pavel0910 Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 Witam. Na wakacjach kupiłem Suzuki GSX750F z 1992r. Trochę nim pojeździłem, aż w końcu kiedyś jak stałem w miejscu, wolne obroty, coś delikatnie puknęło w silniku i zgasł. Od razu wiedziałem, ze to coś z rozrządem. Ściągnąłem pokrywę zaworów, łańcuszek wygląda na cały. Wał się kręci, ale rozrząd stoi w miejscu. Jest taka możliwość, że napinacz był już tak zjechany (nie sprawdzałem jego stanu) i łańcuszek tak luźny, że spadł z zębatki na wale? Z tego co widziałem na zdjęciach, tej zębatki na wale nie ma możliwości wymienić, czy ona się zużywa? Co będzie mi potrzebne? Nowy łańcuszek rozrządu, nowy napinacz, nowe zawory (bo na pewno część się pogięła), uszczelka pod głowicę, uszczelniacze zaworów. Co jeszcze mogło tam paść? Części kupować nowe? Są w ogóle jeszcze dostępne? Druga sprawa to jak się ten łańcuszek wymienia? trzeba wyciągać silnik z ramy i później go rozpołowić, czy da się to zrobić w motocyklu, wyciągając tylko głowicę? Jak później ustawić rozrząd? Są tam jakieś znaki? Nie mam dostępu do instrukcji serwisowej, więc pytam. Proszę o pomoc. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Chciało Ci nabazgrać tyle pytań a nie chciało Ci się poszukać serwisówki do jajka? W necie tudzież na forum są osoby, które posiadają bardzo dużo serwisówek.Druga sprawa to trzeba rozkręcić i zobaczyć a nie psica trylogię o tym co to może być. Jak Ci pękł łańcuszek, bo wątpie aby spadł, to sprawdź czy zawory pogięło i jeśli straty są duże to szukaj drugiego pieca i tyle. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Nie chcę krytykować użytkownika tego motocykla ale chciał bym się tylko dowiedzieć jak można było użytkować motocykl z luźnym łańcuszkiem rozrządu ?Wszyscy użytkownicy tego modelu wiedzą, że silnik pracuje jak sieczkarnia ale do pewnego stopnia i można łatwo odróżnić głośną pracę rozrządu od łomotu łańcuszka po prowadnicy.Monter dobrze pisze - szukaj drugiego silnika bo wymianę całego jesteś w stanie ogarnąć nawet bez manuala.Naprawa po zerwaniu łańcuszka rozrządu jest niewykonalna w warunkach amatora w garażu a koszty będą ogromne.Dopiero potem ten stary może Ci posłużyć jako materiał dydaktyczny podczas nauki mechaniki. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazgul65 Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 moim zdaniem jak koledzy wyżej pisali szybciej i taniej będzie chyba kupić drugą uzbrojoną głwice no chyba że ciebie stać na remont starej w wyspecjalizowanym zakładzie naprawczym bo w warunkach typowo domowych ciężko jest to zrobić a jeszcze jak wygieło zawory to napewno poszły tez prowadnice zaworowe a do wyciagnięcia ich potrzebny jest jakiś sprzęt, tagrze kupuj głowicę zakładaj nowy łancuszek itp i rura brachu pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 (edytowane) Wyjac silnik , zdjac miske olejowa ( nie znam kosntrukcji silnia , czy w ogole da sie to zrobic ) i zobaczyc organoleptycznie co sie stalo , sam lancuszek wymieniasz bo zakuciu nowego ze starym , przeciagnieciu przez silnikl i zakuciu ponownie ale juz nowego. Tylko ze u ciebie lancuszek wogole juz sie nie obkreca....zdjac glowice i zobaczyc czy cos sie stalo, o ile wiesz jak sie za to zabrac. Edytowane 29 Listopada 2013 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 skoro rozrząd się nie obraca to na moje zawory spotkały się z tłokiem i do pewnego momentu dochodzi i koniec, doł silnika pewnie nie oberwal skoro to sie wydarzylo na wolnych obrotach, ale glowica do zwalenia i zawory do wymiany. Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Jak wszyscy bez obejrzenia piszą "na oko" to ja też napiszę :Jeżeli łańcuszek pękł to silnik na złom :banghead: i nawet nowy pozłacany łańcuszek rozrządu nie poprawi sytuacji bo szlag trafił zębatkę na wale :biggrin: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hipolfs Opublikowano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2013 w moim starym moto miałem podobnie ii najprostszym i najtańszym sposobem było wymiana pieca :) boo nawet jeśli do zmiany będzie tylko głowica to nigdy nie wiadomo jaka ci się trafi może będzie trzeba ją planować poprawiać gniazda i w końcu pójdziesz w takie koszta że miał byś drugi piec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.