Cutin Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 (edytowane) WItam, Ostatnio wybrałem się na wypad motocyklami ( sporty, nakedy). Zastanowiła mnie jedna rzecz. Kiedy już musiliśmy zwolnić do tych 70-80 km/h lub 50-60km/h i zredukować 1 bieg czy 2 biegi niżej zauważyłem pewną różnicę pomiędzy moją jazdą a innych. motocykle:Honda cbr 600 F3Suzuki GSR 600A K7 jadąc 80km/h ja (CBR) wbijam 5-ke i mam te 4000 RPM a kolega nie wiem jaki bieg ale piłuje ponad 5500 RPM, tak samo przy jeździe w mieście ja schodzę na 4-ce do 3500 RPM a on przy tej samej predkości ma jakies 5000 ale słychać że jest spora róznica. Czy ja zamulam czy kolega piłuje ? I tak sie zasanawiałem czy kręcąc 3000-3500 RPM na 3, 4 tym biegu i np 4000 RPM na 5-tym katuję skrzynię. Oczywiście rozważamy przypadek jazdy na równej drodze (nie podjazd) Edytowane 28 Października 2013 przez Cutin Cytuj http://cutino-cbr.blogspot.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Zamulasz. Ale to nie jest dział na takie rozważania. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 600 ki nie lubia takich niskich obrotów. Póżniej pewnie bedziez zakladal post ze f3 zamula...Jest to silnik wysoko obrotowy wiec uzywaj go zgodnie z przeznaczeniem to nie 1000 w układzie V żeby tak jezdzic... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cutin Opublikowano 29 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 Czyli co ? Na 3,4 czy 5 biegu miniumum 5000 RPM nawet na równej prostej drodze ? Cały czas myślałem ,że jeżeli jadę sobie powoli to mogę zejsc do 4000 RPM a jak mam przyspieszać to redukcja i lecę. Cytuj http://cutino-cbr.blogspot.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koroviov Opublikowano 29 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 Na pierwszy motocykl należy kupić litra. Sześćsetki sa słabe i zamulają. ;) Cytuj "Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cutin Opublikowano 29 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 (edytowane) To moja pierwsza 600tka i po prostu nie chce nabrac głupich nawyków.W trasie na 6 biegu trzymam te 5500-6000RPM ponizej 5000 juz redukuje. Edytowane 29 Października 2013 przez Cutin Cytuj http://cutino-cbr.blogspot.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 29 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 ja 1000 ca trzymam powyzej 4000obr/min zadko zdarza sie ze jade ponizej 3000.gdy jezdzilem 600tka dostawała 7-8tys chyba ze bylo lekko z górki to 6 tka i obr kolo 5tysniestety te silniki nie pokazuja ze jest im ciezko dowiesz sie o tym jak juz bedzie za poznojak cos zacznie wyć albo stukaćte cbr dobrze wyregulowane i dbane nie pala duzo wiec nie ma co sie bac je krecic na obrotymoja w trasie palila ponizej 5l do 5.5la przy ostrym palowaniu-ciagle wyprzedanie i maneta do konca pod czerwone polenajwiecej udalo mi sie 8l / 100kmdo tego zostal stworzony ten motocykl wiec nie zamulaj i dawaj mu rozwijas skrzydlaTYLKO Z GŁOWĄ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cutin Opublikowano 30 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 (edytowane) Zaraz, to kiedy Wy zapinacie 6 bieg? Przy 130g@ !? Bez jaj, toche to debilne przejechac trase 280km na 5 biegu bo srednio trzymamy predkosc 100-110km/h Edytowane 30 Października 2013 przez Cutin Cytuj http://cutino-cbr.blogspot.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 Odpowiadając na pytanie to od obrotów jałowych do odcięcia. Dowiedz sie co to jest maksymalny moment obrotowy i przy jakich obrotach on występuje w Twojej jednostce napędowej. Poczytaj też o elastyczności jednostki napędowej to będziesz wiedział kiedy 6-tkę wbijać.Nie ma tu nad czym się więcej rozwodzić. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cutin Opublikowano 30 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 (edytowane) max moment mam przy 10500 ale nie zamierzam sie trzymac w tych okolicach. Co do elastycznosci to poczytam co nieco Chyba jestem stworzony do V-ki :) Znalazlem wykres mocy i wydaje mi sie że lepiej jechać 5500 niż 6000 Edytowane 30 Października 2013 przez Cutin Cytuj http://cutino-cbr.blogspot.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 Tak jest, trzymaj w trasie 5,5 i broń boże nie hamuj. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cutin Opublikowano 30 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 Limo, ale jechać 110-120 na 5 biegu na prostej drodze przez 300 km to mi sie wydaje dziwne. Cytuj http://cutino-cbr.blogspot.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 Limo, ale jechać 110-120 na 5 biegu na prostej drodze przez 300 km to mi sie wydaje dziwne.Pewnie, że dziwne. Dlatego wbijasz 6-tke i rozkoszujesz się podróżowaniem a nie rozkminiasz takie pierdoły.Albo to jakaś podpucha albo naprawdę się nudzisz. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 Zamiast sporta kup sobie nakeda i nie zawracaj dupy. Albo kręcisz i czerpiesz radość z tego, albo kup sobie coś, co ma wysoki moment przy niskich obrotach i jeździj na 3 tys obr. (nawet moim bandziorem tak nisko nie schodzę). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cutin Opublikowano 30 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 (edytowane) tadeo, sparawa ma się tak ,że każdy tu mówi, że to wysokoobrotowy silnik i musisz go kręcić! Ale nikt nie potrafi odpowiedzieć np. ,że niżej niż 6000RPM nie schodzić tylko redukcja. Jeden pisze kreć 7000-8000 czyli te 100km/h musiałbym lecieć na 4 ce ale sam pewnie leci to na 6-tce i ma 5000RPM. Nie widziałem jeszcze gościa który 50km/h leci na 7000 RPM bo to jakieś nieporozumienie.Co do nakeda, chłopie zobacz dane Horneta i CBR 600 F3 praktycznie wszystko to samo. U mnie najniżej jest 4000-4500 RPM ale to takie turlanie przez miasto na 3,4ce pomiędzy autami. Poza mistem to kręce do 6000 i poniżej 5500 nie zchodzę tylko redukcja. Latam bardziej turystycznie ....Szkoda wałokować temat jak każdy jeździ na czuja i nie ma czegoś takiego jak minimalne korzystne obroty dla silnika na poszczególnych biegach ... OK jak mi szarpie, albo muli gdy odkrecam gaz tzn. ,żę za niskie ale to każdy głupi wie. Edytowane 30 Października 2013 przez Cutin Cytuj http://cutino-cbr.blogspot.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.