Skocz do zawartości

Honda CB 750 F - 1981


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Powracam do tematu mojej cebulki.

Znający temat wiedzą ze moto stalo 8 lat w szopie. Takie zakupilem.

Teraz mam problem z kręcaniem sie powyzej 6 tyś pod obciązeniem. Na postoju jest OK ale jak jadę to od takich obrotów zaczyna sie dusić.

Gazniki czyszczone , króćce OK , filtr powietrza OK ,świece nowe, po przewodach i fajkach nie widać zeby gdzies bylo przebicie (robilem test w ciemnym garażu , rozpylając wodę)

Ma ktoś jakiś pomysł ?

SQ7FBY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przytkane odpowietrzenie zbiornika paliwa? Przytkany kranik paliwa? To brzmi jakby za mało wachy dostawał, więc sprawdź drożność układu paliwa do gaźników. Opróżnij zbiornik i wykręć zespół kranika i wyczyść ewentualną rdzę z wnętrza zbiornika.

Edytowane przez Buber

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zbiorniku faktycznie byla rdza. Przed zalaniem paliwa czyscilem to jakimś dimmerem.

*Kranik też byl czyszczony i zaraz za kranikiem dalem filtr bawelniany. W nim osadza sie ten syf co leci ze zbiornika. Troszkę tego sie nagromadzilo,ale jeszcze nie ma tragedii. Po 100km zmienilem na nowy . Na nowym zrobilem 120km.

Coś mnie naszło i dziś wykręcilem świece. Dziwnym trafem nie są już koloru brązowego a czarnego :mad: . Po wyczyszczeniu szedl jak burza przez jakies 2 km i potem znowu zmułka.

Po synchro sprawdzalem świece i byly odpowedniej barwy. Teraz znowu coś mu sie powaliło.

Z jednej strony to tak jakby faktycznie brakowalo paliwa, ale z drugiej jakby mieszanka byla za bogata (czarne świece)

Czyżby znowu czekało mnie wyciągniecie gazników i czyszczenie ?

*węzyki nowe nie zagięte

*U mnie jest sam kranik,bez membrany podcisnieniowej.Sam zawór podcisnieniowy byl na gaznikach , ale go zdemontowałem (uszkodzona membranka)

Edytowane przez Albin77

SQ7FBY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A, no to masz odpowiedź. Zmień świece. świece to zdradliwe bestie, niby wyglądają cacy, a jednak są be. A jak chcesz spokojnie spać, to zainwestuj w tiktaki, tfu, w irydki ;)

 

Jedna z podstawowych rzeczy jakie robię w motocyklach co mają być "moje" - zmiana świec na irydowe. Ale jak nie chcesz wyskakiwac z wielkiej kasy to zmień na normalne, ale zmień. Nota bene irydki na jebaju są po 7$ sztuka.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak , tylko 200km na nowe swiece DR8ES to chyba lekko za malo ? Bo tyle na nich przejechalem :(

Więc czy to napewno wina świeczek ? Myślalem nad irydkami , ale mam tez inne wydatki i na chwile obecną nie moge sobie na nie pozwolić.

SQ7FBY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz, w przypadku świec to kilometry mogą nie stanowić. Wystarczy że raz przymoczyłeś, dostaną przebicie i są z górki.

Słuchaj, na odległość ciężko powiedzieć, ale bardziej prawdopodobne że masz problem z dostarczeniem paliwa. Zrób eksperyment - podłącz bezpośrednio do gaźników jakiś pojemnik a la kroplówka i zobaczy czy dalej nie ciągnie. Jak pociągnie to masz odpowiedź, jak nie pociągnie, to wiesz że zasilanie w paliwo masz OK i trzeba szukac czegoś innego. Musisz zacząć wyeliminowywać przyczyny, i to co zostanie to jest twój problem.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz, w przypadku świec to kilometry mogą nie stanowić. Wystarczy że raz przymoczyłeś, dostaną przebicie i są z górki.

Słuchaj, na odległość ciężko powiedzieć, ale bardziej prawdopodobne że masz problem z dostarczeniem paliwa. Zrób eksperyment - podłącz bezpośrednio do gaźników jakiś pojemnik a la kroplówka i zobaczy czy dalej nie ciągnie. Jak pociągnie to masz odpowiedź, jak nie pociągnie, to wiesz że zasilanie w paliwo masz OK i trzeba szukac czegoś innego. Musisz zacząć wyeliminowywać przyczyny, i to co zostanie to jest twój problem.

 

 

A widzisz.Tutaj mozesz miec racje. Mialem tak że zalalem wczesniej 2 szt. Wyczyscilem je , polożylem na palniczek i lekko wygrzalem.

Zrobie tak jak pisales.Akcja kroplóweczka.

 

Tak poza tematem,to dziś u mnie jakis chyba mały zlocik jest :laugh: Co roku był duży nad zalewem,ale w tym roku to tylko chyba tylko symbolika.

 

 

edit:

Paliwo dostaje.Sprawdzone.

