ZigiSM Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Witam, mam pytanie (na razie nie problem :banghead: ). W moim Viaderku z 2005 roku występuje dziwna zależność. Gdy silnik jest zimny biegi wchodzą bez problemu w tym luz. Gdy tylko silnik osiągnie swoją "normalną" temperaturę wrzucenie luzu graniczy z cudem. Na sprzęgle motor "rwie", bez wcieśniętej klamki jedzie lekko do przodu :( a biegi wchodzą cholernie cięzko (wiem, że wiaderka mają tę przypadłość ale to nie jest "to" ) Czego to moga być objawy ? PozdrowieniaMaciej PS. Czy to może być kwestia oleju ? Być może sprzęgło jest do wymiany ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 (edytowane) Czy były wymieniane tarcze sprzęgłowe? czy po rozgrzaniu się silnika/oleju powstaje większy luz jałowy na klamce sprzęgła, i czy sprzęgło ciągnie po rozgrzaniu? PS. Z tą klamką sprzęgła w hydraulicznym układzie ten problem będzie inaczej wyglądał, niż w zwykłym sprzęgle na cięgle bowdena. Edytowane 19 Kwietnia 2013 przez KARDAN-IN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZigiSM Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Tarcze nie były wymieniane. Viaderko ma teraz równo 40 tys. Nie wyczuwam większego luzu, objawy są jedynie takie że ciągnie po rozgrzaniu na sprzęgle i nie moge złapać luzu :/ PS. Z tą klamką sprzęgła w hydraulicznym układzie ten problem będzie inaczej wyglądał, niż w zwykłym sprzęgle na cięgle bowdena. nie za bardzo wiem o czym teraz piszesz :))) zapytam inaczej, jest się czym martwić czy na razie jeszcze nie ? Jakaś rada anyone ? :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 (edytowane) Dokładniej chodziło mi o to że w sprzęgle z "linką" kiedy np. pod wpływem temperatury puchną tarcze sprzęgłowe/okładziny, na klamce sprzęgła powstaje jednocześnie większy luz który niekorzystnie wpływa na rozłączenie napędu, i dochodzi do sytuacji w której sprzęgło ciągnie. W hydraulicznym układzie sprzęgła (w zależności od konstrukcji) może co najwyżej cofnąć sam płyn hydrauliczny bez wpływu na większy luz klamki, ponieważ wtedy tylko ubywa lub przybywa płynu w zbiorniczku. Czyli rozumiem że układ wycisku sprzęgła jest sprawny. Martwić się jest czym bo w sytuacji kiedy sprzęgło ciągnie można przypiec tarczki. Edytowane 19 Kwietnia 2013 przez KARDAN-IN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZigiSM Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 To tak czy inaczej serwis Hondy sie kłania :( jestem noga jeśli chodzi o mechanikę motocykli. Samochód rozbiorę i poskłądam ale motór nie hu hu :(No to koszty na początek sezonu.Dzięki za wytłumaczenie ! Dodam tylko, że po rozgrzaniu słychać taki specyficzny dźwięk z okolic silnika. Cos w rodzaju suchego wału napędowego (szum czy coś w tym stylu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deebo Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 nie masz czasem za dużo oleju w silniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Nie masz czasem zapowietrzonego ukladu hydraulicznego tego sprzegla ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZigiSM Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Do: Deebo: Oleju jest w sam raz :) ładnie pomiędzy dopuszczalnymi normami.Ewentualnietrzeba bedzie go juz wymienic Do: Adam M: Zadam lepsze pytanie...a jak to sprawdzić ? :) Dziś przejechałem 300 km i nie mam problemu z wyzej wymienioną "kwestią". Widać, że wychodzi to tylko podczas jazdy w mieście (wciskanie sprzęgła co 2 s :) ), chociaż ten dziwny dźwięk z silnika słyszę :/ podobne jest to do dżwięku ciągnika jak jedzie na pełnym "gazie" i nagle kierowca bombowca puszcza gaz...cholera nie wiem jak ten dźwięk opisać:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Moim zdaniem masz niewłaściwy olej i prawdopodobnie stary dlatego sprzęgło ciągnie. Nie wiem z czego wynika hałas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZigiSM Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Też coś mi się tak wydaje. Pierwszy krok jaki wykonam to zmianę oleju i filtrów. Jak się poprawi dam znać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZigiSM Opublikowano 2 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 Po dłuższej przerwie czas na podsumowanie. Wymieniłem olej i coś jakby lepiej, biegi wchodzą już miękko z pięknym "stukiem" choć czasami skrzynia załapie zwiechę i przytnie na 2 tzn trzeba jeszcze raz wcisnąć sprzęgło i śmiga jak wariat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 2 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 jak nie pomoże to spotkałem się z przypadkiem że przekładki były zwichrowane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZigiSM Opublikowano 31 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Kurcze widzę link - nowy serwis ! Wreszcie ktoś godny zaopiekowania się moim viaderkiem, Wchodzę - widze cennik... matko święta !! Warsztat jest w złocie ? :)btw, okazało się że wyumiana oleju + podkręcenie sprzędła rozwiązało problem :) być może olej musiał się "ułożyć" :))) nie wiem, ważne że śmiga jak szatan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Wiesz, ceny jak ceny, ale weź po uwagę że raz że sezon mamy krótki, a dwa to ciągłe doposażanie się, opłacanie pracowników, lokalu zusów i innych atrakcji powoduje takie a nie inne ceny. Uwierz mi że po wszystkim kokosów nie ma, Inną bajką jest że warsztat nie jest nowy i z powodzeniem działa już 3-ci rok na rynku wrocławskim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi