Skocz do zawartości

Yamaha r6 słabe ciśnienie na cylindrach co dalej ?


Stany89x
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z ciekawości jakie ciśnienie było na tłokach na Twoim silniku jak sprzedawałeś?

Własnie się dowiedziałem ze pękniete sa cylindry 2 i 3 od strony lewej (siedzac na motocyklu) kwestia co dalej tulejowac czy szukać innego silnika ?

Gdyby była pewność ze tulejowanie jest coś warte i da się na tym polatać to idzie zaryzkować . drugi silnik też ryzyko, co poradzicie?

Edytowane przez Stany89x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik drugi dobra opcja :)

a te tulejowanie Waszym zdaniem nie sprawdzi się?

Robił dwa motorki r6 no i jeżdza czy ktoś z forum tulejował swój silnik?

Kwestia ile na tym można pojezdzić , bo jeśli da sie nowe pierscienie , nowa uszczelke głowicy od razu przejrzy dół i skrzynie to można powiedzieć ze moto ogarnięte.

 

 

Dlaczego ebay w Polsce kiepsko z jakością silników ?

Będziesz docierał na ostro ? Na jakim oleju ?

Edytowane przez Stany89x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka sorki ze nie odpisalem Ci na prywatnej wiadomosci ale chcialbym zeby inni tez to przeczytali.
Otóż sprawa wygląda tak. Jak już wiesz o dobry piec do r6 jest ciężko. Jak ktoś ma to albo za chorą kasę chcę opylić albo nie sprzedaje bo ma świętego grala.
Te motocykle są zajebiste ale właśnie mają swoje wady, tak jak u Ciebie pękają tuleje.

Widzę dwa wyjścia.

Albo logujesz się na ebay.de i kupujesz od niemca rodowitego za 1000-1500 eur silnik. Wiesz mi ale jak silnik nie dotykał turek tylko szwab(bez obrazy) to silnik masz jak z fabryki, wkładasz i latasz. Oni dbają o takie sprawy. Są wyjątki ale rzadko. Kupiłem już tak 2 silniki i powaga ale wylizane z zewnątrz i wewnątrz. Z ebay.co.uk zawsze ladnie opisane jest w aukcji a dostajesz zupelnie inny badziew glowice kupywalem i miala byc cacy a dostalem zatarta na panewkach.

Druga opcja robisz to co ja.
Czyli szukasz samych karterów(ponieważ nie ma oddzielnej sekcji w tym silniku ze cylindry osobno a kartery osobno)
Mierzysz wal i korby, wg selekcji wybitych, oraz tych na karterach i dobierasz panewki nominalne w ASO Yamaha.
Ja trafiłem na nówki nigdy nie rozbierane kartery, mam nicasil pięknie przehonowany, głupotą by było wkładać stare tłoki i pierścienie.
Tak złożony silnik będę miał z zerowym przebiegiem jako nówka z fabryki. Prawdopodobnie zostanie u mnie bo już się nie spotkam z czymś takim.
No i na koniec będę musiał to docierać.
Jako że wszystkie motocykle które serwisuje i remontuje na warsztacie tak każę docierać lub sam je docieram po uzgodnieniu z klientem.
Uwierz mi lub nie jest różnica. Najlepiej to zauważyłem przy wyczynowych 2T lub wysilonych skuterów dla młodocianych adeptów wariacji.
Ja będę to robił jak to świetnie opisał Pan Adam z tego forum. Czyli:
Po złożeniu silnika zalewam go mineralnym JMC 20W40 4l 75 pln do tego filtr standart hiflofiltro 10 pln odpalam maszynę wsiadam i jadę nie pozwalam się jej rozgrzać na jałowych tylko na spokojnie jadę aż się rozgrzeje. Używam tylko do max 3 biegu. Długa prosta maszyna ma 80 stopni. Zwalniam i przyspieszam do 8-9 tyś obr i odejmuje gazu i hamowanie silnikiem(kluczowy element docierania ponieważ gazu rozpychają pierścienie na boki i docierają się do powierzchni cylindrów) robię tak z 30-40km. Wracam na bazę zlewam oliwę, wlewam ponownie ten sam olej (nowy) nowy filtr standart i teraz robię 1500 km podobnej jazdy, aczkolwiek już nie na pierwszych 3 biegach lecz już jazda w trasie do 6 biegu ciągle przyspieszanie i hamowanie silnikiem(bacznie obserwować temperaturę silnika) Po skończeniu magicznych 1500km. Zlewam olej i wlewam Motul 300V pełen syntetyk ok 300 pln za 4l plus do tego nowość w ofercie filtrów Hiflofiltr Racing 22 pln zamiennik K&N dla lepszego przepływu i jeszcze lepszej filtracji. No i normalne uzytkowanie czyli ogień : )

