Skocz do zawartości

MotoGP sezon 2014


piórko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No dobra, problem został fajnie opisany, ale jak to jest, że Yamaha ma takie problemy z stosunku do Hondy z tymi gumami? Przecież tu i tu pracują absolutnie czołowi inżynierowie i mechanicy... w końcu obydwie stajnie korzystają z identycznych opon, a do tego dochodzą absolutnie topowi zawodnicy, którzy potrafią wycisnąć ze sprzętów 110% możliwości. Chyba, że problemem jest zupełnie co innego, np. masa zawodników, która powoduje znaczne różnice czasów w przypadku stosowania gum zapewniających mniejszą przyczepność w skrajnym złożeniu. Albo styl jazdy, bo może np. to, co dla Lorenzo czy Rossiego jest problemem (obydwa skarżą się na brak przyczepności przodu), nie jest w żaden sposób problematyczne dla 2 harpaganów z Hondy (np. obydwu nie przeszkadza większy uślizg przodu)? Gówno się znam, więc gdybam, ale temat ciekawy...

 

EDIT: właśnie sprawdziłem, Lorenzo waży 15 kg więcej od Pedrosy i kilka kg więcej od Marqueza. U Rossiego różnica jeszcze większa. Możliwe, żeby zawodnik o większej masie bardziej dociążał przednie koło (nawet zakładając idealne rozłożenie masy na motocyklu)???

Edytowane przez Sherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, problem został fajnie opisany, ale jak to jest, że Yamaha ma takie problemy z stosunku do Hondy z tymi gumami? Przecież tu i tu pracują absolutnie czołowi inżynierowie i mechanicy... w końcu obydwie stajnie korzystają z identycznych opon, a do tego dochodzą absolutnie topowi zawodnicy, którzy potrafią wycisnąć ze sprzętów 110% możliwości. Chyba, że problemem jest zupełnie co innego, np. masa zawodników, która powoduje znaczne różnice czasów w przypadku stosowania gum zapewniających mniejszą przyczepność w skrajnym złożeniu. Albo styl jazdy, bo może np. to, co dla Lorenzo czy Rossiego jest problemem (obydwa skarżą się na brak przyczepności przodu), nie jest w żaden sposób problematyczne dla 2 harpaganów z Hondy (np. obydwu nie przeszkadza większy uślizg przodu)? Gówno się znam, więc gdybam, ale temat ciekawy...

W sumie moznaby to pytanie odnieść do każdej dziedziny w MotoGP. Bo dlaczego ducati ma takie problemy trakcyjne, mając najlepszych inzynierów i kierowców? ;)

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Theo, to samo sobie myślałem pisząc post. Ale jednak Ducati to inny temat, zupełni inna koncepcja motocykla, inny budżet. Ale Honda i Yamaha, to jakby patrzeć, rzędowe czwórki o podobnej (w ogólnym założeniu) budowie. Skąd takie różnice? Przecież te teamy są w stanie przestawić kompletnie geometrię motocykla łącznie z kątem główki ramy i pierdylionem innych zmiennych. Niemożliwe, żeby Honda miała po prostu szczęście w doborze ustawień - nie na tym poziomie zabawy jest miejsce na "lepsze i gorsze dni" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

„Kiedy dwa lata temu Bridgestone zmienił przednią oponę, to my z Caseyem Stonerem musieliśmy przez cały rok zmagać się z tym gównem i nie mogliśmy opanować wibracji – powiedział. – Teraz problemy ma Yamaha, ale nie da się zadowolić wszystkich.”

 

Oczywiście, że da się. Tylko Ezpeleta musiałby skończyć to dziadowanie z monopolem oponowym, ale pewnie księgowym w excelu wychodzi, że hajsu będzie mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...