VoyraZ Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Siemka,mam zamiar jakoś za niedługo kupić yz 250,wiem że jest typowo na tor,ale do enduro też się nada ? Może macie dla mnie jakieś rady na co patrzyć podczas kupna przy tych moto,czy może kupić do enduro coś innego jakiegoś gas gasa ec 250 lub exc 300 ? Ogólnie zależy mi na mocy ;p a Yz jej nie brakuje ;) cena to tak gdzieś do 9/10 tyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Skoro masz taką kupkę many,to zobacz np. Honde XR 400 lub 600 -mocy ma wystarczająco i przy właściwym serwisie niezniszczalne Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VoyraZ Opublikowano 9 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Ja bym chciał coś nowszego,żeby móc to później lajtowo sprzedać,no i wypadałoby tez żeby moto były lekkie i zrywne :D Ogólnie faworytem jest YZ 250,ale jeszczę myślę nad Gas Gasem ec 200-250 lub exc 250-300,moto musi być 2t,bo nie mam ochoty wykładać na remont po 5tysi i bawić się w regulowanie zaworów ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SilverX Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 (edytowane) EXC 2t to przerost formy nad treścią. Ceny kupna są zabójcze, a cały efekt KTM to tylko mit. Szukaj Gasa EC 250-300, ceny oryginalnych części są dość optymalne, silniki nie do zajechania. Charakterystyka silnika była ucywilizowana już w 1998 roku, na przestrzeni lat silnik praktycznie się nie zmieniał. 50 KM na kole, czego chcieć więcej? Edytowane 9 Lutego 2014 przez SilverX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 yz można kupic duzo taniej niz enduro, a zaoszczędzoną kasę wydac na tuning, bardzo dobry efekt dają membrany v-force, silnik zaczyna duzo płynniej wkręcac, do tego jakis konkretny wydech, znajomek śmigał na takiej dłubniętej yz kiedys,co do zawiasu to sprawa indywidualna, dobry zawodnik jezdzi na twardym crossowym zawiasie niegorzej niż na enduro, lipa jest na dlugich górskich wypadach bo od kamieni plomby wypadają... za to przy pałowaniu po latwym terenie, na zakrętach jezdzi się super, o skokach czy muldach nie wspomnę bo to bajka na takim sprzęcie,maly zbiornik jest jakims tam problemem, trzeba zawsze miec tę setkę oleju za polem numerowym,skrzynia jest też niekorzystnie zestopniowana do typowego endurzenia, trzeba miec dobrze ogarnięte uzywanie gazu i sprzęgła,przy tak niskiej podaży endurakow 2t i ich cenach zakup crossowki+mala modyfikacja to niegłupi pomysł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VoyraZ Opublikowano 9 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Po skałach nie będę jeździł na pewno to akurat,jedynym - który widze w tej yz jest to że nie ma światła,nie wiecie jaki koszt jest założenia takiego jak np jest w exc? Elektronika itd itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 (edytowane) tu moze byc problem bo nie było wersji enduro tego motocykla i nie zrobisz prostego myku z przełozeniem elektryki jak z wr (4t) do yzf czy exc do sx, byc moze idzie kupic na ebayu jakis kit pod światla ale to będzie taki koszt ze taniej wyjdzie kupic exc...możesz też kupic ktma sx i z niego robic enduro na częsciach z exc (wszystko pasi plug'n'play), pozostaje zabawa w jakies latarki ledowe (świeci to calkiem dobrze), ale to nie bedzie nigdy światlo jak z instalacji z minusow crossa (jak dla mnie) dochodzi tez tyle koło 19", bo nie ma na nie opon ktore lubię, a koło 18" w dobrym stanie to znowu 800-1000zł czego chcieć więcej? tanich, łatwo dostępnych części Edytowane 9 Lutego 2014 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 (edytowane) EXC 2t to przerost formy nad treścią. Ceny kupna są zabójcze, a cały efekt KTM to tylko mit. Szukaj Gasa EC 250-300, ceny oryginalnych części są dość optymalne, silniki nie do zajechania. Charakterystyka silnika była ucywilizowana już w 1998 roku, na przestrzeni lat silnik praktycznie się nie zmieniał. 50 KM na kole, czego chcieć więcej?Tyle że Ty w przyszłości ze sprzedażą EC będziesz się bujał 1,5 roku a EXC 250 sprzedaje się po tygodniu :)Kiedyś rozmawiałem z czołowym zawodnikiem enduro który wtedy jeździł na gas gas i mówił że zawieszeniowo gas gas bije na głowę KTMa ale silnikowo to KTM znacznie przebija gas gas. Powiem że sam byłbym skłonny kupić sobie takiego EC ale do KTMa części mam w Krakowie od ręki. A od Gas Gas odstrasza mnie właśnie również szybka utrata wartości, trudności ze sprzedażą i sam fakt że właściwie w ogłoszeniach używanych maszyn ich nie ma. Co do samej YZ. Jeździłem na crossowym 250 KTM sx typowo enduro a teraz również uprawiam enduro na sx 125. Da się i niska masa robi na plus. Jednak prawda jest taka że motocykle enduro dużo lepiej się do tego nadają. W lesie na kamieniach, korzeniach i podjazdach to co na