Sante Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Witam serdecznie, to mój pierwszy poważny problem z tym motocyklem i to jeszcze zaraz przed początkiem sezonu :(Przed końcem zeszłego sezonu motocykl zaczął tracić na sile, nie potrafił uciągnąć dwóch osób, gasł itp.Tak więc zimą zabrałem się za regulację i pobieżną inspekcje pod kątem jakichś uszkodzeń.Wyregulowałem zawory (sprawdzałem trzykrotnie poprawność luzów), przeczyściłem wszystkie dysze i kanaliki w gaźniku.Dzisiaj pierwszy raz wyjechałem motocyklem, i niestety coś nadal jest nie tak. Jak odkręcę dość mocno manetkę motocykl bardzo powoli przyspiesza, słychać taki przymulony dźwięk silnika, a jak deczko odpuszczę nagle zaczyna rwać się do przodu (bardzo fajnie z resztą :D). Po 10 minutowej jeździe strzela z tłumika, szczególnie jak przetrzyma się go na pełnym gazie (wtedy zamula). W sumie brzmi to jak problem z zapchanym gaźnikiem, ale przecież go czyściłem. Co jeszcze zauważyłem to może być bardzo mała nieszczelność między air-boxem a wlotem powietrza do lewego gaźnika, wiem że muszę ją uszczelnić, ale czy te objawy mogłyby być skutkiem nieszczelności? Pozdrawiam, i z niecierpliwieniem czekam na odpowiedź, bo pogoda coraz lepsza ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Tak może być to nieszczelność lub zbyt mały poziom paliwa w gaźniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koroviov Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Dziurawa membrana w kraniku podciśnieniowym. Ciągnie paliwo do kolektora, przez co pali na jeden cylinder. Stąd słabość. Przy zamknięciu przepustnicy dostaje mniej więc jedzie i dopala nie spalone paliwo w układzie wydechowym. Strzela. Rozbierz kranik i zrób go na próbę na ślepo. Tradycyjnie. Tzn. otwarty/zamknięty. Bez podciśnienia. Sprawdź i podziel się wynikiem.Jak zadziała to zacznę pisać książki Science fiction ;) Cytuj "Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexster Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 A jak śruba składu mieszanki, ruszałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sante Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Ok, dzięki za szybką odpowiedź, sprawdzę dziś wszystko. Co do śruby od składu mieszanki to nic nie ruszałem. Teraz to już w ogóle masakra. Coś strzeliło w piecu przy odpalaniu i zblokowało cały silnik. No ale przynajmniej wiem że problemem nie były gaźniki ;) Biorę się za rozbieranie głowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2013 zacznij lepiej od magneta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sante Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2013 (edytowane) Sprawdzałem magneto, wszystko ok. Podejrzewam uszkodzenie prawego tłoka/pierścieni, czasami zdarzyło mu się nie odpalić, kilka razy strzelił, szczególnie ostatnio. Edytowane 8 Kwietnia 2013 przez Sante Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sante Opublikowano 13 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 (edytowane) Witam ponownie, okazało się że przestawił się rozrząd, i co gorsza, nie można ustawić go równo na znaki. Postanowiłem kupić nowy łańcuszek, a w międzyczasie korzystając z rozebranego motocykla i wolnego czasu zdjąłem głowicę żeby sprawdzić czy nic się nie uszkodziło w środku. Na szczęście nie stwierdziłem żadnych zniszczeń. Do posta dołączam jeszcze zdjęcia jak wygląda głowica od spodu, może ktoś doświadczony zauważy coś ciekawego. Jeszcze mam pytanie, co powinienem pomierzyć/sprawdzić mając zdjętą głowice? Jako że uszczelka nigdzie nie ciekła itp. chyba nie ma sensu oddawać do planowania?http://img707.imageshack.us/img707/8334/dscf3420u.jpghttp://img405.imageshack.us/img405/2141/dscf3422e.jpghttp://img818.imageshack.us/img818/1401/dscf3423uj.jpg Pozdrawiam i dzięki za pomoc.EDIT: Aha, i niepokoją mnie trochę te małe wgłębienia na górze, w lewej (z perspektywy zdjęcia) części głowicy. No i generalnie wygląd tamtych zaworów. Właśnie ten cylinder czasami niedomagał. Edytowane 13 Maja 2013 przez Sante Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Za duzo paliwka dostaje ten silnik, swiece do wymiany.Czy wszystkie zawory trzymaja ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sante Opublikowano 14 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Dziękuje za odpowiedź, jutro sprawdzę szczelność zaworów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sante Opublikowano 16 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 (edytowane) Niestety, zaworki ssące zaczęły cieknąć jak zalałem je naftą i dmuchnąłem w kanał dolotowy. Zaworów wydechowych już nawet nie sprawdzałem. I teraz mam pytanie, bo chyba regeneracja tego jest nie opłacalna (i tak muszę oprócz tego kupić łańcuszek rozrządu i uszczelkę pod głowicę). Czy bardziej opłacalne będzie kupić nowy silnik z nowszych roczników (np. 2005) a stary mieć na zapas jako bazę części, czy może sprzedać jako zepsutą (o ile ktoś w ogóle kupuje takie sprzęty) i kupić nowe moto? Edytowane 16 Maja 2013 przez Sante Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 A moze po prostu kup lepsza glowice ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sante Opublikowano 17 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 (edytowane) Tylko że boje się za chwilę znowu coś się uszkodzi, bo to dość leciwy silnik ('92 rocznik). Ale pomyślę jeszcze nad zmianą głowicy. Jak się rozglądałem na allegro, to większość sprzedawana jest bez wałków rozrządu. Czy można swobodnie przekładać same wałki między głowicami? Edytowane 17 Maja 2013 przez Sante Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 Tak, walki to czesc zamienna.Musisz miec glowice z pokrywkami czopow trzymajacymi walki - glowica i te pokrywki to komplet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sante Opublikowano 31 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Rozglądałem się za tą głowicą w internecie i większość jest po prostu wymontowana ze starszych motocykli bez żadnych pomiarów. Także skłaniam się bardziej w stronę regeneracji, żeby być pewnym że wszystko będzie cacy. Czy to dobry pomysł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.