Wytargalem swieczki , przepalilem nad palniczkiem i przez 10km bylo OK. Szedl jak się należy.

Dalej martwi mnie fakt że 3 świece są czarne (za bogato) .Jedna OK.

 

Czy wykręcenie sruby regulacji mieszanki powoduje ze mieszanka staje się uboga ?

Edytowane przez Albin77

SQ7FBY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę minęlo , ale temat nadal rozwojowy.

Zauważylem że najbardziej czarne są świece na cyl. 2 i cyl. 3 . Po szybkim przemysleniu wpadlem że cewki w.n. idą wlasnie na 1-4 oraz 2-3 . Zamienilem 2 dni temu ceweczki miejscami i teraz swiece 2 i 3 są OK a swiece 1 i 4 są czarne.

Czy to przypadek ? Czy uszkodzona cewka może powodować taki defekt ? :

2 swiece czarne (obecnie 1 i 4 ) i nie wkręcanie sie powyżej 5tyś ?

SQ7FBY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej. Jak cewka rypnięta i nie daje dostateczne wysokiego napięcia, to niektóre suwy nie odpalą, i masz czarno. Może tez byc szwankujący impulsator, mogą być kable zasilające od cewki.

Dobra nowina że masz dwa takei same układy w jednym moto, więc możesz podmieniać elementy i zlokalizować co jest nie tak. Zamień cewki - zobacz. Zamień impulsatory - zobacz. A, no i jeszcze elektronika, tam masz dwa osobne układy również. podmieniaj i sprawdzaj - na pewno dojdziesz co to.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej. Jak cewka rypnięta i nie daje dostateczne wysokiego napięcia, to niektóre suwy nie odpalą, i masz czarno. Może tez byc szwankujący impulsator, mogą być kable zasilające od cewki.

Dobra nowina że masz dwa takei same układy w jednym moto, więc możesz podmieniać elementy i zlokalizować co jest nie tak. Zamień cewki - zobacz. Zamień impulsatory - zobacz. A, no i jeszcze elektronika, tam masz dwa osobne układy również. podmieniaj i sprawdzaj - na pewno dojdziesz co to.

 

Porada bardzo dobra pod jednym warunkiem - sposób na podmianę należy wykonywać sukcesywnie małymi krokami.

Buber o tym pisał ale jest ważne aby po zamianie cewek odpalić silnik i sprawdzić czy awaria nie przenosi się na drugą parę cylindrów. Jeżeli nie to następnie wymienić moduły zapłonu i ponownie sprawdzić.

Przez ponad 30 lat nie spotkałem się z awarią impulsatora a i tego też nie można wykluczyć.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) a ja miałem. I to bardzo dziwną - na zimno działał, a jak sie zagrzał to czujnik na dole przestawał dawać implus. Co ja się naszukałem... bo jak postał, to działało :)

Podmieniłem na inny, od jakiejś kawałsuki i chodziło bez problemu :)

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje bardzo za rady.

Wiec tak :

Bylem przed momentem na szrociku i zakupilem cewke z kablami od CBX-a . Wsadziłem ją razem z kablami które byly przy niej

Zmienilem i dalej jak sie nie krecił tak sie nie kręci.Wsadzę jeszcze swoje kable w.n. na swoje.

 

Pojezdzę troszkę tak jak jest i zobacze jak wyglądają swiece.

 

Na 100% bylem pewny że to cewka , a tu ZONK . Dla mnie logiczne że skoro na czarno byly 2-3 a po zamianie cewek 1-4 to ubita cewka. Mierzyłem i wychodzi mi na niej okolo 24,5 KOhm-a .Musze zmierzyć tą co zakupiłem. Teraz znowu jestem w czarnej d--e ;) .

Najpierw chcialbym wyeliminować przyczynę nie wkręcania sie na obroty. Dochodzi do 4,5 : 5,0 tyś .Różnie to bywa.

Po tym jak moto stalo i odpalilem go pierwszy raz a pozniej jezdzilem (100km - nie można nazwać jazdą) to świeczki byly WSZYSTKIE koloru kawa z mleczkiem. Więc wtedy bylo OK.

 

Już nie wiem czy zamieniac impulsatory miejscami ? Czy da radę je jakoś zmierzyć i jezeli tak to jaka powinna byc ich wartość ?

Zmiana modułów ?

SQ7FBY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano jak powyżej ekspert pisze - krok po kroku. Musisz eliminować pojedyńcze elementy. Jeżeli nie cewka, to następne. czyli zasilanie, impulsatory, czujniki co podają impuls....

Element po elemencie. Elektryka jest taka właśnie czasmi francowata, że trzeba wszystko, do ostatniego połączenia sprawdzić. Czasami się okazuje że przeczyszczenie kostek połączeniowych wystarcza....

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w ubiegły roku uwaliłem dwa komplety modułów zanim znalazłem złamany kabel masy :banghead: a teraz już po problemie tylko modułów szkoda :biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...