Enduurowiec Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Witam.Mam problem.Otóż niedłuugo przymierzam się nad zakupem czegoś ze stajni KTM.Wiele czytałem na temat tej marki i spodobał mi się KTM 525 exc.Tylko najważniejsze jest to aby nie kupic tykającej bomby gdzie tłok zaraz wyskoczy przez wydech.Dlatego tez stawiam pytania:1.Jak najlepiej zmierzyć kompresję w silniku?2.Jaka ona jest akurat w tym modelu?3.Do jakiego poziomu(do ilości barów) nie trzeba jeszcze wymieniac tłoka z powodu zbyt małego spręzania? Wszystkim dziękuje za odpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Pomiar kompresji nic Ci nie da. Kompresja może być dobra, a tłok i tak będzie nadawać się będzie do wymiany. Jedyny sposób to rozebrać, zmierzyć i najczęściej wymienić :P Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Co wy macie z tym mierzeniem kompresji w motocyklach cross/enduro...Nic ale to kompletnie nic taka próba nie mówi o stanie silnika, wiec podaruj sobie. Najlepszym co możesz zrobić to zabrać na oględziny drugą osobę która zna się na tych motocyklach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychuCRF450 Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Zgodzę się z kolegą wyżej. Najlepiej zabrać ze sobą gościa co zna się na motocyklach enduro. Więcej ci powie to jak odpala silnik na zimno niż sprawdzenie kompresji. A jeśli ty nie miałeś styczności z enduro to lepiej zapomnij o 525 exc. Kolega na tym lata i jest piekielnie mocny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 525 ma automatyczny dekompresator :) więc wydaj mi się że mierzenie kompresji zupełnie nic nie powie bo będzie ona mocno zaniżona. Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduurowiec Opublikowano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 Z Enduro miałeś do czynie Rieju 50,pozniej Wr 125,i dla mnie kupowanie kolejnej maszyny w której moc wystarczy mi na kilka miesiecy jest głupie.Dlatego tez chcę kupić maszynę którą będę musiał ogarniać przez ponad rok czy tez dłużej.Wracając do tematu to czy oprócz rozebrania silnika jest jakiś inny sposób sprawdzenia serca motocykla? Czy po prostu zostaje mi słuch profesjonalisty?Bo gdy przesiądę się z 30 paru koni na 70 to różnica będzie ogromna nawet na zużytym tłoku,więc ja na pewno nie będę umiał tego odróżnic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 Z Enduro miałeś do czynie Rieju 50,pozniej Wr 125,i dla mnie kupowanie kolejnej maszyny w której moc wystarczy mi na kilka miesiecy jest głupie.Dlatego tez chcę kupić maszynę którą będę musiał ogarniać przez ponad rok czy tez dłużej.Wracając do tematu to czy oprócz rozebrania silnika jest jakiś inny sposób sprawdzenia serca motocykla? Czy po prostu zostaje mi słuch profesjonalisty?Bo gdy przesiądę się z 30 paru koni na 70 to różnica będzie ogromna nawet na zużytym tłoku,więc ja na pewno nie będę umiał tego odróżnic.Jedynie gość który przewalił kilkadziesiąt takich silników coś może na słuch powiedzieć. Ten silnik chodzi specyficznie i ktoś kto ma pierwszy raz do czynienia z nim może się lekko przerazić... I ten model nie ma 70 koni tylko około 50. