Skocz do zawartości

gaznik z motocykla w 126p


Rekomendowane odpowiedzi

A jak kupisz motocykl to zapraszamy. :rolleyes:

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zaczynałem samochodówkę to kończyła się era maluszków rajdowych w szkołach ale z tego co pamiętam były tam maluchowskie gaźniki tylko mocno przerobione dysze były 120 albo 125 przerobione przepustnice i uodpornone na przelewanie w zakrętach. Maluszki miały pod 40KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Odgrzewam kotleta :D
Otóż wstawiłem tu kiedyś swój temat ale padł jak mucha na pustyni...

Mianowicie mam w swoim Kaszlu zamontowany gaźnich prawdopodobnie z Hondy CB 250 (Keihin PH 68 C [A] W J) i nie wiem co mu ostatnio dolega - na zimnym silniku jak rano odpalę to tylko bez ssania, ze ssaniem nie odpalę, gdy już go odpalę i zaciągnę ssanie to zgaśnie, chyba że dodam lekko gazu.
Przy przyspieszaniu w pewnym momencie dostaje zmuła i nie jedzie kompletnie a wręcz taki efekt jak by odcięło zapłon lub zupy nie dostał...

Zauważyłem ostatnio że przy wzrastających obrotach w pewnym momencie gumowa rurka z której zrobiłem dolot, tak jak by to napisać... zasysa się zamykając dopływ powietrza - wcześniej tak się nie działo.
Mały materiał jak to pracuje na biegu jałowym.

a tu jak to się rozpędzało (sory za przekleństwa ale mi pacan dostawczakiem wyjechał przed maskę)

Edytowane przez Italiano126
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tragicznie masz też gaźnik zamontowany -raz że gaźnik powinien być komorą pływakową w poziomie a nie w tkiej dziwnej pozycji , dwa że jak silnik się buja to buja ci paliwem w komorze pływakowej i skład mieszanki szaleje ......

 

no ale skoro działało to widocznie było dobrze :D

próbowałeś to chociaż czyścić , zrobić cokolwiek ? szbciej byś go chyba rozebrał iwyczyścił jak ten filmik wstawił :D

 

każdy problem z gaźnikiem zaczyna się od podstaw -czyszczenie , potem kontrola poziomu paliwa , sprawności zaworka iglicowego, czy nic się nie poluźniło nie odkręciło jak to nie pomaga to myślimy dalej

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tragicznie masz też gaźnik zamontowany -raz że gaźnik powinien być komorą pływakową w poziomie a nie w tkiej dziwnej pozycji , dwa że jak silnik się buja to buja ci paliwem w komorze pływakowej i skład mieszanki szaleje ......

 

no ale skoro działało to widocznie było dobrze :D

próbowałeś to chociaż czyścić , zrobić cokolwiek ? szbciej byś go chyba rozebrał iwyczyścił jak ten filmik wstawił :D

 

każdy problem z gaźnikiem zaczyna się od podstaw -czyszczenie , potem kontrola poziomu paliwa , sprawności zaworka iglicowego, czy nic się nie poluźniło nie odkręciło jak to nie pomaga to myślimy dalej

Tak szczerze to się kiedyś bawiłem w ułożenie tego gaźnika i serio nie ma różnicy w jakiej pozycji on jest ustawiony :D czy poziomo, czy na ukos działa tak samo i bez jakiejkolwiek zmiany :D nawet dla eksperymentu przy pracującym silniku ustawiłem go do góry nogami i silnik nawet nie prychnął tyle że z gaźnika zaczęła wacha wyciekać :icon_twisted:

Filtr paliwa wymieniam co 2 tygodnie bo kosztuje 3 zł i to nie pieniądz a nigdy nie wiadomo co się zatankuje...

Gaźnik czyszczę minimum co miesiąc ekstrakcją, później zmywaczem w sprayu.

ostatnio podniosłem mu trochę poziom paliwa ale przez to zaczą wcyndolać wache jak reksio szynkę :unsure:

Nie mam pojęcia gdzie w okolicach Krakowa lub nawet w internecie dorwać części do tego gaźnika bo profilaktycznie powymieniał bym mu uszczelki, pływak i śrubkę składu mieszanki wraz z jego uszczelkami.. wiesz coś może na ten temat ? lub ktokolwiek ?

Co do podskakiwania Gaźnika... owszem był ten problem gdy nie był wyregulowany, po wyregulowaniu silnik pracuje o wiele stabilniej czyli nie trzęsie się jak galareta :)

 

DZIĘKI ZA ODPOWIEDŹ !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie mam pojęcia gdzie w okolicach Krakowa lub nawet w internecie dorwać części do tego gaźnika bo profilaktycznie powymieniał bym mu uszczelki, pływak i śrubkę składu mieszanki wraz z jego uszczelkami.. wiesz coś może na ten temat ? lub ktokolwiek ?

