Jump to content
radeq

niewielki turystyk - dla niskiej osoby - 160cm

Recommended Posts

pytanie o pierwszy motocykl - ale dość złożone.

założenia :

1. dla niskiej osoby - tj. dla mnie - 160cm, 60kg. motocykl równomiernie oddający moc, najlepiej od dołu - nie lubię kręcić silników na wysokie obroty.

2. wygodna kanapa dla plecaczka - bowiem często zawożę dziecko do szkoły.

3.przeznaczenie - dojazdy do pracy : z małej mieściny do Łodzi, trochę krótkich wypadów weekendowych, trochę jazdy po dużym mieście

4. i chyba najważniejsze - motocykl musi na tyle spokojnie wyglądać - bo muszę przekonać żonkę o bezpieczeństwie poruszania się nim po drogach (to jest obecnie największa przeszkoda) - czytaj. nie odbije mi palma i będę poruszał się z niezbyt dużymi prędkościami.

z powyższych punktów wynika iż będzie to jakiś mały turystyk lub cruiser (ale czy tylko? może jakieś inne rozwiązanie)?

patrząc z punktu możliwości siedzenia na motorze (z jako-takim podparciem nogami) - to podczas ostatnich jazd w szkole bez problemu sobie dawałem radę ze standardowym YBR-250 czy też gladiusem.

No i kolejna istotna rzecz - brak doświadczenia oprócz nauki jazdy w szkole (co prawda w dobrej szkole) + na pewno zaraz po zakupie motocykla będę brał jazdy doszkalające w technice jazdy.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radeq - dorzuć jeszcze bużet jakim dysponujesz.

Czy masz jakiś preferowany typ sprzętu? w sensie naked, sport turystyk, chopper, cruiser?

Na pewno choppery i cruisery wyglądają najspokojniej :) (to w kwestii żony)

Pamiętaj, że są też sprzęty z obniżanymi kanapami.

 

 

Pozdr.

F.

Share this post


Link to post
Share on other sites

budżet na motor - 12-13K ; +2-3K zł na ubranie, i ewentualne inne drobne koszty pierwsze związane z zakupem, itp

 

lubię motory charakterystyczne wyglądem - np. ducati monster (ale odpada z w/w powodów), może jakiś naprawdę niebanalny klasyk.

 

zarówno jazda nakedem (z małą owiewką) czy też małym turystykiem jak i cruiserem jest dla mnie interesująca - jednak w przypadku turystyków zazwyczaj problemem jest wysokość siedzenia - a podczas jazdy z plecaczkiem nie mogę sobie pozwolić aby dotykać asfaltu tylko palcami. - nie zamierzam na moto szaleć - tylko efektywnie się przemieszczać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda cbf 600 ma regulowaną kanapę , Ducati Monster 696 ma siedzenie na wysokości 770 mm i jest wąskie co ułatwia oparcie stopy o podłoże ,trochę gorzej ze spokojnym wyglądem :) .BMW 650 gs regulowane siodło w zakresie 750-820mm .Godna polecenia jest też Honda NC700x budżetowo - użytkowa :)

 

w trakcie pisania pojawił się budżet więc polecam Hondę cbf 600

Edited by skilos

"Gdy szykuję śniadanie, zwykle se o korkach słucham, jak tkwią te ch*je w tych jebanych autach."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radeq.

Monster faktycznie nie jest chyba dobrym pomysłem. Dzisiaj ktoś rzucał hasło na temat yamahy mt03 - ciekawy indywidualny sprzęcik, aczkolwiek słabszy od większości sprzętów klasy 600. W podanym budżecie coś koło 2007 byś znalazł.

Niebanalny klasyk - rzuca mi się od razu triumph boneville :)

http://www.v10.pl/narzedzia/tapety/Motocykle/Triumph/Triumph%20Bonneville%20T100/Triumph%20Bonneville%20T100%201024x768_c119.jpg

ale tu raczej budżet nie da rady...

Zresztą o gustach nie ma co dyskutować.

Jednakże skoro bardzo ważnym aspektem jest wysokość siedziska, to wejdź na poniższą stronkę:

http://cycle-ergo.com/

Tutaj wybierając sprzęt i podając wzrost możesz zobaczyć ułożenie stóp na podłożu.

 

Pozdr,

F.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz także poszukać Ducati Monster 620 lub 695 klasyczny wygląd powiedziałbym nawet ponad czasowy, nisko umieszczona kanapa i ogólnie motocykl dość spokojny choć posiada pazur w końcu to Ducati.

 

Zmieści się w twoim budżecie da się tym motocyklem polecieć nie tylko w pobliżu domu ale można wybrać się na dalszą wycieczkę.

 

Naprawdę polecam to jest doskonały motocykl na każda okazję.

Edited by krl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety Ducati nie wybiorę

 

patrząc na wasze podpowiedzi zwróciłem uwagę na BMW 650gs (faktycznie powinno nawet dać radę z 2 osobami w miarę wygodnie) + wydaje się być takim soft enduro - ale 2 pytania czym się różni wersja GS od CS. Gdzieś przeczytałem że wersja CS jest mało stabilna na śliskim, itp - nie wybacza błędów.

