Skocz do zawartości

Jak to jest z reglerami hondy?


Nico
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jak nadaplilo styki to najlepiej usunac kostke i polaczyc na stale.

...a nawet profilaktycznie bo wystarczy policzyć sobie ile woltów zginie gdy tylko na stykach będzie 1 om oporu.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schemat zamieściłem żebyśmy nie debatowali na sucho. Zamiast o konstrukcji mówicie o chłodzeniu i kostkach które tworzą opór ale bez jaj regulator od tego nie pada.

 

To od czego w takim razie pada skoro twierdzisz ze nie od temperatury?

 

Zbyt wysoka temperatura jest jednym z czynnikow ,ktory uszkadza elementy elektroniczne, a skoro styki topi i to te same to znaczy ze problemem jest byc moze skutkiem zle dobranych elementow elektronicznych w wyniku czego nadmiernie przegrzewaja sie lub zlego rozmieszczenia albo po prostu zaprojektowania układu.Wszystko moze byc razem powiazane. Z jednej strony regulator jest przykrecany do aluminiowej ramy wiec jakis tam radiator jest, ale z drugiej jest jakas masa gumopodobna ktora slabo odprowadza cieplo i mozna to poprawic rzeczonym radiatorem z wentylatorem.

Tylko czy to odniesie pozadany skutek to nie wiem bo nie probowalem.

Schemat ktory zapodales nic nie wnosi do tematu, bo trzeba by bylo przeanalizowac konkretnie ten od hondy a nie jakis przypadkowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam w sobie regulator jest osadzony na dość masywnym kawale aluminium, temperatura uwalenia takiego tyrystora to grubo ponad 100 stopni(inaczej jak by go przylutować do płytki), gorsza sprawa ma się z prądem przebicia który zarówno w mostkach jak i tyrystorach jest bardzo bliski granicy. Mozna zrobić sobie regulator z tego schematu, tyle ze moc elementów musi być odpowiednia. 500W alternator przy 12V produkuje w szczycie ponad 40A gdy zastosujemy mały zapas i damy element na "50A" przy spadku napięcia w instalacji do 10V na 1000% mamy uwalony regulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę poczytałem na elektrodzie o samo tworzonych reglerach (ogólnie dyskusja tutaj to wywarzanie otwartych drzwi) i nie takie łby od elektroniki jak mój zęby gubią na nich.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To od czego w takim razie pada skoro twierdzisz ze nie od temperatury?

 

Zbyt wysoka temperatura jest jednym z czynnikow ,ktory uszkadza elementy elektroniczne, a skoro styki topi i to te same to znaczy ze problemem jest byc moze skutkiem zle dobranych elementow elektronicznych w wyniku czego nadmiernie przegrzewaja sie lub zlego rozmieszczenia albo po prostu zaprojektowania układu.Wszystko moze byc razem powiazane. Z jednej strony regulator jest przykrecany do aluminiowej ramy wiec jakis tam radiator jest, ale z drugiej jest jakas masa gumopodobna ktora slabo odprowadza cieplo i mozna to poprawic rzeczonym radiatorem z wentylatorem.

Tylko czy to odniesie pozadany skutek to nie wiem bo nie probowalem.

Schemat ktory zapodales nic nie wnosi do tematu, bo trzeba by bylo przeanalizowac konkretnie ten od hondy a nie jakis przypadkowy.

 

Są dwa zasadnicze powody uszkodzeń regulatora napięcia:

-zły stan akumulatora

-odpalanie motocykla z akumulatora samochodowego poprze "lejce" czyli kable rozruchowe

A teraz pytanie do właścicieli warsztatów motocyklowych - który z Was posiada tester do sprawdzania stanu akumulatora ?

Pytanie drugie - jaki procent klientów nie decyduje się na zamontowanie nowego akumulatora "bo jest za drogi" ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Są dwa zasadnicze powody uszkodzeń regulatora napięcia:

-zły stan akumulatora

-odpalanie motocykla z akumulatora samochodowego poprze "lejce" czyli kable rozruchowe

A teraz pytanie do właścicieli warsztatów motocyklowych - który z Was posiada tester do sprawdzania stanu akumulatora ?

