Skocz do zawartości

Naprawa baku, zbiornika paliwa


krakers09
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No albo naftą

 

Wg mnie najlepszą cynę ma ten człowiek

http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=25004402

 

trzeba pytać o wersję z antymonem, jest twardsza od stali.

tylko po co ją stosować ?

Od stali jest twardszy tytan a nie stop cyny :biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwierz mi Piotrek, że jest. Na zimno nie, ale już nałożony po palniku tak. Próbowałem polerować i każda stal idzie lżej niż ten stop cynowy.

 

 

W tym temacie piszemy o naprawach zbiorników motocyklowych a Ty wyskakujesz z palnikiem ?

Do szpachlowania zbiornika używam cyny "30" która jest o wiele bardziej podatna na obróbkę niż blacha zbiornika.

Nie powinno się używać palnika czy spawarki ale to już inny temat.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie naprawa takiego zbiornika u blacharza to 5 miniut 2 pociągnięcia ze zgrzewarki.

 

A po roku w tym miejscu gdzie użyto zgrzewarki polecą dziury od korozji.

Oczywiście można temu zapobiec konserwując go od wewnątrz specjalną żywicą tylko jej cena jest zaporowa.

Blacha głęboko tłoczna używana do produkcji zbiorników bardzo szybko i dogłębnie koroduje, można to łatwo sprawdzić na jakimś złomowym egzemplarzu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, skoro wiadomo, że naprawa nie jest skomplikowana, to powiedzcie mi jeszcze czym ewentualnie taki zbiornik wyczyścić w środku i zabezpieczyć przed korozją. Nie wiem w jakim stanie do mnie przyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie... kiedyś jak kupiłem R6 z nie małymi wgniotkami na baku, to nieświadomy oddałem do lakiernika który mi go wyszpachlował i pomalował. Nie wiem jak to możliwe, ale przez dwa lata(dopóki jej nie skasowałem tak, że nie było co szpachlować :) ) nic się odziwo z tym bakiem nie działo tzn żadnych pęknięć, odprysków, rysek itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie mam złych doświadczeń ze szpachlowanymi zbiornikami...

Czasy się zmieniły, szpachle są dużo lepsze niż kiedyś nie wspominając, ze jest wiele rodzajów.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chcę to zrobić na długie lata, więc chciałbym zrobić to dobrze.

no w jednym motocyklu użyłem ww preparatów w 2008 roku, jego stan wewnątrz był tragiczny. Do dziś jest bdb. Polecam. Jak chcesz to chyba mam jeszcze fertan w nadmiarze...

Edytowane przez kubagsx

freude am fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ok, bak przyszedł. Wygląda, że z zewnątrz wystarczy go umyć i nie wymaga napraw. Lakier jest w dobrym stanie. W środku rdzy nie zauważyłem. Są tylko zacieki z wody z rdzą. Dlatego się zastanawiam czy przeprowadzać procedurę z fedoxem, fertanem i tapoxem 2k. Procedura wygląda na prostą, tylko nie wiem czy potrzebną w moim wypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...