Poza tym czy praca jednocylindrowca nie jest obecnie w dobie 2 i 4 cylindrowców mniej ciekawym wyborem?

 

 

poza tym znalazłem jeszcze w międzyczasie pochlebne opinie o xj600s jako o spokojnym, dającym radę motocyklu, a wcale nie wydaje się być nudnym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli jesteś w stanie "przestawić się" ze zmiany biegów "nożnej" na "ręczną" poleciłabym sprzęt, którym sama jeżdżę - Hondę NSA700. Chyba najniższe siodło jakie widziałam, a jesli chodzi o niebanalność wyglądu - to chyba nie ma sobie nic do zarzucenia :) . Stabilność na śliskim przerabiałam ostatnio podczas ulewy - najmniejszych problemów. Spora masa (270 kg) ale dziecinnie łatwo się prowadzi. Wygodna kanapa dla kierującego i pasażera. Dla mnie osobiście to docelowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

czym się różni wersja GS od CS. Gdzieś przeczytałem że wersja CS jest mało stabilna na śliskim, itp - nie wybacza błędów.

Poza tym czy praca jednocylindrowca nie jest obecnie w dobie 2 i 4 cylindrowców mniej ciekawym wyborem?

 

 

poza tym znalazłem jeszcze w międzyczasie pochlebne opinie o xj600s jako o spokojnym, dającym radę motocyklu, a wcale nie wydaje się być nudnym.

 

ad. 1. różni się podwoziem i nadwoziem, tzn. gs jest wyższy, na większym kole z przodu, do jazdy w lekkim terenie. cs jest niższy, o nieco innym nadwoziu (np. ciekawy schowek w miejscu baku). opowieści o nadzwyczajnej niestabilności na śliskim możesz włożyć między bajki, pewnie autor wypowiedzi miał zwyczaj jazdy na łysych oponach. AFAIR cs miał w standardzie abs i był zaplanowany do użytku dla początkujących po mieście

 

ad. 2. dla spokojnej jazdy po mieście nie robi różnicy. znaczenie miałoby przy próbach jazdy po autostradach, w sensie wyższych prędkości - niby można przywyknąć, tylko po co. wtedy r4 byłby lepszy

 

ad. 3. honda cbf600 (ale nie mylić z hornetem), yamaha xj6 - motocykle o umiarkowanej mocy, przewidziane dla początkujących kierowców. z pewnością będą łagodniejsze od strony silnikowej, niż jednocylindrówki albo v2 (r2 - vide er6 kawasaki)

jsz


bezmotocyklowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym obstawaiał własnie GS650.

Maszyny niezawodne, ekonomiczne, wygodne, niskie, z bajecznym zawieszeniem jesli chodzi o nasze drogi, mozna wyrwać wersję z ABSem.

Niestety nieźle trzymają cenę.

 

P.S. CS ma naped na pasek zamiast łańcucha.

Edited by Neno

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to patrząc na oferty/ceny i opinie forumowiczów - widzę 3 ciekawe tematy : BMW 650GS, XJ600s i NTV650 - w kolejności od najdroższego do najtańszego - różnica w cenie znaczna. chyba jak zwykle będzie trzeba rozpuścić wici w województwie aby poszukać dobrych egzemplarzy do sprawdzenia.

 

CBF600 oraz XJ6 odpuściłem - bo tak jak wspominałem lubię motocykle które ciągną od dołu bez potrzeby wchodzenia na wysokie obroty aby uzyskać większość mocy.

 

Coś jeszcze byście dorzucili ze "spokojnych, statecznych" modeli?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

CBF600 oraz XJ6 odpuściłem - bo tak jak wspominałem lubię motocykle które ciągną od dołu bez potrzeby wchodzenia na wysokie obroty aby uzyskać większość mocy.

 

 

A miałeś okazję się przekonać czy nie spełnią Twoich oczekiwań?

Nie jeżdziłem XJ-tką ale CBF 600 to moim zdanie propozycja naprawdę godna uwagi.No ale wybór oczywiście należy do Ciebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie, nie miałem możliwości tych konkretnych sprzętów - swoje wrażenia opieram na innych sprzętach tj. właśnie takich gdzie - albo kręcą się dobrze na niskich obrotach, albo też na tych które zaczynają mieć przypływ mocy powyżej 6000 obrotów.

 

W związku z tym że czasu na decyzję mam jeszcze sporo - nie zależy mi na kupnie na JUŻ - to będę się starał przetestować wszystkie z tych modeli. W końcu jestem w centralnej polsce - więc w każdą stronę mam blisko :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Single tez średnio ciągną od dołu...raczej szarpią. Z dwojga złego już wolę słabe ale równe przyspieszenie rzędowej 4ki, mimo ,że sam śmigam singlem ( ale ja do czego innego potrzebuję motocykla niż Ty).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozważ Honde Deauville, ma dół, ma wał, ma kufry, owiewka, schowek, wygoda, małe spalanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...