Skocz do zawartości

Użyteczny zakres obrotów silnika R4 - 600 cm3


Rekomendowane odpowiedzi

WItam,

 

Ostatnio wybrałem się na wypad motocyklami ( sporty, nakedy). Zastanowiła mnie jedna rzecz. Kiedy już musiliśmy zwolnić do tych 70-80 km/h lub 50-60km/h i zredukować 1 bieg czy 2 biegi niżej zauważyłem pewną różnicę pomiędzy moją jazdą a innych.

 

motocykle:

Honda cbr 600 F3

Suzuki GSR 600A K7

 

jadąc 80km/h ja (CBR) wbijam 5-ke i mam te 4000 RPM a kolega nie wiem jaki bieg ale piłuje ponad 5500 RPM, tak samo przy jeździe w mieście ja schodzę na 4-ce do 3500 RPM a on przy tej samej predkości ma jakies 5000 ale słychać że jest spora róznica.

 

Czy ja zamulam czy kolega piłuje ? I tak sie zasanawiałem czy kręcąc 3000-3500 RPM na 3, 4 tym biegu i np 4000 RPM na 5-tym katuję skrzynię.

 

Oczywiście rozważamy przypadek jazdy na równej drodze (nie podjazd)

Edytowane przez Cutin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co ? Na 3,4 czy 5 biegu miniumum 5000 RPM nawet na równej prostej drodze ?

 

Cały czas myślałem ,że jeżeli jadę sobie powoli to mogę zejsc do 4000 RPM a jak mam przyspieszać to redukcja i lecę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja 1000 ca trzymam powyzej 4000obr/min zadko zdarza sie ze jade ponizej 3000.

gdy jezdzilem 600tka dostawała 7-8tys

chyba ze bylo lekko z górki to 6 tka i obr kolo 5tys

niestety te silniki nie pokazuja ze jest im ciezko dowiesz sie o tym jak juz bedzie za pozno

jak cos zacznie wyć albo stukać

te cbr dobrze wyregulowane i dbane nie pala duzo wiec nie ma co sie bac je krecic na obroty

moja w trasie palila ponizej 5l do 5.5l

a przy ostrym palowaniu-ciagle wyprzedanie i maneta do konca pod czerwone pole

najwiecej udalo mi sie 8l / 100km

do tego zostal stworzony ten motocykl wiec nie zamulaj i dawaj mu rozwijas skrzydla

TYLKO Z GŁOWĄ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz, to kiedy Wy zapinacie 6 bieg? Przy 130g@ !? Bez jaj, toche to debilne przejechac trase 280km na 5 biegu bo srednio trzymamy predkosc 100-110km/h

Edytowane przez Cutin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając na pytanie to od obrotów jałowych do odcięcia. Dowiedz sie co to jest maksymalny moment obrotowy i przy jakich obrotach on występuje w Twojej jednostce napędowej. Poczytaj też o elastyczności jednostki napędowej to będziesz wiedział kiedy 6-tkę wbijać.

Nie ma tu nad czym się więcej rozwodzić.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

max moment mam przy 10500 ale nie zamierzam sie trzymac w tych okolicach. Co do elastycznosci to poczytam co nieco Chyba jestem stworzony do V-ki :)

 

Znalazlem wykres mocy i wydaje mi sie że lepiej jechać 5500 niż 6000

 

DynoResults.jpg

Edytowane przez Cutin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Limo, ale jechać 110-120 na 5 biegu na prostej drodze przez 300 km to mi sie wydaje dziwne.

Pewnie, że dziwne. Dlatego wbijasz 6-tke i rozkoszujesz się podróżowaniem a nie rozkminiasz takie pierdoły.

Albo to jakaś podpucha albo naprawdę się nudzisz.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast sporta kup sobie nakeda i nie zawracaj dupy. Albo kręcisz i czerpiesz radość z tego, albo kup sobie coś, co ma wysoki moment przy niskich obrotach i jeździj na 3 tys obr. (nawet moim bandziorem tak nisko nie schodzę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tadeo, sparawa ma się tak ,że każdy tu mówi, że to wysokoobrotowy silnik i musisz go kręcić! Ale nikt nie potrafi odpowiedzieć np. ,że niżej niż 6000RPM nie schodzić tylko redukcja. Jeden pisze kreć 7000-8000 czyli te 100km/h musiałbym lecieć na 4 ce ale sam pewnie leci to na 6-tce i ma 5000RPM. Nie widziałem jeszcze gościa który 50km/h leci na 7000 RPM bo to jakieś nieporozumienie.

Co do nakeda, chłopie zobacz dane Horneta i CBR 600 F3 praktycznie wszystko to samo.

 

U mnie najniżej jest 4000-4500 RPM ale to takie turlanie przez miasto na 3,4ce pomiędzy autami. Poza mistem to kręce do 6000 i poniżej 5500 nie zchodzę tylko redukcja. Latam bardziej turystycznie ....

Szkoda wałokować temat jak każdy jeździ na czuja i nie ma czegoś takiego jak minimalne korzystne obroty dla silnika na poszczególnych biegach ... OK jak mi szarpie, albo muli gdy odkrecam gaz tzn. ,żę za niskie ale to każdy głupi wie.

Edytowane przez Cutin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...