Skocz do zawartości

Jak sprawdzić cewkofajkę ?


michal750
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pomiar cewkofajki niewiele Ci powie. Jest to układ elektroniczny i wynik jaki uzyskasz nie świadczy o niczym. Owszem, producent może podać jakieś wartości miedzy pinami ale nawet wynik jaki poda nie świadczy, ze CF jest sprawna.

Podstawienie i tyle.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baterią 9V najprościej.

Akumulator w motocyklu a bateria w kiosku :biggrin:

Owszem ale to też nie powie czy nie przerywa, nie przebija.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tutaj przydałoby się dokładniejsze wyjaśnienie autora co top znaczy "prawdopodobnie mam walniętą cewkofajkę".

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie mam jedną walnietą. Slyszalem ze mozna jakos zmierzyc jej opornosc, ale nie znam wartosci jakie powinna miec.

Podpowie ktos jak to zrobic? Elektryka nie jest moja mocna strona.

 

A może łaskawie napiszesz w jakim modelu motocykla ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisalem w tagach ze CBR 600 F4.

Motocykl chodzi na 3 garach. Drugi cylinder nie chodzi, bo kolektor jest zimny. Swiece sprawdzone-wszystkie maja iskre. Po zamianie cewkofajek na cylindrach 1 i 2 nadal chodzi na 3 garach tylko tym razem nie chodzi 1 cylinder. Ponownie sprawdzam swiece-wszedzie jest iskra.

Zapobiegawczo zmienilem caly komplet swiec, ale sytuacja nadal ta sama.

 

Jak silnik sie rozgrzal to chodzil na 4 cyl ale tylko na wysokich obrotach, na wolnych perkotal jak traktor.

Edytowane przez michal750
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak badałem cewki w XJ to były konkretne wartości które powinna mieć sama fajka (zużywają się), jak również opory między poszczególnymi wyprowadzeniami cewki. Nie znam wartości dla CBR. Taki pomiar nie powie Ci, że cewka jest dobra ale może potwierdzić, że cewka jest walnięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdx czy Twoje cefkofajki nie wyglądaja tak jak w tym temacie.

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/153039-pekniete-cewko-fajki-cbr-f4/

bo mam wrażenie, ze przebija.

Jak zerwiesz metal z niej to możesz zapodać podwójnie koszulkę termokurczliwą w celu sprawdzenia i jak okaże się, że problem zniknął kupić dobra cefkofajkę.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomnialo mi sie ze podczas sprawdzania iskry na tej CF, zsunela mi sie z motocykla i zawisla na przewodzie. Zobaczylem wtedy 2 iskrzace miejsca: na elektrodzie swiecy i miedzy obudowa CF a rama motocykla. Czyli domyslam sie ze jest przebicie. Sprobuje rady Montera i zobaczymy czy koszulka termokurczkiwa pomoze.

Edytowane przez michal750
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomnialo mi sie ze podczas sprawdzania iskry na tej CF, zsunela mi sie z motocykla i zawisla na przewodzie. Zobaczylem wtedy 2 iskrzace miejsca: miedzy elektrodami swiecy i miedzy obudowa CF a rama motocykla. Czyli domyslam sie ze jest przebicie. Sprobuje rady Montera i zobaczymy czy koszulka termokurczkiwa pomoze.

 

Wymiana tej cewkofajki na inną powinna rozwiązać Twój problem a kolejne nieudolne próby mogą doprowadzić do uwalenia jednostki sterującej i wtedy dopiero będziesz miał problemy finansowe związane z ponownym uruchomieniem silnika.

Rachunek ekonomiczny jest prosty a wracając do testów i fachowych pomiarów sprawności tego elementu możesz obdzwonić autoryzowane serwisy motocykli Honda i zapytać czy posiadają urządzenie do sprawdzania cewkofajki.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiazany.

Zdjalem blaszke z cewkofajki, ale widac bylo ze na tej plastikowej oslonce cewkofajki jest malutki otwor ktory iskra "wybila" sobie do masy. Koszulka termokurczliwa sie nie sprawdzila, ale pomogla zwykla czarna izolacja.

Motocykl chodzi na 4 gary rowniutko i cichutko. Pozostaje mi znalezc sprawna CF.

Dziekuje wszystkim za pomoc a zwlaszcza Monterowi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...