KolesKS Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Witam! Zakupiłem ostatnio customa z silnikiem HD. Mam pewien problem - otóż nie potrafię określić producenta i roku produkcji silnika. Jest to silnik Evolution 1340, a przynajmniej na taki wygląda, natomiast numery jego, wskazują na rok produkcji 1973, czyli Shovelhead. I stąd moje pytanie. Już podaję konkretne informacje:- numer mieści się po lewej stronie silnika, pod tylnym cylindrem- [gwiazdka] 7T67381H3 [gwiazdka]- Numer jest nabity całymi znakami, a nie ‘punkcikami’ Z tego co zdążyłem się zorientować do tej pory, przedostatni znak H mówi że to lata ’70, natomiast 3 że to konkretnie 1973 (a więc Shovelhead). Z tego co widać po górze silnika jest to Evolution, potwierdzają to numery głowic (po wpisaniu w google otrzymujemy aukcje ebay’a ze standardowymi głowicami od Evolution). Trochę głupie pytanie, ale jedyne co mi przychodzi do głowy – czy jest możliwe że z dołem od Shovelheada ktoś ożenił górę Evo? A może to silnik innego producenta, a ‘H3’ to zbieg okoliczności? Wszystkie odpowiedzi mile widziane! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Fotka zapewne by pomogła ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KolesKS Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 (edytowane) Fotka zapewne by pomogła ;) Jasna sprawa - jako że już ciemnawo, dodaję kilka poglądowych zdjęć całego motocykla, nie konkretnie silnika. Coś może będzie się dało dopatrzyć. :) Edytowane 23 Kwietnia 2013 przez KolesKS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Mi to wygląda na shovla(dół), ale niech się inni bardziej obeznani wypowiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Hm... masz numery pod wtyczka od altka?Jak tak to daj na Priva.... Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KolesKS Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Pod wtyczką alternatora nie widać żadnych numerów niestety. :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 No to wygląda na to ze to nie EVO.Ale poczekaj jeszcze, popytam u Szowlowców. Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KolesKS Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 (edytowane) No to wygląda na to ze to nie EVO.Ale poczekaj jeszcze, popytam u Szowlowców. Rozumiem że chodziło o wtyczkę alternatora po lewej stronie przedniego cylindra, tak? Bo tam zaprowadził mnie przewód od regulatora napięcia, więc stwierdziłem że pewnie o to tu chodzi. Góra wygląda na Evo, potwierdzają to również numery głowic. A dół jakby kurde przeszczepiony. Pytanie czy można w ogole wpasować całą górę od Evo do dołu od Shovelheada? Dodam jeszcze że gość od którego kupiłem sprzęta, wspominał o 6V akumulatorze - jeżeli Shovle miały 6v, a Evo 12V to odpowiedź jest w miarę jasna. Edytowane 25 Kwietnia 2013 przez KolesKS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wlodek63 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Raczej nie jest to shovel inna obudowa sprzegla i ozebrowanie karteru moze byc evo w wykonaniu revtech s&s lub ultimy jezeli nie ma orginalnych numerow hd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KolesKS Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Raczej nie jest to shovel inna obudowa sprzegla i ozebrowanie karteru moze byc evo w wykonaniu revtech s&s lub ultimy jezeli nie ma orginalnych numerow hd Są nabite numery Harleyowskie - dokładnie z Harleya SST 250. :) Ale to raczej nie ten silnik.Po czym poznam producenta tego evo w takim razie? I głupie pytanie - czy wszystkie podzespoły i części będą takie same jak w oryginalnym EVO, czy należy szukać pod konkretnego producenta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Gruby temat z dobieraniem części. Prawdy nie poznasz co tam jest dopóki nie rozgrzebiesz na atomy. Dól S i EVO to w sumie to samo.Prawie. Zrób konkretne foty silnika z każdej strony. Pompę oleju i jej okolice też. 6V bez sensu. prądnica może tyle miała ale późno Shovel czyli generator, taki jak masz jest 12V. Poczekam na foty i obejrzę, dla pewności porównam z Shovlem kolegi z pracy, ma FLH z lat `70. Jeśli blok jest aftermarket dobrej marki to powinny być znaki na nim. Co najmniej S&S i Delkron tak robią. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wlodek63 Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Masz silnik evo.mam shovela z *71 i widze roznice w budowie dolu silnika. sst250 to dwutakt z amf . ciekawe jaki masz numer ramy bo w harleyu nr ramy pokrywa sie z nr silnika moim zdaniem ktos kiedys namieszal w papierach a nie w silniku oprocz numerow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mitra Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 (edytowane) Kolega Włodek chyba ma rację.Shovel alternatorowy do roku 80 miał numery nabijane na prawej połówce karteru,przed obudową przednich lifterów.Po roku 80 zmienił się sposób kodowania a numery powędroały na lewy karter w okolicę otworu kontroli zapłonu lub tylnego gara.Twój numer jest starego wzoru,wyszukiwarki nie podają jaki model przypisany jest dla 7T (możliwe że to SST250),a H3 to 73 rok rodukcji.Tak więc miejsce bicia numeru się zgadza,tylko numer nie gra,a silnik chyba niema nic wspólnego z Shovelem.Mam nadzieję ze pomogłem,nie zaszkodziłem. ;)Pozdrawiam. Edytowane 13 Września 2013 przez Mitra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mitra Opublikowano 15 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 Fotka z sieci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lepa Jacek Opublikowano 31 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2019 (edytowane) Witam. Jestem posiadaczem H. D. FXS z 1998 roku i też mam problem z odkodowamiem numerów silnika. O to numery 0510013450 wedlog wskazówek jakie znalazłem wychodzi ze silnik jest z 2001 r. Możliwe że się mylę. Numery też nie pokrywają się z numerami VIN z ramy a w książce jaka posiadam jest wspomniane że ostatnie 10 znaków pokrywa się z silnikiem. Z góry dziękuję Edytowane 31 Października 2019 przez Lepa Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.