Skocz do zawartości

Bicie zębatki na kole po wymianie napędu


Dziki_YZF
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Problem polega na biciu zębatki na tylnym kole, pojawił się po wymianie zestawu napędowego. Motocykl Yamaha FZS 1000, zębatki JT, łańcuch DID ZVMX. Po sprawdzeniu zabieraka oraz zębatki wyszło że są proste. Podczas wkładania zabieraka do koła gumy, które są amortyzatorem nie pozwalają włożyć zabieraka do końca. Wrażenie jakby spuchły i nie wchodzi do końca. Pomysły?

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zmianie napędu poprawnie złożyliście koło? Czy wszystkie tuleje były na swoim miejscu? Szczególnie te które wchodza w środek felgi?

 

Ddopiero co sam tak zalatwilem felge. Chwilę pojeździłem bez tych wewnętrznych tulei i rozwalilo się łożysko zabieraka, ponadto przekosilo się gniazdo zabieraka w feldze i już te gumki nie chcą się dobrze ułożyć, zabieraka nie da się włożyć... Narobilo się pasztetu co nie miara

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Limo, ale w niektórych kołach (np. w R6 jak moja, podejrzewam że w innych Yamahach będzie podobnie, tym bardziej w Fazie) ta tuleja wypada jak wyjmiesz zabierak. To łożysko w zabieraku ją blokuje a nie w piaście.

Dodam, że ja też miałem bicie po kilkudziesięciu km zrobionych na źle złożonym kole.

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło FZS 1000

 

REAR_WHEEL.png

 

Zauważ, wyjmujesz zabierasz, wysuwasz tuleję nr 7, wtedy możesz od tej strony wyciągnąć tuleję nr 5 (łożysko nr 6 ma większą średnicę niż tuleje 5 i 7).

U mnie jest na tej samej zasadzei.

 

No i niestety, przez nieuwagę można złożyć wszystko bez tulejek 5 i 7, koło się skręci i z pozoru wydaje się, że jest dobrze.

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumy czerstwe to nie wejdzie dobrze i będzie się bujał. Pryśnij czymś i szukaj nowych przy okazji. A tuleja często jest pomiędzy zabierakiem a kołem,, łatwo ją przeoczyć lub odwrotnie włozyć. Przeważnie mają kołnierz i połówki nie są symetryczne, a potem płacz bo coś nie gra.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Nowe gumy kosztują 420 pln więc zakupiłem lekko smigany zabierak z zębatką i gumami za 50 pln i poskładałem wszystko do kupy. Bicie na zębatce nadal jest i w zasadzie nic się nie zmieniło. Podejrzewam jeszcze łożysko w zabieraku bo powoli opcje się kończą. Zrobiłem doświadczenie i złożyłem wszystko nie zakładając łańcucha i nie wkładając tych nieszczęsnych gum i bicie na zębatce jest dużo mniejsze ok 0,5 mm więc w normie. Po złożeniu wszystkiego z włożeniem gum i skręceniu tego do kupy zębatkę mogę ręką poruszać na boki. Może to to łożysko bo jak mam wszystko rozebrane to wkładając sam zabierak na ośkę ma on ewidentny luz na łożysku co może mieć wpływ na boczne bicie zębatki.

Co myślicie Chopy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...