Skocz do zawartości

Problem z mocą w zzr 1100


loker88
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik można w prosty sposób poprawić tylko trzeba się dobrać do panewek.

Wymiana panewek? Powiedzcie mi jak to w zasadzie jest z tą wymianą panewek? Ogólnie zaleca się zakup drugiego pieca, ale wyłączając kwestie finansowe, czy jeżeli panewki uległy awarii można ja z powodzeniem wymienić? Czy po prostu jeżeli w 10 letnim silniku panewki się skończyły to nie da się z dobrym skutkiem dopasować nowych? Tak w zasadzie to jeżeli silnik jest prawidłowo serwisowany jaki przebieg wytrzymuje łożyskowanie wału?

 

I może takie dziwne pytanie, ale czy Japonia robiła kiedyś silniki 4 cylindrowe nie na łożyskach ślizgowych?

aka druciarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana panewek? Powiedzcie mi jak to w zasadzie jest z tą wymianą panewek? Ogólnie zaleca się zakup drugiego pieca, ale wyłączając kwestie finansowe, czy jeżeli panewki uległy awarii można ja z powodzeniem wymienić? Czy po prostu jeżeli w 10 letnim silniku panewki się skończyły to nie da się z dobrym skutkiem dopasować nowych? Tak w zasadzie to jeżeli silnik jest prawidłowo serwisowany jaki przebieg wytrzymuje łożyskowanie wału?

 

I może takie dziwne pytanie, ale czy Japonia robiła kiedyś silniki 4 cylindrowe nie na łożyskach ślizgowych?

 

Jeśli panewki choć na trochę nie miały ciśnienia (przy obciążeniu) to sama wymiana panewek nic nie da,bo czop wału też pewnie ucierpiał,a tego "elementu" się nie regeneruje.

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz już 2 piece i o ile dobrze rozumiem już są rozebrane, oddaj wał i korby na pomiary, panewki wału po 51,- a korbowodowe po 70,- oryginały Kawy. Na każdej panewce masz kolorową kropkę i będziesz wiedział co możesz z tym zrobić. Może warto przyinwestować i wiedzieć co się ma :)

-------------------
Pozdro Herdi

Śrubkomistrz w serwisie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak GS 1100 i 1150 miały wał na łożyskach tocznych, i wytrzymałość tych wałów jest legendarna.

Zatarty wał można zregenerować pod fabryczną panewkę, ale nie mam zaufanie do żadnego zakładu w kraju, a za dużo to kosztuje by robić doświadczenia.

Chodzi o to, że jak "padają" panewki to wał również, a cena nowego zazwyczaj dwukrotnie przekracza cenę używanego silnika.

Panewka teoretycznie jest nieśmiertelna, ponieważ nie ma bezpośredniego kontaktu z wałem. Słyszałem o BMW K100 które zrobiły już 500tyś km bez remontu.

"Japończyk" powinien śmiało zrobić 200tyś km, bez awarii. Przebiegi rzędu 100tyś nie robią na nim wrażenia, kilka takich wskazań widziałem osobiście (bo gro motocykli po dobiciu do 70tyś ma cofany przebieg przed odsprzedażą). Swoją CBR 1000F sprzedałem gdy miała 98tyś km, a silnik był nierozbierany.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój pierwszy piec miał nakręcone 45tys. a drugi 70tys. W pierwszym wał wyglądał jakby szlifierką kątową ktoś piłował czopy. W drugim silniku wał czopy wizualnie ma nieruszone oprócz 2 korby bo na niej widać delikatne rysy i napewno korba jajo na dodatek nie wiadomo czy wał nie ugięty. Wydaję mi się że szkoda pchać w to pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz już 2 piece i o ile dobrze rozumiem już są rozebrane, oddaj wał i korby na pomiary, panewki wału po 51,- a korbowodowe po 70,- oryginały Kawy. Na każdej panewce masz kolorową kropkę i będziesz wiedział co możesz z tym zrobić. Może warto przyinwestować i wiedzieć co się ma :)

generalnie to niewiele mu te kropki w czymkolwiek teraz pomogą...

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden czop na wale napewno do szlifu to koszt 160zł plus azotowanie. Panewki samo dorobienie komplet to 150 zł a jest ich 9 każdy jeden komplet ucierpiał i ma rysy. Regeneracja korby to kolejne 50 zł chociaż mam z drugiego silnika ale watpie aby nie były ugięte. Razem ponad 1,5tys plus ewentualnie uszczelki itd. to raczej nieopłacalne bo nawet to nie da gwarancji że bedzie chodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już panewki obrócone i miazga ze wszystkim to już pozamiatane sprzedaj na części weź sobie kredyt i kup ale zzr 600 i będziesz zadowolony mistrzu :) za 4000 zl ladny statek kupisz, mialem nie zaluje i tesknie za wygodą na nim.

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Limo racja co do ramy, ale ja bym napisał inaczej byle parkingówka i kapa leci :) a za nią olej. Ale w tej kasie nic nie kupi turystycznego z zacieciem sportowym

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...