Skocz do zawartości

Yamaha FZR 1000 nie odpala !


dziadutb
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie rozrusznik kręci ale silnik nie odpala. Yamahę dostałem od Wuja i próbuję ją uruchomić.
Ostatni raz jeździła dwa lata temu. Natomiast ostatnio odpalana była pół roku temu. Już wtedy był problem z jej rozruchem (długo trzeba było kręcić rozrusznikiem 15-20 min) a gdy już odpaliła trzeba było ją trzymać na wysokich obrotach bo inaczej gasła.

Obecnie dzisiaj wymieniłem całkowicie paliwo na świeże. Rozrusznik kręci jak szalony bo podłączyłem się kablami pod samochód.
Jednak motor nie odpala. Zasilanie na pompę idzie prawidłowo, jednak w ogóle nie słychać pracy tej pompy (nie puka, nie buczy, nie mruczy). Wlałem po 5-8 ml bezpośrednio do każdego z gardziela i motor na chwile odpalił po czym zgasł. Męczyłem się kolejne parę minut kręcąc rozrusznikiem, bawiąc się przy tym ssaniem i manetką jednak silnik nawet na chwilę nie zaskoczył. Gdy po raz kolejny powtórzyłem zabieg z wlaniem kilka kropel do każdego z gaźników, motor znowu na chwilkę odpalił i zgasł.

Myślę że może być coś z tą pompą paliwa, jutro rano chcę się znowu trochę pobawić. Może macie jakiś pomysł od czego by zacząć i jak najlepiej i najszybciej sprawdzić stan pompki paliwa ?

post-74929-0-73221900-1393105750.jpg

post-74929-0-36174600-1393105762.jpg

post-74929-0-13868300-1393105776.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odepnij wąż za pompą i zobacz czy leci paliwo po przekręceniu kluczyka i ew. wciśnięciu startera .



Limo szybszy :tongue:

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ! A więc,

Sprawdziłem pompkę paliwa wkładając przewód zasilający (który idze do listwy zasilającej gaźniki) do butelki. Włączyłem zapłon pompka się odezwała i normalnie pompowała (dość szybko) paliwo do butelki. A więc pompa dobra :)

Zdemontowałem obudowę filtra powietrza a zbiornik paliwa podłączyłem obok żeby dokładnie widzieć co się dzieje na gaźnikach. No i okazało się że na dwa gardziele z prawej strony (a w szczególności na drugi od prawej) pojawia się paliwo. Natomiast na dwóch z lewej strony susza :/ Jak podleje bezpośrednio paliwo na każdy z gardzieli to silnik na chwilę się odzywa i gaśnie (przy czym kopci trochę na niebiesko).
Czyli pewnie trzeba będzie teraz wyczyścić gaźniki ? Czy są tam jakieś dysze które można przedmuchać, czy trzeba wyciągać całe gaźniki ? (rozbierać i czyścić).
Jakie macie dalsze instrukcje dla mnie ?? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno to czy pompa tłoczy a drugie to trzeba jeszcze obadać jakie ciśnienie daje. Wg mnie to jak wyżej, ewidentnie wahy nie dostaje. Zresztą po takim kręceniu jak wykręcisz świece to będzie widać czy faktycznie jest sucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy muszę wyciągać całe gaźniki ?
Czy można je częściowo rozmontować na motorze, wyczyścić i poskładać. Może są tylko dysze pozapychane, da się je wyciągnąć i wyczyścić nie wyciągając gaźników ?
Z którego miejsca leci paliwo do gaźnika (załączyłem rysunek) ?

 

post-74929-0-35998900-1393155552_thumb.jpg

post-74929-0-02750700-1393155570.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźniki do czyszczenia jak nic , ale jak chcesz jescze koniecznie spróbować odpalic to mozesz do czerwonego węża paliwo bezpośrednio z kroplówki podpiąć(np plastikowa flaszka z wentylem skręcanym ) .

Jak chcesz koniecznie utrudnić sobie robote to czyść gaźniki na moto . To sa qrwa 4 śrubki opasek zaciskowych ....

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnij całą baterię i każdy gaźnik z osobna wyczyść. Wygodniej będzie dojść do trudno dostępnych miejsc.

Najlepiej by było, gdybyś dał je do mycia w myjce ultradźwiękowej

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam że odkręcenie pokryw komór pływakowych nie będzie proste, trzeba będzie naprawdę dobrze dobrać rozmiar krzyżaka i przyłożyć dużą siłę żeby nie zniszczyć śrub. Na moto się nie uda, objedziesz śruby i tyle.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet nie pozdejmujesz zewnętrznych pokryw komór pływakowych jak gaźniki beda na moto a i z wewnętrznymi będzie problem.

wyjęcie gaźników to prosta robota, jak się dobrze zaprzesz i poruszasz na boki to same wyjdą

gorzej z wsadzeniem... :)

skład mieszanki wyreguluj jak w serwisówce i jak odpali to podjedź do warsztatu motocyklowego żeby ci wyregulowali bo bez wakuometrów nie dasz rady tego zrobić.

jak pompa daje paliwo i jest ładna iskra to będzie żył

wymień też świece jak już będzie chodził

po dłuższym staniu wiele moto ma problemy z odpaleniem ale trzeba sie o nie trochę zatroszczyć i budzą sie do życia... :biggrin:

 

 

uprzedzając pytanie/ w necie jest wiele filmików pokazujących jak wyczyścić gaźniki ;)

Edytowane przez MaciekV
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddaj ten motocykl na czyszczenie i synchro, zakup nowe świece do tego a będziesz się cieszył bezproblemową jazdą.

Wnioskuję, że to za trudny motocykl do nauki. Paliwo nie powinno lecieć z rozpylacza jak u Ciebie- nie trzyma zaworek.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...