skilos Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 slyszeliscie o tym?http://www.gs24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20130819/REGION/130819674 kiedy u nas ludzie w koncy wyrwa sie z mentalnej wiochy? kiedy naucza sie co to jest jazda na zamek? Wszyscy wieszają psy na autach ciężarowych a wina leży po stronie osobówek .Pytanie dlaczego ciężarówki tak robią ? , ano dlatego ze osobówki na końcu wpychają się i auto ciężarowe które startuje wolno nie ma szans się wbić w ten zamek .Wiec mentalna wiocha to kierowcy osobówek .A przykład z zachodem jest slaby, gdyż tam kierowcy osobówek wpuszczają ciężarówki (prawie zawsze)i nie ma konieczności blokowanie pasa . Przerabiałem to osobiście dużym :crossy: Cytuj "Gdy szykuję śniadanie, zwykle se o korkach słucham, jak tkwią te ch*je w tych jebanych autach." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koroviov Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 To chyba nie wynika z umiejętności jazdy, czy ich braku, a raczej z cech charakteru. podobnie wygląda sprawa omijania korków. Ostatnio wracając z gór omijałem taki 37 km korek. Większość samochodów robi miejsce części nie zauważa, niektórzy widząc dojeżdżają do osi jezdni. W myśl zasady, że jak ja stoję to inni też nie pojadą. Cytuj "Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Wszyscy wieszają psy na autach ciężarowych a wina leży po stronie osobówek .Pytanie dlaczego ciężarówki tak robią ? , ano dlatego ze osobówki na końcu wpychają się i auto ciężarowe które startuje wolno nie ma szans się wbić w ten zamek .Wiec mentalna wiocha to kierowcy osobówek .A przykład z zachodem jest slaby, gdyż tam kierowcy osobówek wpuszczają ciężarówki (prawie zawsze)i nie ma konieczności blokowanie pasa . Przerabiałem to osobiście dużym Szczerze mowiac to jadac prywatnie w PL nie zwracam uwagi ( wiekszej ) na oznakowania. Z tego co rejestruje, to sa coraz lepsze a nawet troche przesdadzone. Jadac wiec w normylnych warunkach da sie zmienic pas ruchu nawet i kat. C. problem raczej w tym, ze przy korku ustawione znaki sa zauwazalne zbyt pozno ( bo wszystko stoi juz znacznie wczesniej ). Wtedy to fakt, jest ciezej a co niektorzy uzytkownicy kat B nie wykazuje sie IQ wyzszym niz kromka chleba z margaryna. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Panowie - nie oszukujmy się. Kierowca TIRa blokujący pas nie jest w porządku wobec innych i wcale nie jest to jedyny sposób żeby przejechali zwężkę. Po prostu robią oszczędności, ruszają delikatnie i wtedy inni się wciskają. Fakt, że cwaniaczków też nie brakuje, ale nie tłumaczy to zachowania kierowcy TIRa. Broniącym postawy tego kierowcy proponuję przeanalizować szereg sytuacji.... Jakiejś zimy byłem świadkiem jak 2 TIRy zablokowały w ten sam sposób gierkówkę na dobre 4h. Zrobili to kawałek przed zjazdem na stację BP. W osobówkach, które niepotrzebnie za nimi stały było na pewno trochę dzieci, którym chciało się siku, kupę, jeść, pić itd. Jeśli chcecie poznać przyczynę tego korka, w którym jechałem 80km przez 6h - spieszę z wyjaśnieniem. Kolejny mądry jeden z drugim postanowił ruszyć pod śliską górkę na oponach letnich. Ponieważ na prawym pasie już jeden stanął bo nie dał rady pod górkę, to drugi postanowił zrobić to samo na lewym pasie. Panowie pięknie więc zablokowali oba pasy. Sorry, ale nie kierowcy TIRów regulują ruch a nierzadko słyszę na CB tych specjalistów od logistyki i nóż się w kieszeni otwiera. Nie tłumaczy ich, że się spieszą bo inni też się spieszą. Pozdr.F. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielpotas Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 KS zwodzisz mnie z tematu.Zrozum ,ze tu chodzi o to iz kierowcy osobowek nie potrafia pojac tego ,ze jezeli beda jechac do konca zwezonym pasem to zchodzac przy zwezce spowalniaja ruch.Po to sa znaki poziome i pionowe duzo wczesniej zeby zjezdzali na jeden pas i grzecznie sie ustawiali w kolejce.Wtedy wszyskie auta maja takie same szanse na plynne przejechanie zwezki. Sam kilkakrotnie stojac grzecznie osobowka w takim korku modlilem sie zeby ktos wreszcie zablokowal zwezony pas bo kolejka stala w miejscu a lewy jechal.Wystarczy ze na prawym bedzie stalo kilka ciezarowek z opoznionym startem i czlowieku stoisz bo lewy ciagle wbija przed nich.To jaki to jest k... suwak/zamek ja sie pytam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Mleczko Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Mętne tłumaczenie, nie od dzisiaj wiadomo, że szybciej się pojedzie na suwak niż wszyscy jednym pasem - do niektórych to jednak nie dochodzi. Uwielbiam te kłótnie na CB i tłumaczenie, że korek 10km szybciej jedzie niż 5km... Kierowcy ciężarówek to temat na inną rozmowę - dzisiaj jeden mnie pouczał przez CB bo jechał 10km za mną poniżej 90km/h (od 70 do 80, miałem rower na dachu). Tylko - jemu wolno jechać góra 70, w dodatku mógł wyprzedzać jak mu się tak strasznie spieszy że te 30 sekund go zbawi... Cytuj - dziennik kosztów na spritmonitor.deMoja Honda CB250N na Autocentrum.pl - ZAPRASZAM! