Nitomen Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 jak nadaplilo styki to najlepiej usunac kostke i polaczyc na stale. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 jak nadaplilo styki to najlepiej usunac kostke i polaczyc na stale....a nawet profilaktycznie bo wystarczy policzyć sobie ile woltów zginie gdy tylko na stykach będzie 1 om oporu. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Schemat zamieściłem żebyśmy nie debatowali na sucho. Zamiast o konstrukcji mówicie o chłodzeniu i kostkach które tworzą opór ale bez jaj regulator od tego nie pada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 wueska - tutaj się nie zgodzę - połączenia regla mają cholerne znaczenie i przez nie regiel potrafi paść Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Toowdie dobrze gada. Duży opór na stykach może posadzić regler. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Schemat zamieściłem żebyśmy nie debatowali na sucho. Zamiast o konstrukcji mówicie o chłodzeniu i kostkach które tworzą opór ale bez jaj regulator od tego nie pada. To od czego w takim razie pada skoro twierdzisz ze nie od temperatury? Zbyt wysoka temperatura jest jednym z czynnikow ,ktory uszkadza elementy elektroniczne, a skoro styki topi i to te same to znaczy ze problemem jest byc moze skutkiem zle dobranych elementow elektronicznych w wyniku czego nadmiernie przegrzewaja sie lub zlego rozmieszczenia albo po prostu zaprojektowania układu.Wszystko moze byc razem powiazane. Z jednej strony regulator jest przykrecany do aluminiowej ramy wiec jakis tam radiator jest, ale z drugiej jest jakas masa gumopodobna ktora slabo odprowadza cieplo i mozna to poprawic rzeczonym radiatorem z wentylatorem.Tylko czy to odniesie pozadany skutek to nie wiem bo nie probowalem.Schemat ktory zapodales nic nie wnosi do tematu, bo trzeba by bylo przeanalizowac konkretnie ten od hondy a nie jakis przypadkowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Sam w sobie regulator jest osadzony na dość masywnym kawale aluminium, temperatura uwalenia takiego tyrystora to grubo ponad 100 stopni(inaczej jak by go przylutować do płytki), gorsza sprawa ma się z prądem przebicia który zarówno w mostkach jak i tyrystorach jest bardzo bliski granicy. Mozna zrobić sobie regulator z tego schematu, tyle ze moc elementów musi być odpowiednia. 500W alternator przy 12V produkuje w szczycie ponad 40A gdy zastosujemy mały zapas i damy element na "50A" przy spadku napięcia w instalacji do 10V na 1000% mamy uwalony regulator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Trochę poczytałem na elektrodzie o samo tworzonych reglerach (ogólnie dyskusja tutaj to wywarzanie otwartych drzwi) i nie takie łby od elektroniki jak mój zęby gubią na nich. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Zarzuć link. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 To od czego w takim razie pada skoro twierdzisz ze nie od temperatury? Zbyt wysoka temperatura jest jednym z czynnikow ,ktory uszkadza elementy elektroniczne, a skoro styki topi i to te same to znaczy ze problemem jest byc moze skutkiem zle dobranych elementow elektronicznych w wyniku czego nadmiernie przegrzewaja sie lub zlego rozmieszczenia albo po prostu zaprojektowania układu.Wszystko moze byc razem powiazane. Z jednej strony regulator jest przykrecany do aluminiowej ramy wiec jakis tam radiator jest, ale z drugiej jest jakas masa gumopodobna ktora slabo odprowadza cieplo i mozna to poprawic rzeczonym radiatorem z wentylatorem.Tylko czy to odniesie pozadany skutek to nie wiem bo nie probowalem.Schemat ktory zapodales nic nie wnosi do tematu, bo trzeba by bylo przeanalizowac konkretnie ten od hondy a nie jakis przypadkowy. Są dwa zasadnicze powody uszkodzeń regulatora napięcia:-zły stan akumulatora-odpalanie motocykla z akumulatora samochodowego poprze "lejce" czyli kable rozruchoweA teraz pytanie do właścicieli warsztatów motocyklowych - który z Was posiada tester do sprawdzania stanu akumulatora ?Pytanie drugie - jaki procent klientów nie decyduje się na zamontowanie nowego akumulatora "bo jest za drogi" ? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Są dwa zasadnicze powody uszkodzeń regulatora napięcia:-zły stan akumulatora-odpalanie motocykla z akumulatora samochodowego poprze "lejce" czyli kable rozruchoweA teraz pytanie do właścicieli warsztatów motocyklowych - który z Was posiada tester do sprawdzania stanu akumulatora ?Pytanie drugie - jaki procent klientów nie decyduje się na zamontowanie nowego akumulatora "bo jest za drogi" ?Połączenie kabli rozruchowych nie posadzi reglera... chyba że zamieni się bieguny. Tester to obowiązkowy przyrząd diagnostyczny jeśli ktoś ma zamiar bawić się w elektrykę. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMWolf Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 .... czy tak czy siak reglery w Hondach padają jak muchy niestety za dobre reglery trzeba zabecalowac trochę kasy ( VFR model 6 kosztuje 120 funciaków) moim zdaniem powody są dwa pierwszy słabe chłodzenie reglera , generalnie w hondach rama ma służyć za radiator dodatkowo do tego dochodzi sam fakt umiejscowienia regulatora w miejscu mało przewiewnym , niektóre firmy doszły to tych wniosków już znacznie wcześniej i montują reglery w miejscach o dużym przepływie powietrza ( np pod półką kierownicy) , w którym jednocześnie jest mało prawdopodobne uderzenie np kamieniem w urządzenie , a drugi to odpalenie moto na pych ( nie klemy) przy słabym akumulatorze i włączenie obciążenia .... generalnie można sobie wykonać regler samemu jednak musi on mieć odpowiedni zapas przyjmuje się że na 1 fazę rozsądnie jest mieć triaki czy tyrystory 25A ale ja uważam że bezpieczeństwo zapewnia 40A ..... rozsądnie jest moim zdaniem przenieść regler z miejsca mało przewiewnego w inne ( nie tak dawno widziałem maszynę z reglerem pod tylnim błotnikiem ) .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Zarzuć link.http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2051892.html Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 3 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Są dwa zasadnicze powody uszkodzeń regulatora napięcia:-zły stan akumulatora-odpalanie motocykla z akumulatora samochodowego poprze "lejce" czyli kable rozruchoweA teraz pytanie do właścicieli warsztatów motocyklowych - który z Was posiada tester do sprawdzania stanu akumulatora ?Pytanie drugie - jaki procent klientów nie decyduje się na zamontowanie nowego akumulatora "bo jest za drogi" ?Skoro aku jest w zlym stanie to rozumiem przez to ,ze nie trzyma napiecia, ktore jest obnizone. Wiec jak moze uwalic regulator? Rozumiem ze piszesz na podstawie wlasnej praktyki ?Nieraz bylem swiadkiem jak gosciu odpalal moto od akusa samochodowego przez kable rozruchowe i nie spowodowalo to uszkodzenia regulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Skoro aku jest w zlym stanie to rozumiem przez to ,ze nie trzyma napiecia, ktore jest obnizone. Wiec jak moze uwalic regulator? Rozumiem ze piszesz na podstawie wlasnej praktyki ?Nieraz bylem swiadkiem jak gosciu odpalal moto od akusa samochodowego przez kable rozruchowe i nie spowodowalo to uszkodzenia regulatora.Zacząłem prowadzić warsztat w roku Twojego urodzenia czyli praktyki mam sporo to po pierwsze, a po drugie większość właścicieli mając słaby akumulator odpala "na pych" i po zaskoczeniu silnika jest bardzo duży pobór prądu czego regulator nie wytrzymuje.Odpalanie na lejce jest dopuszczalne pod warunkiem podpięcia się do sprawnego akumulatora o podobnej pojemności a nie do pierwszego lepszego najlepiej 120Ah bo szybciej odpali :banghead: a skutki są po minucie takie jak opisałem w pierwszym przykładzie.Oczywiście wolno Ci twierdzić, że jeszcze nie spowodowało awarii ale zrób taki myk w obecności klienta i jak padnie mu regulator (albo już był padnięty) to będziesz musiał mu odkupić nowy w serwisie.Ja swoimi postami tylko ostrzegam co może się stać ale na tym forum jest wielu specjalistów którzy wolą "iść na skróty" Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.