Skocz do zawartości

Problem z zapłonem Honda CBR 600 F2


Frolik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z elektryką w Hondzie. Problemem jest brak zapłonu. Na początku(tak wiem, mój błąd) podłączyłęm akumulator ODWROTNIE. Zapłon nie działał. Po kilku pomiarach skapnąłem się, że odwrotnie podłączyłem. Po podłączeniu dobrze brak zapłonu dalej występuje.

1. Pytanie : Gdzie w tej Hondzie jest główny bezpiecznik 30A(umiejscowienie, nie na schemacie) Bym mógł sprawdzić, czy poprzez odwrotne podłączenie nie przepalił się

2. Pytanie : na schemacie nie widzę wyraźnie, który przewód to plus, który minus. Czy poprawną rzeczą jest, że u mnie na bezpiecznikach jest minus?

3. Pytanie : Na zapłonie mam trzy przewody : czerwony, pomarańczowo niebieski, czerwonoi czarny. Na czerwono czarnym jest minus. Dziwi mnie to, bo na schemacie, gdy włączas zapłon, to wszystkie trzy są ze sobą zwarte. Czyli na każdym z nich były minus?Coś tu jest nie tak.

4. Pytanie : co oznacza IG, FAN, BAT1,2,3,4, HL

5. Pytanie : u siebie w Hondzie mam 5 bezpieczników, oraz 2 z boku, podczas gdy na schemacie jest ich tylko 4. Czy gdzieś nie zauważyłem?

6. Pytanie po lewej stronie jest styk zwarty z napisem "engine stop". Czy jest on zwarty gdy silnik jest wyłączony, czy włączony?

 

Na obudowie poprawnie mam masę(czy tam minus), Plusowy nie dochodzi do żadnego z przewodów na zapłonie. Styki wyglądają dobrze, nie są zaśniedziałe itp.lecz za kostką do zapłonu nie mogę sprawdzić, gdyż został on tak dziwnie przykręocny przez poprzedników, że nie ma opcji go odkręcić. Wyjściem ostatecznym byłoby przecięcie przewodów w połowie i sprawdzenie przewodności, ale to się mija z celem. Wcześniej przed zimowaniem wszystko było w porządku, rozkręcałem, smarowałem itp. i po wszystkim sprawdziłem czy jest zasilanie. Było. Teraz przez miesiąc motocykl był na parkingu(cały luty), przykryty podwójnie.Jakiekolwiek rady, czy potrzebujecie dodatkowych informacji itd.

 

http://www.motoinfo.yoyo.pl/Honda/Honda%20CBR600F2.pdf

 

schemat instalacji Hondy, kolory przewodów są oznaczone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki zawsze są na plusie. Po podłączeniu odwrotnie aku mogłeś wysadzić regulator i on teraz może robić zwarcie.

Miernik w dłoń i sprawdx czy masz zwarcie miedzy klemami aku bez włożonego aku.

Możesz tez inaczej, odłącz regler i podłącz prawidłowo aku i sprawź czy włączy się zapłon.

Nie chcę Cię martwić ale moduł zapłonowy też mogłeś posłać w cholerę.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o pieniądze - bo zawsze się znajdą. Chodzi głównie, aby usterkę znaleźć i zrobić. Zaraz zabiorę się za te 3 rzeczy, co mi powiedzieliście. Powiedzcie mi tylko w którym miejscu znajduje się ten regulator napięcia, bo szukam na zdjęciach różnych, ale coś znaleźć nie mogę. Ale czy poprzez odłączenie regulatora nie przerwę obwodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że mętne masz pojęcie co utrudni działania ale spróbujemy.

Zrób co napisałem a nie martw się co stanie się z obwodem.

Chodzi właśnie o wyłączenie regulatora z obwodu.

Regler zapewne pod siedzeniem.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma zwarcia, przebicia między klemami aku, przy zdjętym aku. Regulator napięcia odłączony, zapłonu dalej nie ma. Bezpiecznik sprawdzony - sprawny.

Jeśli chodzi o regulatora, to po prostu myślałem, że jest on szeregowo wpięty w obwód, więc jego odłączenie automatycznie by było przerwą w obwodzie. Z zawodu elektrykiem jestem, co może troche pomoc, ale jeśli chodzi o motoryzację to mam tylko podstawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dawaj czadu z miernikiem od klemy dodatniej w stronę stacyjki i patrz gdzie ginie napięcie. Sprawdź masę aku do ramy.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie 4 - IG ignition (zapłon), FAN - wentylator, BAT (prawie na pewno akumulator, bo Battery) 1,2,3,4, HL tego niestety nie wiem, bo nie udało mi się uruchomić tej serwisówki w przeglądarce. Zaproponuję jeszcze sprawdzenie interlocku, bo z tego co pamiętam kill switch (ten czerwony guzior) odłącza zapłon a można kręcić rozruchajłem, są jeszcze czujnik stopki który lubi robić psikusy i czujnik klamki sprzęgła w niektórych przypadkach.

Edytowane przez Shinigami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok koledzy, znalazłem przyczynę. Jest zwarcie między plusem i minusem, na klemach. Nie było tego widać, gdyż główny bezpiecznik 30 A nie był spalony, lecz nie było na nim przebicia(nie wiem z czego był zrobiony). Sprawdziłem między minusem klemą, a plusem przed bezpiecznikiem i za nim. Teraz zostało tylko i wyłącznie znaleźć gdzie jest zwarcie/przebicie. Dam znać jak idą postępy, jeśli ewentualnie będę miał problem z jakimś nie działającym urządzeniem

Edytowane przez Frolik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę zamotałeś i nic nie rozumiem ale dobrze, że sobie radzisz.

Jeśli szukasz zwarcia to zamiast bezpiecznika, który się przepala podczas załączenia zasilania wstaw żarówkę 12V. Będzie świecić gdy jest zwarcie. Odpinasz kolejne odbiorniki do momentu aż zgaśnie ;-)

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heheh jak pisałem kiedyś multimetr należy wiedzieć jak używać, skutki błędnego pomiaru mamy wyżej. Gość się penie zapiął miedzy plusa i minusa i mierzy czy jest przejście;) Chłopie tak nic nie sprawdzisz lepiej włóż akumulator bezpiecznik główny zastąp żarówka i na wyłączonym zapłonie ma się nie świecić, jak świeci masz zwarcie. Najpewniej uwaliłeś pięknie regulator i teraz będziesz szukał przez 5 stron zwarcia które jak dla mnie jest oczywiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...