Skocz do zawartości

Yamaha xs 750 1979 - wymiana silnika z innym zapłonem


hran
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i proszę o radę:

Yamaha xs 750 1979

Wymieniam silnik, nowy - a właściwie "nowy" - ma elektroniczny układ zapłonowy a stary był mechaniczny. Poza tym są identyczne.

Czy w związku z tym muszę zmieniać coś w instalacjii czy też wystarczy po prostu wymienić silniki ?

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, a miałem cichą nadzieję na odpowiedź typu: wystarczy zamienić ...

Muszę więc zacząć od sciągnięcia serwisówek i schematów i głębszego wgryzienia się w temat.

Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły lub rady bardzo proszę pisać i pisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki, a miałem cichą nadzieję na odpowiedź typu: wystarczy zamienić ...

Muszę więc zacząć od sciągnięcia serwisówek i schematów i głębszego wgryzienia się w temat.

Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły lub rady bardzo proszę pisać i pisać.

W moim GPZ 550 tez wymieniam silnik,konstrukcyjnie silnik jest ten sam ale mlodszy o kilka lat,wiec juz byla zmiana w instalacji elektrycznej i w zaplonie,niestety ale musze tez przelozyc modul i impulsator.

Posiadajac schematy elektryczne,podlaczenie innego modulu zaplonowego nie jest problemem.

 

Sprawdzilbym tez czy mocowanie plytki z przerywaczem nie jest identyczne w drugim silniku z impulsatorem do elektronicznego zaplonu,rowniez sprawdzilbym czy walki rozrzadu i fazy sa takie same w obu silnikach.

Edytowane przez modjo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim GPZ 550 tez wymieniam silnik,konstrukcyjnie silnik jest ten sam ale mlodszy o kilka lat,wiec juz byla zmiana w instalacji elektrycznej i w zaplonie,niestety ale musze tez przelozyc modul i impulsator.

Posiadajac schematy elektryczne,podlaczenie innego modulu zaplonowego nie jest problemem.

 

Sprawdzilbym tez czy mocowanie plytki z przerywaczem nie jest identyczne w drugim silniku z impulsatorem do elektronicznego zaplonu,rowniez sprawdzilbym czy walki rozrzadu i fazy sa takie same w obu silnikach.

Dzięki modjo, będę musiał to sprawdzić, ale silnikiem zajmę się troszkę później, gdyż tymczasem....

 

...po wyjęciu silnika zdecydowałem się na kompletną renowację motoru, z malowaniem ramy, zbiornika, błotników, piaskowaniem kół i silnika, wymianą instalacji. Ten motor ma duszę i mam zamiar odrestaurować go do przyzwoitego stanu. Jest bardzo ciekawym egzemplarzem, (przynajmniej dla mnie) z oryginalną Yamahą xs 750 łączy go tylko silnik i koła. Cała reszta włącznie z ramą jest niestandartowa. Niestety instalacja też jest "custom", mówiąc krótko kable poowijane taśmą izolacyjną. Czeka więc mnie trochę roboty. Dzis skończyłem lakierowanie ramy i położyłem klar na zbiorniku i błotnikach.

To tyle, jak skończę to się pewnie pochwalę zamieszczając fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wraz z wymianą siknika z zapłonem na przerywaczach na zapłon z impulsatorami musisz wymienić cewki zapłonowe . Od elektronika mają inną rezystancję . Przerabiam właśnie ten sam temat tylko w Suzuki GS 750 .

Wielki dzięki, to jest konkretna informacja, więcej proszę ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...