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aśka Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Zrozum ,ze tu chodzi o to iz kierowcy osobowek nie potrafia pojac tego ,ze jezeli beda jechac do konca zwezonym pasem to zchodzac przy zwezce spowalniaja ruch.Po to sa znaki poziome i pionowe duzo wczesniej zeby zjezdzali na jeden pas i grzecznie sie ustawiali w kolejce.Eeee.... To jakieś brednie są, jak na mój umysł blondynki. Idąc Twoim tokiem rozumowania, to jeśli na dwupasmowej drodze jest kawałek zwężenia, to najlepiej byłoby na całej jej długości wyłączyć z ruchu jeden pas. A mi się jednak wydaje, że najszybciej będzie nie sterczeć kilka km na jednym pasie zostawiając drugi pusty, tylko dojechać ile się da po dwoch pasach, przy zwężeniu szybiutko wytasować się na suwak i za zwężeniem znowu rozejść na 2 pasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiniuFF Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 KS zwodzisz mnie z tematu.Zrozum ,ze tu chodzi o to iz kierowcy osobowek nie potrafia pojac tego ,ze jezeli beda jechac do konca zwezonym pasem to zchodzac przy zwezce spowalniaja ruch.Po to sa znaki poziome i pionowe duzo wczesniej zeby zjezdzali na jeden pas i grzecznie sie ustawiali w kolejce.Wtedy wszyskie auta maja takie same szanse na plynne przejechanie zwezki.Sam kilkakrotnie stojac grzecznie osobowka w takim korku modlilem sie zeby ktos wreszcie zablokowal zwezony pas bo kolejka stala w miejscu a lewy jechal.Wystarczy ze na prawym bedzie stalo kilka ciezarowek z opoznionym startem i czlowieku stoisz bo lewy ciagle wbija przed nich.To jaki to jest k... suwak/zamek ja sie pytam?Kolego, wybacz ale Twoje tłumaczenia do mnie nie trafiają! To jest totalna bzdura! Przecież ruch na zwężkach jest bardzo powolny a kierowca TIR-a siedząc dużo wyżej widzi jakie jest tempo czy auta ruszają. Wystarczy trochę kultury i wszyscy będą w miarę zadowoleni (w miarę bo zawsze znajdzie się jakiś kretyn czy w PL cz za granicą) Ta dywagacja jest podobna do tej -puszczać motocyklistów środkiem czy ich blokować ... Cytuj --->Suzuki SV 650-->Yamaha FZ1s--Triumph Speed Triple 1050 --> Yamaha MT 09http://www.trasser.pl/ aplikacja mobilna http://szkoleniemotocyklowe.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiwor Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Bardzo dobry sposób na wyregulowanie ruchu na obu pasach. Jadące osobówki za tirem na lewym pasie nie widzą gdzie zaczyna się zwężka i dojeżdżają do końca pasa i wjeżdżają na zamek i ruch jest płynny na obydwu pasach, a nie jak zwykle wpieprzają się na prawy byle gdzie, gdzie się tylko da, następni ich objeżdżają i wjeżdżają przed nich na prawy pas itd. a ci co jadą na prawym trochę dalej wleką się jak te pi*dy, bo te debile z osobówek nie potrafią patrzeć dalej niż koniec swojej maski w samochodzie. ch*j z innymi byle tylko żebym ja przejechał. Szczerze to wku**ia mnie ten rasizm drogowy i dzielenie kierowców na lepszych i gorszych ze względu na rodzaj pojazdu jakim się porusza. Czy ktoś kto jedzie ciężarówką jest gorszy? Czy ktoś jadący motocyklem, rowerem, osobówką jest inny? Nie. Na drodze jesteśmy równi. A zamiast jakoś współgrać to jest jakaś dziwna rywalizacja na drodze. Cytuj Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Bardzo dobry sposób na wyregulowanie ruchu na obu pasach. Jadące osobówki za tirem na lewym pasie nie widzą gdzie zaczyna się zwężka i dojeżdżają do końca pasa i wjeżdżają na zamek i ruch jest płynny na obydwu pasach, a nie jak zwykle wpieprzają się na prawy byle gdzie, gdzie się tylko da, następni ich objeżdżają i wjeżdżają przed nich na prawy pas itd. a ci co jadą na prawym trochę dalej wleką się jak te pi*dy, bo te debile z osobówek nie potrafią patrzeć dalej