Jump to content
KolesKS

Prośba o odkodowanie numeru silnika. Evo? Shovelhead?

Recommended Posts

Witam!

 

Zakupiłem ostatnio customa z silnikiem HD.

 

Mam pewien problem - otóż nie potrafię określić producenta i roku produkcji silnika. Jest to silnik Evolution 1340, a przynajmniej na taki wygląda, natomiast numery jego, wskazują na rok produkcji 1973, czyli Shovelhead. I stąd moje pytanie.

 

Już podaję konkretne informacje:

- numer mieści się po lewej stronie silnika, pod tylnym cylindrem

- [gwiazdka] 7T67381H3 [gwiazdka]

- Numer jest nabity całymi znakami, a nie ‘punkcikami’

 

Z tego co zdążyłem się zorientować do tej pory, przedostatni znak H mówi że to lata ’70, natomiast 3 że to konkretnie 1973 (a więc Shovelhead). Z tego co widać po górze silnika jest to Evolution, potwierdzają to numery głowic (po wpisaniu w google otrzymujemy aukcje ebay’a ze standardowymi głowicami od Evolution).

 

Trochę głupie pytanie, ale jedyne co mi przychodzi do głowy – czy jest możliwe że z dołem od Shovelheada ktoś ożenił górę Evo? A może to silnik innego producenta, a ‘H3’ to zbieg okoliczności?

 

Wszystkie odpowiedzi mile widziane!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fotka zapewne by pomogła ;)

 

Jasna sprawa - jako że już ciemnawo, dodaję kilka poglądowych zdjęć całego motocykla, nie konkretnie silnika. Coś może będzie się dało dopatrzyć. :)

 

 

xldojr.jpg

 

2h5mcfd.jpg

 

1448okn.jpg

Edited by KolesKS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi to wygląda na shovla(dół), ale niech się inni bardziej obeznani wypowiedzą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm... masz numery pod wtyczka od altka?

Jak tak to daj na Priva....


"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod wtyczką alternatora nie widać żadnych numerów niestety. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to wygląda na to ze to nie EVO.

Ale poczekaj jeszcze, popytam u Szowlowców.


"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia''

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to wygląda na to ze to nie EVO.

Ale poczekaj jeszcze, popytam u Szowlowców.

 

Rozumiem że chodziło o wtyczkę alternatora po lewej stronie przedniego cylindra, tak? Bo tam zaprowadził mnie przewód od regulatora napięcia, więc stwierdziłem że pewnie o to tu chodzi.

 

Góra wygląda na Evo, potwierdzają to również numery głowic. A dół jakby kurde przeszczepiony. Pytanie czy można w ogole wpasować całą górę od Evo do dołu od Shovelheada?

 

Dodam jeszcze że gość od którego kupiłem sprzęta, wspominał o 6V akumulatorze - jeżeli Shovle miały 6v, a Evo 12V to odpowiedź jest w miarę jasna.

Edited by KolesKS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej nie jest to shovel inna obudowa sprzegla i ozebrowanie karteru moze byc evo w wykonaniu revtech s&s lub ultimy jezeli nie ma orginalnych numerow hd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej nie jest to shovel inna obudowa sprzegla i ozebrowanie karteru moze byc evo w wykonaniu revtech s&s lub ultimy jezeli nie ma orginalnych numerow hd

 

Są nabite numery Harleyowskie - dokładnie z Harleya SST 250. :) Ale to raczej nie ten silnik.

Po czym poznam producenta tego evo w takim razie?

 

I głupie pytanie - czy wszystkie podzespoły i części będą takie same jak w oryginalnym EVO, czy należy szukać pod konkretnego producenta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gruby temat z dobieraniem części. Prawdy nie poznasz co tam jest dopóki nie rozgrzebiesz na atomy.

 

Dól S i EVO to w sumie to samo.Prawie. Zrób konkretne foty silnika z każdej strony. Pompę oleju i jej okolice też. 6V bez sensu. prądnica może tyle miała ale późno Shovel czyli generator, taki jak masz jest 12V. Poczekam na foty i obejrzę, dla pewności porównam z Shovlem kolegi z pracy, ma FLH z lat `70. Jeśli blok jest aftermarket dobrej marki to powinny być znaki na nim. Co najmniej S&S i Delkron tak robią.


MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz silnik evo.mam shovela z *71 i widze roznice w budowie dolu silnika. sst250 to dwutakt z amf . ciekawe jaki masz numer ramy bo w harleyu nr ramy pokrywa sie z nr silnika

moim zdaniem ktos kiedys namieszal w papierach a nie w silniku oprocz numerow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega Włodek chyba ma rację.

Shovel alternatorowy do roku 80 miał numery nabijane na prawej połówce karteru,przed obudową przednich lifterów.

Po roku 80 zmienił się sposób kodowania a numery powędroały na lewy karter w okolicę otworu kontroli zapłonu lub tylnego gara.

Twój numer jest starego wzoru,wyszukiwarki nie podają jaki model przypisany jest dla 7T (możliwe że to SST250),a H3 to 73 rok rodukcji.

Tak więc miejsce bicia numeru się zgadza,tylko numer nie gra,a silnik chyba niema nic wspólnego z Shovelem.

Mam nadzieję ze pomogłem,nie zaszkodziłem. ;)

Pozdrawiam.

Edited by Mitra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. 

Jestem posiadaczem H. D. FXS z 1998 roku i też mam problem z odkodowamiem numerów silnika. O to numery 0510013450 wedlog wskazówek jakie znalazłem wychodzi ze silnik jest z 2001 r. Możliwe że się mylę. Numery też nie pokrywają się z numerami VIN z ramy a w książce jaka posiadam jest wspomniane że ostatnie 10 znaków pokrywa się z silnikiem. Z góry dziękuję 

Edited by Lepa Jacek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...