michalzkl Opublikowano 7 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 Witam serdecznie, wczoraj spelnilem jedne ze swoich marzeń, kupilem motocykl. Prawko zrobilem 3 lata temu, a moze sie przyda :) i sie przydało. Motocykl kupilem w Norwegii i tu jest zarejestrowany i takim pozostanie ponieważ tu pracuje i musze miec cos na Norweskich tablicach inaczej mandat 80000NOK (45.000zł) + przymusowe cło w postaci kolejnych 30.000zł jezeli chodzi o moje BMW :) Moto ma przebieg 59000 (około) chodzi równo, idzie jak burza, uporałem sie z membraną w kraniku i kupilem nowy AKU stary byl tylko 5.5Ah i nie krecil teraz mam 9Ah i inna rozmowa. Do zrobienia pozostał mi obrotomierz bo nie działa i kierunkowskazy, tez nie dzialaja a muszą koniecznie, nie wiem co padło w kierunkach, gdzie powienienem zajrzeć najpierw?? do lampy? Bede mial do Was pare pytan jako poczatkujący np. na prawej pokrywie mam okienko poziomu oleju, czy ten olej sprawdza sie jak moto w pionie? czy jak jest na podnóżku przechylony w lewo?? Kolejna sprawa, motocykl dziwnie sie zachowuje na zakrecie, zawiesznie jakby miekkie, tapczanowe, motor jak by byl zrobiony z gumy hmmm... moze powiem tak: jade złozony w zakrecie a on sie prostuje, moze to moje poczatki i jeszcze go nie ogarniam? I sprawa kolejna juz ostatnia :) jedna tarcza jest mokra, widac to na foto i przedni jest strasznie slaby, moze jest jakis wyciek i to ma duzo wspolnego z zawieszeniem które jest polaczone z wezem z hamulcami jakby wplywal tam płyn. A teraz pare fotek stary aku nieszczesna tarcza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pozytywnie Zakrecony Wariat Opublikowano 7 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 Gratuluję Cytuj "Pamięć i szacunek dla tych którzy odeszli nagle,pozostawiając nam jedynie wspomnienia.Dla wszystkich tych którzy pomogli mi w życiu a już nigdy im nie podziękuje.Dla tych którzy odeszli tragicznie,mając przed sobą całe życie...na zawsze w pamięci" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 Olej sie sprawdza na moto w pionie przed pierwszym zapaleniem, zreszta radze wymienic na nowy.W kierunkach mogl pasc automat, albo zardzewial przelacznik na kierownicy.Hamulec przedni wymaga rozdzielenia z tym patentem z ktorym jest polaczony, wowczas po odpowietrzeniu zacznie lepiej pracowac.Lozyska wahacza sa pewnie do wymiany jako ze nikt ich nigdy nie smaruje - stad wrazenie "gumowej ramy" podczas jazdy.Przed wymiana mozna je sprobowac skrecic mocniej, ale najpierw warto rozpiac tylne amory i sprawdzic luzy na wahaczu.Jak luzy duze to lozyska do wymiany.Luzy sprawdzasz trzymajac kolo rekami od dolu i gory za opone i probujac skrcic je z wahaczem w prawo, czy lewo.Jak to zrobisz ( wymiane lozysk ) to moto bedzie calkowicie pewne w zakrecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike.kir Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Nie byłbym taki pewien co do tego patentu z hamulcem. Z tego co doczytałem motocykl ten ma układ AntiDive i może to być wężyk utwardzający zawieszenie podczas hamowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Tak jednoczesnie utwardza zawieszenie i zmiekcza hamulec.Trzeba to rozlaczyc i dobrze odpowietrzyc przod.Te hamulce i tak nadzwyczajne nie sa, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalzkl Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Dzieki panowie za odpowiedzi, jutro wymieniam olej 2.5L tylko nie wiem gdzie znajduje sie filtr oleju :blush: oraz ciągle walczę z kierunkowskazami bo nawet przekaźnika nie slychac, nie mam pojecia od czego zacząć. I druga sprawa, macie jakis patent na odkrecenie dwoch srubek w pokrywce zbiorniczka plynu hamulcowego przy klamce? Bo śrubokręt mi sie obraca a nie chce zajechać tych śrubek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 przede wszystkim dobry wkrętak krzyżakowy + delikatnie młotek (nie 5cio kilogramowy ;) ) - popukanie w śruby przez wkrętak powinno ułatwić sprawęjeśli nie jesteś pewny tych śrub i uda Ci się je odkręcić to zastosuj nowew przypadku, gdyby nie udało Ci się ich normalnie odkręcić to w większości przypadków po odwierceniu łbów zostaje ok. 3mm ponad krawędź zbiornika więc po zdjęciu pokrywki nie powinno być problemu aby je chwycić np. szczypcami uniwersalnymi i odkręcićzanim zaczniesz cokolwiek w motocyklu robić - zaopatrz się w serwisówkę - pomoże uniknąć wielu błędów i zapewne nieprzewidzianych kosztówwracając do Twojego pierwszego postu - Adam zapewne wie co mówi ale osobiście zanim rozłączył bym antynurka, wymienił bym po prostu olej w zawieszeniu, może poprawa będzie wystarczająca"prostowanie się" motocykla w zakręcie często wynika bądź z niewłaściwego ciśnienia w ogumieniu, bądź jego zużycia Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike.kir Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Co do śrubek takich może pożycz od kogoś jak nie masz wkrętak udarowy. Używany z umiarem działa cuda ;) Ostatnio używałem go do odkręcenia śruby w gaźniku, która zarosła osadem z paliwa i zaczęło się wyrabiać nacięcie. Tyle, że trzeba uważać przy delikatniejszych rzeczach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalzkl Opublikowano 12 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 (edytowane) Hej, dzieki za odpowiedzi, mialem troche roboty w weekend, zdążyłem kupic jedynie olej :P filtra szukalem w calym miescie, zamowilem na jutro do odbioru, plan na jutro to zmiana oleju :) w koncu nie bede jezdzil z duszą na ramieniu. Jutro tez Chcialbym sie zabrac za kierunkowskazy, przed chwila rozkrecilem włącznik przy kierownicy, czysty w srodku i ogolnie bez zastrzezeń, natomiast kable? To chyba ma prawo nie działać? Sami zobaczcie: Ze zbiorniczkiem tez dzisiaj walczylem, z braku młotka nic nie zdziałałem: Cieknie z lewej lagi: Moja rakieta od tylu :P Edytowane 12 Maja 2013 przez michalzkl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.