niż koniec swojej maski w samochodzie. ch*j z innymi byle tylko żebym ja przejechał. Szczerze to wku**ia mnie ten rasizm drogowy i dzielenie kierowców na lepszych i gorszych ze względu na rodzaj pojazdu jakim się porusza. Czy ktoś kto jedzie ciężarówką jest gorszy? Czy ktoś jadący motocyklem, rowerem, osobówką jest inny? Nie. Na drodze jesteśmy równi. A zamiast jakoś współgrać to jest jakaś dziwna rywalizacja na drodze.Po ... płytkim, powierzchownym namyśle ... :icon_mrgreen: masz Pan rację :lalag: .Ci, szybcy i wsciekli z lewego nie musieli się na siłę wciskać, ci z prawego nie czuli się jak frajerzy ...Z tą równością to już niekoniecznie :laugh: My som elyta :icon_razz: My Motocykliści ... Aaa ... dwupasmowy 5km korek blokujący się na zwężce będzie jechał wolniej niż 10km na jednym pasie. Kłania się teoria przepływu płynów ...Możesz też ( @Mleczko ) sprawdzić empirycznie. Stań na końcu kolejki na prawym pasie i licz czas oraz omijające Cię pojazdy :icon_mrgreen: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Mleczko Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Zbycho, gadaj sobie co chcesz, ale im dłuższy korek, tym trudniej zachować płynność a jazda "na suwak" (tylko porządna) skraca korek x2 i zachowuje płynność. "Teoria przepływu płynów" - jaka? Przytoczysz, bo jakoś nie kojarzę, na 1 roku na fizyce maltretowaliśmy głównie Einsteina a dłużej nie wytrzymałem. Zwykle empirycznie sprawdzam który pas najszybciej jedzie - i tym podążam. Jakoś nie potrzebuję stać w korku - niektórzy widocznie mają takie potrzeby, skoro zostawiają mi lewy pas wolny :) Cytuj - dziennik kosztów na spritmonitor.deMoja Honda CB250N na Autocentrum.pl - ZAPRASZAM! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Chodzi o turbulencje w przepływie. Wystarczy raz zakłócić przepływ by nawet po usunięciu przyczyny jeszcze przez długi ( dłuższy ) czas zakłócenia występowały.O dziwo, teoria(e) przepływu cieczy idealnie oddaje pewne aspekty ruchu drogowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Mleczko Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 W "jeździe na zamek" nie ma żadnych turbulencji - jeden z lewej, jeden z prawej - dlatego jest to najlepszy sposób na pokonywanie zwężeń. Za to im dłuższy korek, tym większe opóźnienia (bo nie da sie ruszyć jednocześnie z autem przed nami, to ponad możliwości przeciętnego kierowcy) = dłuższy nieplanowany postój... Cytuj - dziennik kosztów na spritmonitor.deMoja Honda CB250N na Autocentrum.pl - ZAPRASZAM! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielpotas Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 (edytowane) Eeee.... To jakieś brednie są, jak na mój umysł blondynki. Idąc Twoim tokiem rozumowania, to jeśli na dwupasmowej drodze jest kawałek zwężenia, to najlepiej byłoby na całej jej długości wyłączyć z ruchu jeden pas. A mi się jednak wydaje, że najszybciej będzie nie sterczeć kilka km na jednym pasie zostawiając drugi pusty, tylko dojechać ile się da po dwoch pasach, przy zwężeniu szybiutko wytasować się na suwak i za zwężeniem znowu rozejść na 2 pasy. Nie od dzis wiadomo, ze przeplywowosc/nosc jest taka jaka jest w najwezszym miejscu.Dwa pasy przy zwezkach daja tylko mozliwosc swobodnego wyprzedzania sie. Edytowane 20 Sierpnia 2013 przez danielpotas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aśka Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 (edytowane) W "jeździe na zamek" nie ma żadnych turbulencji - jeden z lewej, jeden z prawej - dlatego jest to najlepszy sposób na pokonywanie zwężeń. Za to im dłuższy korek, tym większe opóźnienia (bo nie da sie ruszyć jednocześnie z autem przed nami, to ponad możliwości przeciętnego kierowcy) = dłuższy nieplanowany postój...Uf, nie tylko ja uważam koncepcję danielpotasa za bzdurną ^^ To jeszcze dorzucę, że znak o jeździe na suwak wygląda o tak: http://vlodo.blox.pl/resource/znak20jazda20zakladka.jpg Czyli jak byk - dojeżdżasz do końca pasa i tam się mieszasz z tymi z prawego w proporcjach 1:1. I jeszcze definicja: "Metoda zamka błyskawicznego (również "jazda na suwak"[1] lub "na zakładkę") - metoda dojazdu do zwężenia jezdni, polegającym na kontynuowaniu ruchu na obu pasach do samego momentu zwężenia, a następnie przepuszczania przez każdy pojazd, jednego pojazdu z pasa który się kończy." Edytowane 20 Sierpnia 2013 przez Aśka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.