żółf Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Motocykl: Lc4 adv 01 Problem jest następujący: Kręcąc rozrusznikiem na dekompresatorze jest iskra, na kompresji nie ma. Więc kiedy wał ma mniejszy opór wszystko gra, a kiedy kręci się wolniej i pokonuje kompresje iskra ginie. Co zrobiłem to przejrzałem kable czy nie ma przetarć i wymieniłem wiązkę od impulsatora i statora bo niepewnie wyglądały, ale nic to nie dało. Co mnie niepokoi to wyniki pomiaru rezystencji statora. Między masą a każdym kablem jest 10om, między kablami 0,6 om, a tak chyba być nie powinno. Więc czy to może być przyczyna problemu z iskrą? Jak zmierzyć impulsator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Akumulator sprawny?Impulsator to cewka więc powinna mieć rezystancję jaką podaje serwisowka.Jesli masz taki wynik pomiaru statora to zrywaj dekiel i trzeba to zobaczyć. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 a jak tam z masą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 a jak tam z masą? Co masz na myśli? Akumulator sprawny?Impulsator to cewka więc powinna mieć rezystancję jaką podaje serwisowka.Jesli masz taki wynik pomiaru statora to zrywaj dekiel i trzeba to zobaczyć. Aku raczej sprawne, napięcie trzyma, rozrusznikiem kręci, więc w czym może być problem? Impulsator sprawdziłem - zgodnie z serwisówką oporność 80-120 om, jest 94 więc wychodzi że jest git. W czasie kręcenia wałem oporność skacze, ale chyba nie jest to nic nienormalnego (proszę jeszcze potwierdzić) od 60 do 240. Co do statora, to dziś znowu mierzyłem i na stojącym silniku nie było przebicia na masę, ale kiedy delikatnie kręcę np. kopką to czasem miernik mi piszczy - a tak chyba być nie powinno? Stator wygląda ok - poza tym, że na niektórych cewkach brakuje nieco farby - jakby odłupana, próbowałem zaizolować taśmą - brak skutków. Na ściągniętym statorze przebicia nie zbadałem. Niestety na ściągniętym statorze nie ma iskry, szkoda, bo mógłbym coś wykluczyć, chyba że idzie to jakoś obejść? Jakieś jeszcze pomysły? Najprościej to kupiłbym nowy stator i impulsator, ale szkoda mi tych kilku stów, szczególnie jeżeli okaże się, że to nie to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Podobne cyrki robiła mi świeca.Na zewnątrz iskra jak talala, a jak wkręciłem to mogłam aku zajechać od kręcenia.Po wymianie świecy moto palił na dotyk.Spróbuj,może i Tobie pomoże Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 W twoim motocykl 'iskra' zależ od prędkości obrotowej wału, jeśli będziesz miał nie sprawny rozrusznik lub akumulator a ten będzie kręcił zbyt wolno iskry nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 W twoim motocykl 'iskra' zależ od prędkości obrotowej wału, jeśli będziesz miał nie sprawny rozrusznik lub akumulator a ten będzie kręcił zbyt wolno iskry nie będzie. Jeśli kręciłby zbyt wolno, zauważyłbym. Kręcąc powoli kopniakiem jest to samo. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 No to masz dupnięta świece, najprostszy sposób to zamoczenie świecy w paliwie jak kopniesz ma przeskoczyć miedzy elektrodami, czasem zapali też benzynę w świecy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Dobra udało się. Problem okazał się prozaiczny - za duża przerwa między impulsatorem a magnetem. Jednak te pomiary statora mnie niepokoją, zobaczymy co będzie na odpalonym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 za duża ? tam może być i 2-3mm i on nadal będzie reagował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 nieodpowiednia odleglosc zakloci prace, ale bardziej dziwnym jest, ze ta iskra jest na zewnatrz a nie ma jej w cyliindrze, w tym sprzecie jest dokladnie jak Wueska pisze, za mala predkosc obrotowa silnika = brak iskry. Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 za duża ? tam może być i 2-3mm i on nadal będzie reagował Zmiana odległości impulsatora poza wymiar podany w manualu zmienia kąt przyspieszenia zapłonu. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Zgadza sie Piotrze ale iskra będzie cały czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Zgadza sie Piotrze ale iskra będzie cały czas. No właśnie jeszcze raz sprawdziłem i zależność występowania iskry w 100% dotyczy jedynie przerwy między magnetem, a impulsatorem przy 1,5 mm jej nie ma, a przy 0,75 jest. O tyle jest to dziwne, że cały poprzedni sezon przejeździłem na dużym odstępnie (ponad 1 mm, nie pamiętam dokładnie), bo mniejszego nie szło ustawić (zużycie tego palca impulsatora) teraz rozwierciłem otwory impulsatora, więc mogłem zmniejszyć przerwę. Prawdopodobnie coś z tym jest nie tak więc wymienię ten impulsator dla świętego spokoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Ja bym stawiał na śniedź na którymś połączeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.