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychuCRF450 Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 W motocyklach tak wysilonych zawsze jest ryzyko, że może paść po 15km. Koledze w 525 padła skrzynia, pękło zabezpieczenie zaworu i pękła piasta w tylnym kole. Skrzyni praktycznie nie można znaleźć a jak jest to sobie wołają 1200zł, zawory i zabezpieczenia w exc to nie drogie sprawy, za piaste talona też trzeba dać koło 700 do 1000zł. Podczas oględzin możesz sprawdzić jak zachowuje się skrzynia i dokładnie obejrzeć tylną piaste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 Pomiar kompresji w motocyklu tego typu, przydaje się do diagnozowania działania dekompresatora, i chyba nic poza tym :) Jeszcze jedna ważna sprawa. Motocykl musi ładnie trzymać wolne obroty, i szybko z nich schodzić, bo jeśli nie to prawdopodobnie będziesz miał problem z blaszką przepustnicy któa może się urwać i wpaść Ci do cylindra. Nowa kosztuje 600zł, i zaraz po zakupie radze Ci ją sprawdzić ewentualnie wymienic. Co do mocy to tak jak major pisał, motocykl ma lekko ponad 50PS, a to że jakiś znawca pisze sobie 70 czy 60 świadczy tylko o jego niewiedzy. Zresztą skoro EXC ma 70 to SX powinien mieć 100 :D :laugh: :laugh: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduurowiec Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 rafael o tej blaszce własnie słyszałem i myślę,że jak jakiś amator miałby w rękach taki motocykl to pewnie jego myślenie by brzmiało "lac i jezdzić" i zapewne była by ona na granicy swojej żywotności.Co do ilości koni to na większości jest koło 60,specem nie jestem co do tego typu maszyny więc załóżmy że panowie powyżej MACIE RACJĘ.Mam jeszcze jedno pytanie.Otóż czy na owych nowych przepisach prawa jazdy(A2) do 48KM i stosunki masy do mocy nieprzekraczający chyba 2kW mógłbym zarejestrowac taki motocykl?Pojawia sie jeszcze jedno pytanie:Czy w dowodzie nie jest wpisana fabryczna ilość koni? Czyli dajmy tam na to 20kW(kiedyś pytałem się pana od 520) czyli wychodzi nam lekko ponad 30 KM.Czy jest to sposób? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 27 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2013 rafael o tej blaszce własnie słyszałem i myślę,że jak jakiś amator miałby w rękach taki motocykl to pewnie jego myślenie by brzmiało "lac i jezdzić" i zapewne była by ona na granicy swojej żywotności.Co do ilości koni to na większości jest koło 60,specem nie jestem co do tego typu maszyny więc załóżmy że panowie powyżej MACIE RACJĘ.Mam jeszcze jedno pytanie.Otóż czy na owych nowych przepisach prawa jazdy(A2) do 48KM i stosunki masy do mocy nieprzekraczający chyba 2kW mógłbym zarejestrowac taki motocykl?Pojawia sie jeszcze jedno pytanie:Czy w dowodzie nie jest wpisana fabryczna ilość koni? Czyli dajmy tam na to 20kW(kiedyś pytałem się pana od 520) czyli wychodzi nam lekko ponad 30 KM.Czy jest to sposób? :)Czy kupisz motocykl z serwisu czy od jakiegoś kata, blaszka w kazdej chwili może się urwać. Dlatego po zakupie zdemontuj gaźnik i ją sprawdź, niezależnie skąd jest moto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 gratuluję szybkich postępów, po WRE pozostaje Ci jedynie napęd atomowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduurowiec Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Po co piszesz rzecz które nie jest związana bardzo z tematem i twoja odpowiedz nie pomogła mi nawet w 1%.Nabijaj sobie posty gdzie indziej kolego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 znajdz dobrego ortopede moze ci sie przydac :D - po roku to juz tylko hus FE 650 zostanie - nic mocniejszego chyba nie wyprodukowano najlepiej brac moto trzymajace sie kupy bez sylikonu i odrazu oddac na pelen serwis - ten moze kosztowac w zaleznosci od stanu 3 - 6 tys zl Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduurowiec Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Uważasz że ten Kat po WR będzie za mocny? :)Nie planuje wydawać tyle kasy na mechanika bo większość sam potrafię zrobić i dlatego chce kupić w miarę dobry motocykl którego nie będę musiał remontowac zaraz po kupnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.