major000 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Jeśli miałeś wcześniej Huskę wr 125 to przeskok na 525 exc jest potężny. A czy dasz radę ogarnąć sprzęt bez poważnych kontuzji to już zależy od twoich umiejętności i oleju w głowie. Z dwojga złego to lepiej że celujesz w 525 exc niż np. 450yzf, 450crf, 450kxf lub 450 sx. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduurowiec Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Nie interesują mnie bardzo fullcrossy bo na droge też często potrafię wyjechac a wtedy to tylko panika.Rozglądasz się we wszystkie strony czy nie ma gdzieś policji.A według ciebie stanowczo więcej mają yzf 450 itp.. mocy od KTM 525 exc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Nie o moc tu chodzi a o sposób jej oddawania przez motocykl. 525 exc to enduro, moc jest przekazywana dużo łagodniej niż w crossówkach typu 450yzf. Przez to motocykl jest bardziej przewidywalny i przyjazny dla jeźdźca w trudnym terenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 on pisał raczej o yamasze wr :) chłopie zapomnij o tym kacie bo sponiewiera cię jak szmate, będziesz się go bał po nocach :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 W twoim przypadku EXC 400 byłby dobrym rozwiązaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduurowiec Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Czy uważacie że nie można ogarnąc 525? Przecież nie muszę odkręcac manetki do konca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Trudno powiedziec. Jeśli będziesz jezdził po szuterkach i polnych drogach to raczej ogarniesz. Jeśli wjedziesz w strome wąwozy i kamieniołomy to raczej nie ogarniesz. Aby ostro przyspieszyc w 125 treba krecic silnik ktory o mało silnik z ramy nie wyskoczy przy otwartym zaworze, pełnym gazie i dobraniu odpiwedniego biegu a w 525 wystarczy machnąc od niechcenia manetką, czy na 3 czy na 5tym biegu ciągnie jak lokomotywa. Moto ma taki sam gaznik z pompką jak crossówki 450 i napewno wymaga siły w łapach oraz doswiadczenia, bo inaczej gdy się zmęczysz będzie tobą "miotał jak szatan". Zabic się nie zabijesz ale cieżko się uczyc jezdzic na sprzęcie którego się boisz. Kup sobie exc 200 a jeśli 4T to 400, uwierz mi ze nie bedziesz zawiedziony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kszyhoo Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Nie straszcie aż tak Enduurowca!Sam przechodziłem dokładnie to samo. Przesiadka z CRM 125 (w teorii jeszcze większy osiołek) po modach na EXC 525.Na taką zmianą wpłynęło kilka czynników, m.in. finanse - EXC (poza oczywistościami serwisowymi) okazał się bezobsługowy.Nie połamałem się, żyję (odpukać). Motocykl, jeśli podejdzie się do niego z respektem i głową, daje niesamowitą frajdę!Moc dostępna na zawołanie. Na koło na 5-tym biegu? Żaden problem.Co prawda swoje gabaryty mam, nie jestem chucherkiem, ale też nie kulturystą - maszyna jest do opanowania.Chyba, że jesteśmy po 1,5 h cross-country lub innej konkretniejszej jeździe - wtedy przyznaję, dzieją się cuda... Motocykl panuje nad Tobą... Nie mniej, nie obawiać się - wszystko jest dla ludzi. Byle z głową.Pozdro525 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Wszystko się zgadza, ale skoro bez problemu mozna kupic maszyny o średniej mocy dla srednio-zaawansowanych pokoroju np. exc 200, exc 400 z KTM to po co brac od razu najmocniejsze sprzęty? U nas tez chłopaki pobrali crossy 450 czy 250 2T na pierwsze "prawidziwe" moto w teren i jest moc i co wazne nie połamali się, ale ciągle nie mogli przełamac się aby robic takie podjazdy czy inne rzeczy jak ja robię na 200 czy kumple chocby na 125, bo nadmiar mocy najbardziej daje o sobie znac przy trudnych elementach, gdy trzeba odkręcic dokładnie tyle zeby przejechac ale zbyt duzo gazu oznacza