Nico Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Przygotowujac moto do sezonu postanowilem m.inn. przeczyscic styki od reglera (sc33). Po odpieciu kostki zobaczylem ze lewy gorny pin od regulatora jest przysmazony i to zdrowo. Zastanawia mnie fakt czy zbyt wysoka temperatura to skutek zle zaprojektowanych regulatorow hondy czy cos innego ? Mozna by bylo temu zaradzic i troche ostudzic uklad,montujac na regulatorze radiator i wentylator np.z karty graficznej od kompa, tylko czy chlodzenie przedluzy zywot regulatora napiecia ?Wychodzi na to ze elementy elektroniczne sa zle dobrane lub maja niewlasciwe parametry ...Po wyczyszczeniu stykow napiecie ladowania jest okPodobno problem nie dotyczy wersji regulatora z uzebrowaniem Sprawdzilem i w drugiej sc33 problem jest identyczny na tym samym pinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Problem tylko z chłodzeniem i brakiem troski o solidna masę, która potrzebna jest do prawidłowej pracy reg. a nie parametrami elementów. Największy problem w motocyklowych regulatorach to fakt, ze wraz z nimi w środku upchali mostek prostowniczy i to przez niego regler jest takiej wielkości bo sam regulator zmieści się spokojnie w pudełku zapałek.Poradzi sobie większy radiator a i wentylator nie jest złym pomysłem.Mało kto zdaje sobie sprawę jakie temperatury osiąga regulator podczas pracy i dopiero gdy pojawią się kłopoty z ładowaniem zauważa, ze jest gorący. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goguś Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Ja do XXa założyłem wentylatorek od kompa na regler bo też się grzał.Wydatek 10 zł,i jeżdziłem po mieście cały dzień,i był tylko lekko ciepły :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2013 http://imageshack.us/photo/my-images/197/3fazzowfegnap.jpg/ Schemat zapożyczony ze strony z obrazka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2013 http://imageshack.us...zzowfegnap.jpg/ Schemat zapożyczony ze strony z obrazka.Reg do zrobienia ale czemu na wyjściu ma tylko 13.8V? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepesz Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2013 tyrystory 10 A to nie za mało ? A w motocyklach zawsze będą padać regulatory bo alternatory są zazwyczaj samowzbudne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
proxma Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Reg do zrobienia ale czemu na wyjściu ma tylko 13.8V?Napięcie na wyjściu zależy od diody zenera.Zrobiłem taki regulator ale tyrystory dałem na 40A i mam mostek diodowy z falownika (1600V i 1000A :) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Reglery w hondzie są do dupy, najprościej jest dołożyć jakiś radiator od procesora lub przenieść regler w miejsce gdzie będzie bezpośrednio wystawiony na działanie wiatru. Popalone kable to norma. (u mnie w dwóch cebrach były przypalone, nawet raz przepaliły się całkowicie ale regulator działał prawidłowo) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMWolf Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2013 ...ten schemat reglera jest do bani ... zrobic na triakach i mostku trojfazowym do tego zrodlo pradowe na uln2001 i bedzie trzymal jak ta lala ... a ze sie grzeje te sie grzeja zasada ich dzialania jest prosta ..im mniej uzadzen jest podpietych tym paradoksalnie regler jest cieplejszy im wiecej tym jest chlodniejszy ... takiego pradu nie da się sterowac inaczej niz tyrystorem czy triakiem a te działają przebijając prąd do masy co musi wydzielac ciepło w układzie .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Jest to schemat ogólnikowy żeby to zadziałało przy 450W należy zastosować inne elementy. 13.8V to wyjście "monitorowane" Monter w skrócie coś ala mercedes. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Ja mam oryginalny regulator i 120 tys nalatane , wszystkie polaczenia na kostkach w stanie idealnym. Z tego co czytalem na forum VFR - jak ma sie spalic to i tak sie spali nawet jak dolozycie wiatraczek i radiator. Zazwyczaj powodem jest sniedz na stykach. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMWolf Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 ..akurat w VFR problem jest sam alternator ...pali regler powyżej 10500 obr ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Ja mam oryginalny regulator i 120 tys nalatane , wszystkie polaczenia na kostkach w stanie idealnym. Z tego co czytalem na forum VFR - jak ma sie spalic to i tak sie spali nawet jak dolozycie wiatraczek i radiator. Zazwyczaj powodem jest sniedz na stykach.Niekoniecznie.Ja czyszcze co roku przed sezonem, psikam kontakt sprayem, sprawdzam masy czy nie zasniedzialy i tak nadpalilo styki.Chlodzenia aktywnego nie probowalem, ale teraz zaloze radiator z wentylatorem.Swoja droga dziwne ze honda tyle lat takiego babola nie poprawila. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Niekoniecznie.Ja czyszcze co roku przed sezonem, psikam kontakt sprayem, sprawdzam masy czy nie zasniedzialy i tak nadpalilo styki.Chlodzenia aktywnego nie probowalem, ale teraz zaloze radiator z wentylatorem.Swoja droga dziwne ze honda tyle lat takiego babola nie poprawila.Nie opłaca się jej poprawiać tego babola. Myślisz, ze nie umieją zrobić solidnego regulatora? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Nie opłaca się jej poprawiać tego babola. Myślisz, ze nie umieją zrobić solidnego regulatora?Pewnie umieja... ale wtedy nie bylo by co naprawic w hondach :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.