Skocz do zawartości

Mój pierwszy motocykl - Suzuki GS 650 G Katana


michalzkl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, wczoraj spelnilem jedne ze swoich marzeń, kupilem motocykl. Prawko zrobilem 3 lata temu, a moze sie przyda :) i sie przydało. Motocykl kupilem w Norwegii i tu jest zarejestrowany i takim pozostanie ponieważ tu pracuje i musze miec cos na Norweskich tablicach inaczej mandat 80000NOK (45.000zł) + przymusowe cło w postaci kolejnych 30.000zł jezeli chodzi o moje BMW :) Moto ma przebieg 59000 (około) chodzi równo, idzie jak burza, uporałem sie z membraną w kraniku i kupilem nowy AKU stary byl tylko 5.5Ah i nie krecil teraz mam 9Ah i inna rozmowa. Do zrobienia pozostał mi obrotomierz bo nie działa i kierunkowskazy, tez nie dzialaja a muszą koniecznie, nie wiem co padło w kierunkach, gdzie powienienem zajrzeć najpierw?? do lampy? Bede mial do Was pare pytan jako poczatkujący np. na prawej pokrywie mam okienko poziomu oleju, czy ten olej sprawdza sie jak moto w pionie? czy jak jest na podnóżku przechylony w lewo?? Kolejna sprawa, motocykl dziwnie sie zachowuje na zakrecie, zawiesznie jakby miekkie, tapczanowe, motor jak by byl zrobiony z gumy hmmm... moze powiem tak: jade złozony w zakrecie a on sie prostuje, moze to moje poczatki i jeszcze go nie ogarniam? I sprawa kolejna juz ostatnia :) jedna tarcza jest mokra, widac to na foto i przedni jest strasznie slaby, moze jest jakis wyciek i to ma duzo wspolnego z zawieszeniem które jest polaczone z wezem z hamulcami jakby wplywal tam płyn.

 

A teraz pare fotek

 

297_imag0527_tn.jpg

 

stary aku

267_imag0528_tn.jpg

 

 

587_imag0529_tn.jpg

 

895_imag0530_tn.jpg

 

255_imag0531_tn.jpg

 

386_imag0532_tn.jpg

 

640_imag0533_tn.jpg

 

nieszczesna tarcza

785_imag0534_tn.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję

"Pamięć i szacunek dla tych którzy odeszli nagle,pozostawiając nam jedynie wspomnienia.Dla wszystkich tych którzy pomogli mi w życiu a już nigdy im nie podziękuje.Dla tych którzy odeszli tragicznie,mając przed sobą całe życie...na zawsze w pamięci"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej sie sprawdza na moto w pionie przed pierwszym zapaleniem, zreszta radze wymienic na nowy.

W kierunkach mogl pasc automat, albo zardzewial przelacznik na kierownicy.

Hamulec przedni wymaga rozdzielenia z tym patentem z ktorym jest polaczony, wowczas po odpowietrzeniu zacznie lepiej pracowac.

Lozyska wahacza sa pewnie do wymiany jako ze nikt ich nigdy nie smaruje - stad wrazenie "gumowej ramy" podczas jazdy.

Przed wymiana mozna je sprobowac skrecic mocniej, ale najpierw warto rozpiac tylne amory i sprawdzic luzy na wahaczu.

Jak luzy duze to lozyska do wymiany.

Luzy sprawdzasz trzymajac kolo rekami od dolu i gory za opone i probujac skrcic je z wahaczem w prawo, czy lewo.

Jak to zrobisz ( wymiane lozysk ) to moto bedzie calkowicie pewne w zakrecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki panowie za odpowiedzi, jutro wymieniam olej 2.5L tylko nie wiem gdzie znajduje sie filtr oleju :blush: oraz ciągle walczę z kierunkowskazami bo nawet przekaźnika nie slychac, nie mam pojecia od czego zacząć. I druga sprawa, macie jakis patent na odkrecenie dwoch srubek w pokrywce zbiorniczka plynu hamulcowego przy klamce? Bo śrubokręt mi sie obraca a nie chce zajechać tych śrubek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim dobry wkrętak krzyżakowy + delikatnie młotek (nie 5cio kilogramowy ;) ) - popukanie w śruby przez wkrętak powinno ułatwić sprawę

jeśli nie jesteś pewny tych śrub i uda Ci się je odkręcić to zastosuj nowe

w przypadku, gdyby nie udało Ci się ich normalnie odkręcić to w większości przypadków po odwierceniu łbów zostaje ok. 3mm ponad krawędź zbiornika więc po zdjęciu pokrywki nie powinno być problemu aby je chwycić np. szczypcami uniwersalnymi i odkręcić



zanim zaczniesz cokolwiek w motocyklu robić - zaopatrz się w serwisówkę - pomoże uniknąć wielu błędów i zapewne nieprzewidzianych kosztów



wracając do Twojego pierwszego postu - Adam zapewne wie co mówi ale osobiście zanim rozłączył bym antynurka, wymienił bym po prostu olej w zawieszeniu, może poprawa będzie wystarczająca

"prostowanie się" motocykla w zakręcie często wynika bądź z niewłaściwego ciśnienia w ogumieniu, bądź jego zużycia

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do śrubek takich może pożycz od kogoś jak nie masz wkrętak udarowy. Używany z umiarem działa cuda ;) Ostatnio używałem go do odkręcenia śruby w gaźniku, która zarosła osadem z paliwa i zaczęło się wyrabiać nacięcie. Tyle, że trzeba uważać przy delikatniejszych rzeczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, dzieki za odpowiedzi, mialem troche roboty w weekend, zdążyłem kupic jedynie olej :P filtra szukalem w calym miescie, zamowilem na jutro do odbioru, plan na jutro to zmiana oleju :) w koncu nie bede jezdzil z duszą na ramieniu. Jutro tez Chcialbym sie zabrac za kierunkowskazy, przed chwila rozkrecilem włącznik przy kierownicy, czysty w srodku i ogolnie bez zastrzezeń, natomiast kable? To chyba ma prawo nie działać? Sami zobaczcie:

 

8ffe35cbfb7f.jpg

 

 

fa3ba63208a2.jpg

 

 

e3d00c3ffd34.jpg

 

5165b91e0b77.jpg

 

cc8e6001509c.jpg

 

Ze zbiorniczkiem tez dzisiaj walczylem, z braku młotka nic nie zdziałałem:

 

186415824aa3.jpg

 

 

Cieknie z lewej lagi:

 

41af471760ac.jpg

 

Moja rakieta od tylu :P

 

cbbab0791cf5.jpg

Edytowane przez michalzkl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...