ucieczekę dupy na bok lub przodu za duzo w górę. Jezdzic się da na wszystkim, ale w tej chwili jest tyle róznych odmian enduro ze mozna sobie dobrac niemal idealny sprzęt dla siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduurowiec Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Dziękuje serdecznie że w koncu ktoś wypowiedział się od motocykla pokroju nad którym ja myśle/myślałem.Na pewno zacznę od polnych dróżek a nie będe od razy wpadał na jakąś Żwirownię lub innego typu miejsca.Trochę mnie straszycie wy na tym forum i trochę koledzy którzy także mi odradzają taki sprzęt.Jeszcze pomyślę nad nim ale według was duża jest różnica w oddawaniu mocy pomiedzy 450 a 525 exc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 niewielka, ale między 400 a 450/525 już spora. Będziesz się męczył z takim sprzętem bo trzeba do niego pewnej ręki, chyba że będziesz zamulał a chłopaki na mniejszych pojemnościach będą Cię objeżdżać na miękko :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduurowiec Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 dlaczego pomiedzy 450 a 525 jest niewielka? A pomiedzy 400 a 450 już duża? Chodzi to o skok tłoka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kszyhoo Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Wszystko się zgadza, ale skoro bez problemu mozna kupic maszyny o średniej mocy dla srednio-zaawansowanych pokoroju np. exc 200, exc 400 z KTM to po co brac od razu najmocniejsze sprzęty? U nas tez chłopaki pobrali crossy 450 czy 250 2T na pierwsze "prawidziwe" moto w teren i jest moc i co wazne nie połamali się, ale ciągle nie mogli przełamac się aby robic takie podjazdy czy inne rzeczy jak ja robię na 200 czy kumple chocby na 125, bo nadmiar mocy najbardziej daje o sobie znac przy trudnych elementach, gdy trzeba odkręcic dokładnie tyle zeby przejechac ale zbyt duzo gazu oznacza ucieczekę dupy na bok lub przodu za duzo w górę. Jezdzic się da na wszystkim, ale w tej chwili jest tyle róznych odmian enduro ze mozna sobie dobrac niemal idealny sprzęt dla siebie. Absolutnie nie neguję mniejszych pojemności i nie chcę nikomu wmawiać, że im większe tym lepsze.Do dziś chodzi za mną motocykl pokroju 200/250 2T, ale wybrałem 525 z kilku względów.Chciałem motocykl stricte terenowy, na konkretnym zawieszeniu - ale nie byłem w stanie zrezygnować z pewnych walorów czysto użytkowych.525 nie męczy się "na mieście", a i traska na asfalcie w okolicach 100-150 km się zdarzała. Na wymarzonym 2T - pewnie byłoby to do zrobienia, ale już nie tak "komfortowo" (siedzisko w KTMie po prostu jest, i nic poza tym).Nie wspomnę już o kosztach utrzymania, bo wyszło to całkiem przyzwoicie - pewnie porównywalnie jak 2T, ale taniej niż np. 250 4T.Nie mogłem mimo wszystko zrezygnować z uniwersalności. Najlepszym rozwiązaniem byłoby mieć kilka odpowiednio dobranych motocykli na każdą okazję, ale to jakby się dało... Jeszcze pomyślę nad nim ale według was duża jest różnica w oddawaniu mocy pomiedzy 450 a 525 exc? Niestety, czysto teoretycznie, zasłyszane - podobno 450 oddaje agresywniej moc. 525 ma odrobinę lepszy dół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduurowiec Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 A 450 rozni się zawieszeniem czyli np grubością przednich amortyzatorów,przeswitem silnika itp? Wiem np że w 520 exc amortyzatory są ciensze niz w nowszej wersji czyli 525. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 A 450 rozni się zawieszeniem czyli np grubością przednich amortyzatorów,przeswitem silnika itp? Wiem np że w 520 exc amortyzatory są ciensze niz w nowszej wersji czyli 525.520 miała inny zawias z przodu, od 2003 525exc ma grubsze lagi. 450 od 525 różni się tylko i wyłącznie pojemnością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.