Do tego czasu przygotuję obszerny temat na podstawie mojego epizodu z gsxr 750 Y filmiki z jazdy zdjęcia opisy.
Chciałbym po np dobiciu 10 tyś km sprawdzić sprężanie bądź zdjąć głowicę i zobaczyć w jakim stanie są tuleje i cały układ.

 

Myślę że pomogłem tak w skrócie :)
Jeśli masz problem pisz do ludzi na tym forum którzy mają wiedzę popartą na setkach rozebranych silnikach a nie którzy podpierają sie wiedzą zasięgnięta z forum lub "bo tak słyszałem".

 

PS Nie chciałbym wstawiać tuleji ponieważ może okazać się tak że maszyna będzie się strasznie grzać. Temat oklepany w wyczyonych 4T gdzie przy redukcji kosztów właściciel pokusił się o tulejowanie. Moc jest ale na wolnych przelotach trialowej jeździe będzie wywalany płyn z układu. Nicasil mniejsze tarcie, mniejsza temperatura, szybsze schładzanie podczas pracy.

 

pzdr

 


Edytowane przez Lidkus

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do kupna silnika będzie cięzko kupic coś dobrego , na co zwracac uwage przy zakupie drugiego pieca na pieśnienie na cylindrach to napewo wiele to powie o stanie silnika i jego kondycji na co jeszcze zwracac uwage by służył jak najdłużej?

Raczej będę się kierowął w stronę wsadzenia innej jednostki już gotowej , bo raczej cięzko mi będzie dostać dobry blok plus do tego tłoki (w sumie pierścienie i tłoki można dać nowe).

Co się stanie jeśli na docieraniu silnika wlejemy od razu olej 10w40 lub 10w50 na nowych pierscieniach i założmy drugą opjcję tłokach?

 

Piszesz ze po tulejowaniu chłopaki w 4t mieli problem z tym iż silnik na wolnuch obrotach czyli w miejscu na postoju badź np w korku zaczynał się grzać?

Jeśli chodzi o moc to jest dostępna tak samo jak w silniku fabrycznym i mocny nie brakuje silnikowi tak ?

Tuleja wstawiana jest jako stalowa , i chyba sie ją honuje rówież. Czy ciśnienie na poziomie 11 barów po złożeniu silnika czyli nowe tuleje plus stare pierścienie jest na zadowalacym poziomie ?
Rozmawiałem z gościem robił r6 czyli tuleje plus nowe pierścienie , szlifowanie gniazd no i uszczelniacze nowe , plus planowanie głowicy efekt 13bar po złozeniu na zimno , widzicie kwestia chłodzenia no i wytrzymałości.

Ciekawo ile pochodzi piec kupiony od kogoś innego , może się trafić to samo że zacznie pękać i będzie lipa.

Jeśli chodzi o silniki dużo widze na ebay.uk jest trochę tego no i się cenia z jakiego jeszcze kraju warto kupić niemcy to wiemy dlają o to to i maja . a szwajcarnia, belgia?


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o tuleje nicasil to ty w mocy nie poczujesz zadnej roznicy wiec glowa spokojna.
Szukaj pieca ktory jest w ramie i mozna go odpalic zmierzyc cisnienie a najlepiej przejechac sie co rowna sie z wygrana w totolotka.

