Luca Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 To dotyczylo tylko pierwszego ruszenia po remoncie silnika Dzięki za odpowiedź, teraz wszystko jasne. ... nakulałem na nim 85tys, nie ma stuków, nie dymi, nie bierze oleju, stopień sprężania 14atm(fabryczne) a więc jaki argument może mnie przekonać, że powinienem zmienić sposób postepowania?Nie ma powodu byś zmieniał sposób postępowania skoro wszystko jest ok. Poza tym sposób postępowania będzie zależał trochę od samego motocykla, bo nie każdy silnik będzie płynnie pracował podczas jazdy zaraz po odpaleniu i wtedy lepiej chwilkę zaczekać.Natomiast nagrzewanie na biegu jałowym aż do temperatury pracy nie ma sensownego uzasadnienia i według niektórych jest nawet szkodliwe dla silnika. Co do tego jak bardzo jest to szkodliwe, to chyba nie bardzo jest w stanie to ktoś jakoś udowodnić. Bardziej to chyba odczucia subiektywne, bo jakimiś badaniami nie da się tutaj podeprzeć.Najlepiej niech każdy sobie grzeje silnik według własnego uznania. :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Nie ma powodu byś zmieniał sposób postępowania skoro wsztstko jest ok. Poza tym sposób postępowania będzie zależał trochę od samego motocykla, bo nie każdy silnik będzie płynnie pracował podczas jazdy zaraz po odpaleniu i wtedy lepiej chwilkę zaczekać.Natomiast nagrzewanie na biegu jałowym aż do temperatury pracy nie ma sensownego uzasadnienia i według niektórych jest nawet szkodliwe dla silnika. Co do tego jak bardzo jest to szkodliwe, to chyba nie bardzo jest w stanie to ktoś jakoś udowodnić. Bardziej to chyba odczucia subiektywne, bo jakimiś badaniami nie da się tutaj podeprzeć.Najlepiej niech każdy sobie grzeje silnik według własnego uznania. :flesje:Dzięki za poparcie, bo byłem przerażony, że jednak ze mną coś nie tak :)) W dalszym ciągu podtrzymuję tezę, że przesadzamy z tymi temperaturami. Nie mieszkamy w Jakucji tylko w Polsce, a tu skrajne temperatury do jazdy na motocyklu dochodzą do -10' i praktycznie tylko garstka motocyklistów się w tej temperaturze porusza. Większość z nas odstawia motocykl gdy jest około 0' lub nawet wyżej, a to są temperatury przy których silniki nie ,,wybuchną'' jeżeli ruszysz na niedogrzanym, oczywiście bez szaleństw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magman Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Odpalam VTX1,8 i wiadomo są wyższe obroty ,bo zimny.Ale nie chce za bardzo z tych obrotów zejść.Poprzednio po krótkim czasie powoli opadaly obroty.Teraz trzeba zrobić co nieco kilometrów ,aby dostał normalne wolne obroty.Wie ktoś co szlag trafił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.