Frolik Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Mam problem z elektryką w Hondzie. Problemem jest brak zapłonu. Na początku(tak wiem, mój błąd) podłączyłęm akumulator ODWROTNIE. Zapłon nie działał. Po kilku pomiarach skapnąłem się, że odwrotnie podłączyłem. Po podłączeniu dobrze brak zapłonu dalej występuje. 1. Pytanie : Gdzie w tej Hondzie jest główny bezpiecznik 30A(umiejscowienie, nie na schemacie) Bym mógł sprawdzić, czy poprzez odwrotne podłączenie nie przepalił się2. Pytanie : na schemacie nie widzę wyraźnie, który przewód to plus, który minus. Czy poprawną rzeczą jest, że u mnie na bezpiecznikach jest minus?3. Pytanie : Na zapłonie mam trzy przewody : czerwony, pomarańczowo niebieski, czerwonoi czarny. Na czerwono czarnym jest minus. Dziwi mnie to, bo na schemacie, gdy włączas zapłon, to wszystkie trzy są ze sobą zwarte. Czyli na każdym z nich były minus?Coś tu jest nie tak.4. Pytanie : co oznacza IG, FAN, BAT1,2,3,4, HL5. Pytanie : u siebie w Hondzie mam 5 bezpieczników, oraz 2 z boku, podczas gdy na schemacie jest ich tylko 4. Czy gdzieś nie zauważyłem?6. Pytanie po lewej stronie jest styk zwarty z napisem "engine stop". Czy jest on zwarty gdy silnik jest wyłączony, czy włączony? Na obudowie poprawnie mam masę(czy tam minus), Plusowy nie dochodzi do żadnego z przewodów na zapłonie. Styki wyglądają dobrze, nie są zaśniedziałe itp.lecz za kostką do zapłonu nie mogę sprawdzić, gdyż został on tak dziwnie przykręocny przez poprzedników, że nie ma opcji go odkręcić. Wyjściem ostatecznym byłoby przecięcie przewodów w połowie i sprawdzenie przewodności, ale to się mija z celem. Wcześniej przed zimowaniem wszystko było w porządku, rozkręcałem, smarowałem itp. i po wszystkim sprawdziłem czy jest zasilanie. Było. Teraz przez miesiąc motocykl był na parkingu(cały luty), przykryty podwójnie.Jakiekolwiek rady, czy potrzebujecie dodatkowych informacji itd. http://www.motoinfo.yoyo.pl/Honda/Honda%20CBR600F2.pdf schemat instalacji Hondy, kolory przewodów są oznaczone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Bezpieczniki zawsze są na plusie. Po podłączeniu odwrotnie aku mogłeś wysadzić regulator i on teraz może robić zwarcie.Miernik w dłoń i sprawdx czy masz zwarcie miedzy klemami aku bez włożonego aku.Możesz tez inaczej, odłącz regler i podłącz prawidłowo aku i sprawź czy włączy się zapłon.Nie chcę Cię martwić ale moduł zapłonowy też mogłeś posłać w cholerę. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal750 Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Pyt 1.Bezpiecznik jest tu: http://imageshack.us/gal.php?id=rpyqks_myZyvmK2UzqHQ3OCT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frolik Opublikowano 3 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Nie chodzi o pieniądze - bo zawsze się znajdą. Chodzi głównie, aby usterkę znaleźć i zrobić. Zaraz zabiorę się za te 3 rzeczy, co mi powiedzieliście. Powiedzcie mi tylko w którym miejscu znajduje się ten regulator napięcia, bo szukam na zdjęciach różnych, ale coś znaleźć nie mogę. Ale czy poprzez odłączenie regulatora nie przerwę obwodu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Widzę, że mętne masz pojęcie co utrudni działania ale spróbujemy.Zrób co napisałem a nie martw się co stanie się z obwodem.Chodzi właśnie o wyłączenie regulatora z obwodu.Regler zapewne pod siedzeniem. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Regler jest pod prawym tylnym boczkiem. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frolik Opublikowano 3 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 nie ma zwarcia, przebicia między klemami aku, przy zdjętym aku. Regulator napięcia odłączony, zapłonu dalej nie ma. Bezpiecznik sprawdzony - sprawny.Jeśli chodzi o regulatora, to po prostu myślałem, że jest on szeregowo wpięty w obwód, więc jego odłączenie automatycznie by było przerwą w obwodzie. Z zawodu elektrykiem jestem, co może troche pomoc, ale jeśli chodzi o motoryzację to mam tylko podstawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 No to dawaj czadu z miernikiem od klemy dodatniej w stronę stacyjki i patrz gdzie ginie napięcie. Sprawdź masę aku do ramy. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frolik Opublikowano 3 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 stacyjka sama w sobie jest sprawna. na regulatorze masę ma zielony przewód. Rama ma masę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 (edytowane) Pytanie 4 - IG ignition (zapłon), FAN - wentylator, BAT (prawie na pewno akumulator, bo Battery) 1,2,3,4, HL tego niestety nie wiem, bo nie udało mi się uruchomić tej serwisówki w przeglądarce. Zaproponuję jeszcze sprawdzenie interlocku, bo z tego co pamiętam kill switch (ten czerwony guzior) odłącza zapłon a można kręcić rozruchajłem, są jeszcze czujnik stopki który lubi robić psikusy i czujnik klamki sprzęgła w niektórych przypadkach. Edytowane 3 Marca 2013 przez Shinigami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frolik Opublikowano 3 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 (edytowane) Ok koledzy, znalazłem przyczynę. Jest zwarcie między plusem i minusem, na klemach. Nie było tego widać, gdyż główny bezpiecznik 30 A nie był spalony, lecz nie było na nim przebicia(nie wiem z czego był zrobiony). Sprawdziłem między minusem klemą, a plusem przed bezpiecznikiem i za nim. Teraz zostało tylko i wyłącznie znaleźć gdzie jest zwarcie/przebicie. Dam znać jak idą postępy, jeśli ewentualnie będę miał problem z jakimś nie działającym urządzeniem Edytowane 3 Marca 2013 przez Frolik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Trochę zamotałeś i nic nie rozumiem ale dobrze, że sobie radzisz.Jeśli szukasz zwarcia to zamiast bezpiecznika, który się przepala podczas załączenia zasilania wstaw żarówkę 12V. Będzie świecić gdy jest zwarcie. Odpinasz kolejne odbiorniki do momentu aż zgaśnie ;-) Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 w sumie to tak jak Monter pisze, zamotales to strasznie i ja nie jestem pewien czy tam masz to zwarcie.... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 heheh jak pisałem kiedyś multimetr należy wiedzieć jak używać, skutki błędnego pomiaru mamy wyżej. Gość się penie zapiął miedzy plusa i minusa i mierzy czy jest przejście;) Chłopie tak nic nie sprawdzisz lepiej włóż akumulator bezpiecznik główny zastąp żarówka i na wyłączonym zapłonie ma się nie świecić, jak świeci masz zwarcie. Najpewniej uwaliłeś pięknie regulator i teraz będziesz szukał przez 5 stron zwarcia które jak dla mnie jest oczywiste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Czasami mam wrażenie, ze nie czytasz wszystkich postów :wink: Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.