Pytanie drugie - jaki procent klientów nie decyduje się na zamontowanie nowego akumulatora "bo jest za drogi" ?

Połączenie kabli rozruchowych nie posadzi reglera... chyba że zamieni się bieguny.

Tester to obowiązkowy przyrząd diagnostyczny jeśli ktoś ma zamiar bawić się w elektrykę.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... czy tak czy siak reglery w Hondach padają jak muchy niestety za dobre reglery trzeba zabecalowac trochę kasy ( VFR model 6 kosztuje 120 funciaków) moim zdaniem powody są dwa pierwszy słabe chłodzenie reglera , generalnie w hondach rama ma służyć za radiator dodatkowo do tego dochodzi sam fakt umiejscowienia regulatora w miejscu mało przewiewnym , niektóre firmy doszły to tych wniosków już znacznie wcześniej i montują reglery w miejscach o dużym przepływie powietrza ( np pod półką kierownicy) , w którym jednocześnie jest mało prawdopodobne uderzenie np kamieniem w urządzenie , a drugi to odpalenie moto na pych ( nie klemy) przy słabym akumulatorze i włączenie obciążenia .... generalnie można sobie wykonać regler samemu jednak musi on mieć odpowiedni zapas przyjmuje się że na 1 fazę rozsądnie jest mieć triaki czy tyrystory 25A ale ja uważam że bezpieczeństwo zapewnia 40A ..... rozsądnie jest moim zdaniem przenieść regler z miejsca mało przewiewnego w inne ( nie tak dawno widziałem maszynę z reglerem pod tylnim błotnikiem ) ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwa zasadnicze powody uszkodzeń regulatora napięcia:

-zły stan akumulatora

-odpalanie motocykla z akumulatora samochodowego poprze "lejce" czyli kable rozruchowe

A teraz pytanie do właścicieli warsztatów motocyklowych - który z Was posiada tester do sprawdzania stanu akumulatora ?

Pytanie drugie - jaki procent klientów nie decyduje się na zamontowanie nowego akumulatora "bo jest za drogi" ?

Skoro aku jest w zlym stanie to rozumiem przez to ,ze nie trzyma napiecia, ktore jest obnizone. Wiec jak moze uwalic regulator? Rozumiem ze piszesz na podstawie wlasnej praktyki ?

Nieraz bylem swiadkiem jak gosciu odpalal moto od akusa samochodowego przez kable rozruchowe i nie spowodowalo to uszkodzenia regulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro aku jest w zlym stanie to rozumiem przez to ,ze nie trzyma napiecia, ktore jest obnizone. Wiec jak moze uwalic regulator? Rozumiem ze piszesz na podstawie wlasnej praktyki ?

Nieraz bylem swiadkiem jak gosciu odpalal moto od akusa samochodowego przez kable rozruchowe i nie spowodowalo to uszkodzenia regulatora.

Zacząłem prowadzić warsztat w roku Twojego urodzenia czyli praktyki mam sporo to po pierwsze, a po drugie większość właścicieli mając słaby akumulator odpala "na pych" i po zaskoczeniu silnika jest bardzo duży pobór prądu czego regulator nie wytrzymuje.

Odpalanie na lejce jest dopuszczalne pod warunkiem podpięcia się do sprawnego akumulatora o podobnej pojemności a nie do pierwszego lepszego najlepiej 120Ah bo szybciej odpali :banghead: a skutki są po minucie takie jak opisałem w pierwszym przykładzie.

Oczywiście wolno Ci twierdzić, że jeszcze nie spowodowało awarii ale zrób taki myk w obecności klienta i jak padnie mu regulator (albo już był padnięty) to będziesz musiał mu odkupić nowy w serwisie.

Ja swoimi postami tylko ostrzegam co może się stać ale na tym forum jest wielu specjalistów którzy wolą "iść na skróty"

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...