Słuchaj jeśli koles ktory robil juz pare silnikow na tulajach do r6 i da Ci gwarancje na piśmie na jego usługę to ja bym sie skusił.
Jak silnik padnie to niech robi na nowo juz za swoj hajs.
Tuleje sa zeliwne, przehonowane (ta charakterystyczna jodełka, rysy na tulajach) potrzebne sa do prawidłowego dotarcia się nowych pierścieni.

Przykład grzania sie jednostek wystepował w wysilonych silnikach motocykli typu cross, nie mam pojęcia jak zareaguje na tuleje r6.
Co do sprezania w silnikach rzedowych wydaje mnie sie jak bedzie 11 bar to jeszcze mało wiele. Ale dlaczego nie ma byc wiecej skoro nowe tuleje i pierscienie oraz glowica zrobiona na tip top?

Jakiś czas temu mialem gsxr'a 750 na gaźnikach klient mowi ze zablokowany bo 200 ledwo...
Pomiar sprężania 6.5 i 5 bar maxymalny wynik przy próbie olejowej 13 bar..
Wszystko w temacie : )

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja r miała ciśnienie po 6-7 bar i bez problemu szła do przodu nawet do 250km/h z innymi zdrowymi r6 kumpli także nie odczuwałem braku mocy , na koło równiez z 1 biegu szła , tylko na wolnych obrotac falowało ostro pomimo zrobienia regulacji zaworów i gazników.

Wracając do tematu: znalezienie pieca któruy można odpalic i posłuchac ew. podjechać to cięzka sprawa są silniki lecz wyjęte z ramy i jedynie co można zrobić to zmierzyć kompresje która coś powie.

Jeśli chodzi o tuleje to yamaszki sa zrobione juz 3 na tulejach i jeżdza juz po 6yys km dzwoniłem pytałem własicieli i są zadowoleni. Gwarancji na piśmie nikt nie da ponieważ jakto mówią może zajezdzisz silnik i przyjdziesz powiesz Panie rób Pan albo przegrzejesz motor.;/

Tuleja jest stalowa.

Myślisz żeby głowice równiez planować plus oczywiście dac nowe pierścienie pod warunkiem że tłoki się nadaja i nie będzie trzeba nowych.

Jeśli by docierać taki zestaw to tylko na mineralnym ? Dlaczego nie olej docelowy jeśli będą nowe pierscienie , to lepiej zalać syntetyk czy pół syntetyk przy okazji tulejowania można zobaczyć co z 2 biegiem się dzieje jak będzie rozebrany silnik , w przypadku zakupu nowej jednostki nei wiesz co tam siedzi chyba ze masz pewny silnik. Jestem w kropce i na tą chwile nie wiem co robic.

 

 

zdj od innego człowieka z tulejowania erki

 

http://s1.zmniejszacz.pl/115/20130914_114821__996846.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytalem szybko watek i 2 punkty dla wyjasnienia:

- olej mineralny przy docieraniu jako ze syntetyczna baza olejowa jest bardziej "sliska", a tu zalezy nam na szybkim dotarciu pierscieni,

- silnik "open deck" - tuleje mokre, ( bo chlodzenie ciecza ) stoja luzem w bloku nie zamkniete niczym od gory.

Zamykajacym elementem jest uszczelka pod glowica i sama glowica.

O wiele trudniejszy silnik do prawidlowego tulejowania z powodu ew. problemow uszczelnienia cylindrow.

No ale jesli ktos robi i dziala to probuj, do odwaznych swiat nalezy.

Ja bym tylko sprawdzil jak dziala po jakims czasie, np teraz pomierzyl cisnienie sprezania po przejechaniu tych 5 tys km.

I to tez nie gwarantuje braku pozniejszych problemow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie jeśli chodzi o docieranie jak to widzisz ? Ile km na mineralnym , jak ma wyglądać pierwsze uruchomienie silnika i zagrzania ma to być na biegu jałowym czy wsiadamy i jedziemy żeby nie zagrzać motoru na postoju , jakto widzisz jeśli możesz podpowiedz coś , po ilu km zmiana oleju na syntetyk lub pólsyntetyk ?

Na moim miejscu od razu robiłbyś planowanie głowicy?

Po ilu km można uznać ze silnik został dotarty , jazda w przedziale ile obr.silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...