hran Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Witam i proszę o radę:Yamaha xs 750 1979Wymieniam silnik, nowy - a właściwie "nowy" - ma elektroniczny układ zapłonowy a stary był mechaniczny. Poza tym są identyczne.Czy w związku z tym muszę zmieniać coś w instalacjii czy też wystarczy po prostu wymienić silniki ?Dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danmacz Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 instalacja na bank jest inaczej zaprojektowana, na pewno w szczegółach - czyli złącza impulsatora itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hran Opublikowano 31 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Dzięki, a miałem cichą nadzieję na odpowiedź typu: wystarczy zamienić ...Muszę więc zacząć od sciągnięcia serwisówek i schematów i głębszego wgryzienia się w temat.Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły lub rady bardzo proszę pisać i pisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modjo Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 (edytowane) Dzięki, a miałem cichą nadzieję na odpowiedź typu: wystarczy zamienić ...Muszę więc zacząć od sciągnięcia serwisówek i schematów i głębszego wgryzienia się w temat.Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły lub rady bardzo proszę pisać i pisać.W moim GPZ 550 tez wymieniam silnik,konstrukcyjnie silnik jest ten sam ale mlodszy o kilka lat,wiec juz byla zmiana w instalacji elektrycznej i w zaplonie,niestety ale musze tez przelozyc modul i impulsator.Posiadajac schematy elektryczne,podlaczenie innego modulu zaplonowego nie jest problemem. Sprawdzilbym tez czy mocowanie plytki z przerywaczem nie jest identyczne w drugim silniku z impulsatorem do elektronicznego zaplonu,rowniez sprawdzilbym czy walki rozrzadu i fazy sa takie same w obu silnikach. Edytowane 11 Sierpnia 2013 przez modjo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hran Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 W moim GPZ 550 tez wymieniam silnik,konstrukcyjnie silnik jest ten sam ale mlodszy o kilka lat,wiec juz byla zmiana w instalacji elektrycznej i w zaplonie,niestety ale musze tez przelozyc modul i impulsator.Posiadajac schematy elektryczne,podlaczenie innego modulu zaplonowego nie jest problemem. Sprawdzilbym tez czy mocowanie plytki z przerywaczem nie jest identyczne w drugim silniku z impulsatorem do elektronicznego zaplonu,rowniez sprawdzilbym czy walki rozrzadu i fazy sa takie same w obu silnikach.Dzięki modjo, będę musiał to sprawdzić, ale silnikiem zajmę się troszkę później, gdyż tymczasem.... ...po wyjęciu silnika zdecydowałem się na kompletną renowację motoru, z malowaniem ramy, zbiornika, błotników, piaskowaniem kół i silnika, wymianą instalacji. Ten motor ma duszę i mam zamiar odrestaurować go do przyzwoitego stanu. Jest bardzo ciekawym egzemplarzem, (przynajmniej dla mnie) z oryginalną Yamahą xs 750 łączy go tylko silnik i koła. Cała reszta włącznie z ramą jest niestandartowa. Niestety instalacja też jest "custom", mówiąc krótko kable poowijane taśmą izolacyjną. Czeka więc mnie trochę roboty. Dzis skończyłem lakierowanie ramy i położyłem klar na zbiorniku i błotnikach.To tyle, jak skończę to się pewnie pochwalę zamieszczając fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bruns Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Wraz z wymianą siknika z zapłonem na przerywaczach na zapłon z impulsatorami musisz wymienić cewki zapłonowe . Od elektronika mają inną rezystancję . Przerabiam właśnie ten sam temat tylko w Suzuki GS 750 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hran Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Wraz z wymianą siknika z zapłonem na przerywaczach na zapłon z impulsatorami musisz wymienić cewki zapłonowe . Od elektronika mają inną rezystancję . Przerabiam właśnie ten sam temat tylko w Suzuki GS 750 .Wielki dzięki, to jest konkretna informacja, więcej proszę ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zabytek Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Pewnie już zrobiłeś instalację, ale podaję ten link dla innych bawiących się tym motocyklem.http://www.yamaha-triples.org/workshop/ign-convert.aspPs.Widzę, że masz twardy tyłek, też zamierzam się za takowy zabrać.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamhd Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Mialem kiedys 3szt. - kazda miala inny zaplon i roznily sie w szczegolach. Przez roznice w modelu roczniku i typie instalacja elektryczna roznila sie diametralnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.