crossówce jest wyzwaniem na motocyklu enduro przejeżdża się gładko. Zawieszenie i płynniejszy sposób oddawania mocy w maszynie enduro robi robotę w terenie.Z tą kasą szukał bym starszego enduro 2t jeżeli zamierzasz jeździć bardziej po lasach niż po torach. Edytowane 9 Lutego 2014 przez Gawron Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VoyraZ Opublikowano 9 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Głównie to bedzie las w 95 %,ale wiecie to nie będą takie b ostre tereny,typowo las troszkę błota troche korzeni trochę podjazdów ;p po żadnych skałach nei mam zamiaru jezdzić ani jakoś ciężko go katować ;) Wydaje mi się że wziąłbym od razu YZ ale to światło mi bedzie trochę potrzebne,wieczorem gdzieś wypaść do znajomych czy coś,to jednak przydaje się. A dobry exc koło 13 kosztuje sporo troszkę,no ale zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr95 Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 (edytowane) Ja miałem YZ250 z 2004 roku to ostatni model na stalowej ramie od 2005 była aluminiowa. Używałem go do właśnie do enduro to jest super maszyna ma bardzo duży zapas mocy. Ja swoją kupiłem za 6 tysięcy. To są bardzo twarde sztuki, była bardzo wytrzymała zresztą większość osób tak twierdzi które taką posiadały. Ja swoją rok temu sprzedałem 5300 gdzie był do zrobienia amortyzator i trzeba było tłok wymienić więc jak sam widzisz można ją wyrwać w dość niskich cenach. Myślę że to będzie najlepszy wybór dla ciebie zwłaszcza jeśli mówisz że to nie będzie ciężki teren, a spalanie Yamahy było stosunkowo nieduże na 5 litrach jeździłem 1.5-2h także myśle że to dobry wynik. Tu masz link z mojej jazdy co prawda dopiero początki z off-roadem (tylko nie czepiajcie się za strój :D ) i tu jeszcze jeden :) Edytowane 10 Lutego 2014 przez Piotr95 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Pomysł kupowania wyczynowego fullcrossa do zabawy w enduro przy nastawieniu "nie chce mi się ustawiać zaworów w 4T" (15 minut roboty, mniej niż smarowanie łożysk wahacza, kiwaka, wymiana uszczelniaczy w lagach czy oleju w zawiasie...) i "jak zamontować lampę do YZ250"... ja bym radził jednak kupić coś typowo endurowego typu DRZ albo coś, co nie wymaga grzebania po każdej jeździe, bo nie ogarniesz i skończysz tak, jak 90% osób, które kupują fullcrossy do niedzielnych przejeżdżek po lesie. Czyli kupno jakiegoś taniego padła, kilka godzin żyłowania, zero serwisu i sprzedaż za jeszcze mniejszą kasę żeby odzyskać kasę :) Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 11 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 Co to znowu ten "fullcross"... Piszmy jak należy. Crossowy, Enduro ew. Hard Enduro, Soft Enduro, FunbikeVoyraZ w której części Krk mieszkasz? Nie przyda Ci się rejestracja żeby przelecieć przez miasto? Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VoyraZ Opublikowano 11 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 Gawron,mieszkam pod Krakowem w małej miejscowości,przez Kraków raczej nie bede tym latał. Rejestracja jest zbędna.Sherman,ale ja nie będę chciał oszczędzić na nim,kupie po prostu jak najnowszą i zabiore ze sobą mechanika,myślę że za 8-10tyś dostane dobry stan,a nie mine :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Za 10 kzł to bez problemu kupisz 2010-2011 rok, także w sumie spoko (nawet właściciel Olek Motocykle ostatnio zaczął sprowadzać super sztuki w tych cenach, jak coś to dzwoń do nich - wiem że po weekendzie wracają z nową partią moturów).Natomiast mi chodzi tylko o to, żeby to używać zgodnie z przeznaczeniem, bo to umożliwia zaoszczędzenie wielu nerwów. Dlatego osobiście odradzam kupowanie lekkiego, wyżyłowanego crossa do upalania po lasach i polach, bo do tego celu służą enduraki. Jasne, że można wszystkim, tylko w crossówce masz np. gęsto zestopniowane biegi, twardszy zawias, bardziej wyżyłowany silnik itd. To samo dotyczy czynności serwisowych, które trzeba wykonywać po prostu mega często w crossie, żeby to jeździło tak, jak powinno :) Z drugiej strony, jeżeli lubisz grzebać, to nie jest to problemem i szybko nauczysz się sprawdzać i regulować zawory, wymieniać oleje czy uszczelniacze w lagach itd. Tylko warto mieć tego świadomość :) Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VoyraZ Opublikowano 12 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Dzięki ;) ogólnie od 4t odrzucają mnie też ceny remontu,co prawda rzadziej niż w 2t,no ale trzeba wyłożyć sporo więcej kasy,a ja mam jej ograniczoną ilość bo jeszcze nie pracuje tylko targam od rodziców. Zastanawiam się miedzy YZ 250 a exc 200/250/300 myślicie że róznica w mocy jest duża między yz a exc 200 ? W sumie mógłbym nadrobić to trochę jakims fmf'em lub akrapovic'em. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.