 

uszczelki to zwykłe oringi , dostaniesz wszędzie , pływaka się nie wymienia profilaktycznie bo to bez sensu wrzuć do pojemnika zalanego paliwem zostaw na chwilkę i zobcz czy nie tonie , jak tonie to pewnie można to zakleić ( plastikowy ? )

 

 

Tak szczerze to się kiedyś bawiłem w ułożenie tego gaźnika i serio nie ma różnicy w jakiej pozycji on jest ustawiony :D czy poziomo, czy na ukos działa tak samo i bez jakiejkolwiek zmiany :D nawet dla eksperymentu przy pracującym silniku ustawiłem go do góry nogami i silnik nawet nie prychnął tyle że z gaźnika zaczęła wacha wyciekać :icon_twisted:

 

silnik kaszlaka generalnie jest konstrukcją z lat 30 , osiąga bardzo niewielką moc i jest tak prymitywny i prosty że przez to bardzo mało wrażliwy na kiepską regulację o tyle że jak go nie ustawisz tak zawsze będzie jeździł , różnica jest dopiero odczuwalna a żywotności , spalaniu i osiągach , ale jechał będzie zawsze sam mam FL z 93 bodajrze ( narazie 100% seria ) niedawno kupiłem gaźnik z allegro to śrubki regulacji składu mieszanki nie miał i jeździł tylko wolnych obrotów nie było :D

 

 

Co do podskakiwania Gaźnika.

 

tu nie chodzi tyle o podskakiwanie co fakt że jak silnik się buja prawo lewo to paliwo z komory pływakowej jest wlewane w dolot nawet przy prawidłowo ustawionym poziomie no i teraz na wysokich obrotach da ci to kopa , ale na niższych będzie zalewało silnik i pogarszało reakcję na gaz albo powodowało gaśnięcie ale skoro chodzi i osiągi są spoko to niech tak zostanie :D

Dlatego w teori gaźnik powinien być jakby ,,bokiem'' do kierunku obrotów wału korbowego żeby paliwo bujało się w komorze prawo lewo a nie między dolotem a wlotem gaźnika

 

a jak masz rozwiązany dopływ paliwa ? to jest gaźnik do zasilani grawitacyjnego jak masz to połączone z pompą paliwa ? nie jest czasem tak że pompa paliwa ciśnieniem topi pływak bo nie powrotu , bo takie coś widziałem kiedyś w malanie z gaźnikiem z moto :D ?

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michoa

Głównie o uszczelkę komory pływaka mi chodzi i to nie jest zwykły oring tylko zaś o fikuśnym kształcie uszczelka która sparciała i ją reinz zastępuje :D (wiem że be ale innego rozwiązania nie ma póki co)

Dopływ paliwa miły panie jest ok, bo normalnie mu odpływ zrobiłem i nie zalewa komory :) jest zasilany z seryjnej pompki paliwa, ale zastanawiam się nad elektryczną 0.2 / 0.3 bara.. ale jeśli ten gaźnik jest grawitacyjnie zasilany i jest ok to myślę teraz nad sensem tej operacji bo nie wiem czy wtedy przypadkiem nie będzie komory zalewać.

 

Zupełnym zbiegiem okoliczności przyjechał do mnie dzisiaj znajomy Holdą XL 600 z 1986 roku i miał gaźnik dokładnie taki jak w moim Kaszlu, te same rozmiary gardzieli.. no dokładnie to samo ale o innym oznaczeniu :) więc mam teraz niezłego mindfucka o co w tym chodzi i czym się to różni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reinz nie jest zły , w wielu samochodach zastępuje normalne uszczelki i daje radę , napewno jest klasę wyżej niż silikon czerwony :D

możesz próbować wyciąć z gambitu to jest taka cieniutka uszczelka co wchodzi w kanalik w pokrywie komory coś jak oring , czy zwykła płaska ?

 

weź sobie zapnij rurkę do otworka spustowego z dołu , odpal silnik , idkręć śrubkę spustową z komory paliwa , wężyk w górę i sobie zobacz jaki jest poziom paliwa w trakcie pracy silnika, ja myślę że elektryczna bez sensu .............

 

 

Zupełnym zbiegiem okoliczności przyjechał do mnie dzisiaj znajomy Holdą XL 600 z 1986 roku i miał gaźnik dokładnie taki jak w moim Kaszlu, te same rozmiary gardzieli.. no dokładnie to samo ale o innym oznaczeniu :) więc mam teraz niezłego mindfucka o co w tym chodzi i czym się to różni ?

 

w xl600 jest podwójny gaźnik mechaniczny seryjnie wygląda coś jak to

http://www.akcent.pl/cz/xl600/dxl600_gaz1.jpg

 

więc twój ziomek ma jakiegoś ulepa :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michoa

Ależ nie ! ;) zgadza się wszystko bo w moim Kaszlu zamontowałem jeden z dwóch gaźników - ten który miał ssanie :) a patrząc na jego XL wygląda wszystko na oryginalne i tym bardziej na takie co leżało w szopie :D i dokładnie takie coś mam w Maluchu tylko że jeden a u kumpla są oba kompletne :) korciło mnie żeby oba wsadzić :icon_twisted: z kumplem raz wsadziliśmy do innego kaszla dwa CVK to zestroić to to było masakrą ale jakoś się udało i wcale nie szedł lepiej od mojego :D ale to pewnie przez stan w jakim to wszystko było.

 

Właśnie... z tej rurki mi czasami kapie paliwo i ta śrubka jest taka jak by ją ktoś przecinakiem próbował ruszyć i nie wiedząc czy to skręcę wolę nie ruszać :D

Kapie po mocnym przegazowaniu już na wolnych obrotach.

Edytowane przez Italiano126
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...