenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdrzala Opublikowano 27 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2014 Zauważyłem ze sporo wody nagromadzilo się w wydechu ale czy to przez to? Dzwiek jest wyraznie dosyć ciezki i pukajacy aczkolwiek niezbyt głośny. Cichnie pod obciążeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.