Skocz do zawartości

CBR600 PC23 i PC25 - porównanie silników


Raszu1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Druga zaleta szklanek to trwałość i stabilnośc wymiarów - mniej powierzchni trących i bezwładnych mas które nie tworzą pasożytniczych sił zwiększających tarcie i zuzycie elementów .

Dokladnie tak. Chcialem tylko ubrac to jakos zeby bylo proste do zrozumienia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga zaleta szklanek to trwałość i stabilnośc wymiarów - mniej powierzchni trących i bezwładnych mas które nie tworzą pasożytniczych sił zwiększających tarcie i zuzycie elementów .

 

Tylko pierwsza część Twego zdania jest zgodna z prawdą a resztę musisz ponownie przemyśleć.

Eliminacja łatwych w obsłudze dźwigienek zaworowych spowodowała radykalne przedłużenie żywotności prowadnic zaworowych które podczas remontu kapitalnego głowicy wymagają specjalistycznego oprzyrządowania.

Natomiast powiększono powierzchnie trące i masę elementów pośredniczących pomiędzy wałkiem a zaworem.

Powiększenie powierzchni trących przy jednoczesnym o wiele lepszym smarowaniu zmniejszyło nacisk jednostkowy na poszczególne elementy.

Jedyną wadą jest dosyć uciążliwa regulacja okresowa luzów zaworowych.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raszu jak ty chcesz załapać mechaniki to tak jakbyś chciał jednym haustem wypić 2L coli. Najlepiej będzie jak zaopatrzysz się w książkę o tematyce tylko silnikowej (ja akurat uczyłem się na "Silniki spalinowe" wymaganej przez szkołę) i będziesz miał jeszcze drugą nieco bardziej ogólną skupiającą się w okół budowy pojazdu. Prawda jest taka, że i tak najwięcej się dowiesz podczas grzebania i uzupełniania informacji na bieżąco.

 

Zobacz temat albo dwa użytkowniczki Tamaka. Dziewoja się zawzięła i się uczy. Masz tam conieco podstaw już opisanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raszu jak ty chcesz załapać mechaniki to tak jakbyś chciał jednym haustem wypić 2L coli. Najlepiej będzie jak zaopatrzysz się w książkę o tematyce tylko silnikowej (ja akurat uczyłem się na "Silniki spalinowe" wymaganej przez szkołę) i będziesz miał jeszcze drugą nieco bardziej ogólną skupiającą się w okół budowy pojazdu. Prawda jest taka, że i tak najwięcej się dowiesz podczas grzebania i uzupełniania informacji na bieżąco.

 

Zobacz temat albo dwa użytkowniczki Tamaka. Dziewoja się zawzięła i się uczy. Masz tam conieco podstaw już opisanych.

 

Nie planuję nauczyć się mechaniki w dwa tygodnie ;) Spokojnie :)

 

Super, dzięki za cynk! (z książką i z tematami Tamki!)

Pozdro 600cc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cynk to teraz dostaniesz bo książka oprócz tego, że nazywa się "Silniki Spalinowe" to jej autorem jest Piotr Zając i Leon Kołodziejczyk. Obaj panowie byli nauczycielami w moim technikum jeden został dyrektorem warsztatów drugi nie wiem. Książek o ogólnej budowie motocykla niestety nie znam. Wiem, że WSiP coś tam miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie planuję nauczyć się mechaniki w dwa tygodnie ;) Spokojnie :)

 

Super, dzięki za cynk! (z książką i z tematami Tamki!)

 

W takim razie przestań się golić a jak mnie dogonisz to będziesz mechanikiem :biggrin:

Sama nauka teorii potrwa kilka lat a potem następne kilka to praktyka

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...