Skocz do zawartości

swieca diagnostyczna


Rekomendowane odpowiedzi

Ależ mi sie nie wydaje że pozjadałam wszystkie rozumy :) Napisałam tylko że jestem bardzo mądra, ale nie najmądrzejsza.

I dlatego często stawiam pytania na forum żeby być jeszcze bardziej mądra :laugh:

I na pewno nie możesz mi wkrecić że upieram się maniakalnie przy czymś co wydaje mi się i że obrażam się jeżeli okaże się że racji nie miałam.

Była np. kiedyś ostra dyskusja na temat łańcuchów, pamiętasz? Okazało się że nie mam racji i bez obrażania się napisałam o tym.

A co do tutejszej debaty na temat colortune to mam wyrobione zdanie, przede wszystkim praktyczne i trudno mnie będzie przekonać że świeca diagnostyczna jest marnym narzędziem.

Jest zwyczajnie inaczej. Jest dobrym sprzętem i bardzo przydatnym. Posłużyłam sie nia kilka razy z powodzeniem i wiem że jeżeli jej wskazania są inne od oczekiwanych to oznacza to tylko i wyłacznie to że trzeba szukac przyczyny niepowodzenia nie w niej samej, tylko w np. gaźniku.

Bądź też w naszej umiejętności odpowiedniego ich potraktowania.

(czy to zarozumiałe?)

A tak całkiem prywatnie to za bardzo zarozumiałe odbieram stanowisko że świeca nie działa, no bo ja próbowałem i lipa.

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do jedno cylindrówki bym takich pierdół nie wkręcał bo to na prawdę tam zbyteczna zabawka. W cylindrach 2 faktycznie reakcja na śrubę składu jest natychmiastowa i zarówno wyraźnie to słychać jak i widać na CT, w przypadku cylindrów 4 trzeba się na prawdę skupić bo reakcja nie jest już taka oczywista.

 

I tu może być pies pogrzebany. 90 % moich doświadczeń jest przy singlach, i tu colortune się zwyczajnie nie sprawdzał. Kupiłem, bo się naczytałem jakie to wspaniałe, że idzie idealnie skład mieszanki ustawić itp, po wkręceniu okazało się że bez użycia wynalazku ustawiłem sobie idealnie, a znajomi którzy używali mają podobne odczucia. Przy r4 faktycznie mogłoby być bardziej przydatne, bo regulacja jednego z gaźników może nie od razu mieć wpływ na pracę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy autor filmiku wziął pod uwagę to, że na skład mieszanki ma wpływ układ wydechowy, którego w tym przypadku NIE ma...

A przy zastosowaniu świecy jest i dzięki temu mamy prawidłowy wgląd w sytuację przebiegu spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz do wtryskówek też używasz analizatora? Ogólnie masz jakies wykresy, które wskazują na to i na to (np mieszkanka za bogata, spalanie stukowe). Serwisówki nic o tym nie mówią, a producenci analizatorów leją na to...

Edytowane przez kubagsx

freude am fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwlaszcza do wtryskowek, szczegolnie jak ustawiamy power commandera, analizator zalezy jaki, wskazuje 2, 4 lub wiecej wartosci podstawowe 2 sa najwazniejsze ilosc tlenku wegla i weglowodorow i nie sa tu potrzebne zadne wykresy, uzywam analizatora z odczytem cyfrowym.

Dodatkowo jako ciekawostke dopowiem, ze nie koniecznie jest tak, ze jak to z reguly wszyscy twierdza zmiana wydechu na wtryskach to pikus bo komputer sam ustawi sobie sklad jak nalezy, nierzadko stosujac inny wydech niededykowany danemu modelowi motocykla sa niespodzianki poniewaz przy zbyt utrudnionym wylocie spalin sonda lambda wykaze nadmiar weglowodorow i komp zubozy mieszanke tym samym motocykl potrafi gasnac przy odpuszczaniu manetki i dawaniu na luz, gdy jest odwrotnie komp moze dawac mieszanke zbyt bogata, stad uzasadnione jest uzycie power comandera i innych tym podobnych wynalazkow gdy podmieniamy filtry powietrza badz zamieniamy tlumiki na tzw ladne a nie dedykowane do naszego sprzeta...

Edytowane przez JanuszK30

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie pirometru - to jaką temperaturę powinien wskazywać dla optymalnego składu mieszanki? I jak to się będzie miało np do pieca 4 cylindrowego - wewnętrzne kolektory będą chyba zawsze chłodniejsze od wewnętrznych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temperatura jest rozna w roznych sprzetach i rozna z uwagi na zdolnosci chlodzace uzytego materialu oraz rozna ze wzgl na rozna temp otoczenia, zalozmy ze jest tam 300 - 400 st to istotne jest w tym momencie by wyrownac te temp i z reguly stroimy reszte do tego o najnizszej temp, jesli na kolanku jest za wysoka temp to mieszanka jest z reguly za uboga ale i zbyt bogata mieszanka wbrew roznym opiniom podnosi temp kolektorow, temp. na kolektorach jest w zasadzie przewidziana taka sama dla poszczegolnych cylindrow bo o to juz zadbal producent odp doborem dysz i kanalow cieczy chlodzacej i uzebrowania, poza tym jest to mierzone bezposrednio na wyjsciu. Dopelnieniem wszystkiego jest kontrola na analizatorze, ktora z reguly pootwierdza odp ustawienie skladu mieszanki, pisze z reguly i pisze o analizatorze bo zanim zlapiemy wprawe to niekoniecznie ustawienia sa 100 procentowo optymalne ;)

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...