Street Triple R Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Hej koledzy, zastanawiam się czy mogę władować do mojego street tripla większy pojemnościowo i z większym prądem rozruchu akumulator? Mam od nowości (2,5 roku) fabryczną Yuasę 8AH/120A. Każdy pisze że to dobre alumulator ale u mnie jest kłopot bo mam alarm i jak motos stoi nieużywany ok. 2 tyg i więcej to już jest problem z odpaleniem. Alarmu wywalić nie mogę bo jest to wymagane do Auto Casco. Czy mogę wsadzić Vartę 11AH/140A do streeta zamiast tego już lekko styranego fabrycznego aku? Dodam że latam głównie na krótkich dystansach po mieście. Wymiary Varty sa identyczne jak fabrycznej Yuasy. Alternator ma 402W, a odbiorników wszystkich mam może na 100/150W. Więc na logikę taka Varta chyba powinna się doładowywać bez kłopotu? Co myslicie? Czy ta Varta dłużej pociągnie po naładowaniu ?Przemek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 21 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 w dziale mechaniki znajdziesz uzasadnienie dla twierdzenia, że akumulator o większej pojemności nie jest lepszym wyboremjsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Street Triple R Opublikowano 21 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 Hej,dalej nie wiem dlaczego większe aku. pomimo że alternator da radę nie jest lepszym rozwiązaniem ? Chyba to oczywiste że jak masz większą pojemność baterii i moc rozruchową to jest to lepsze rozwiązanie, biorąc pod uwagę dłuższe postoje motocykla.? Dla przykładu kupiłem aku. Varty 85AH/800A do mojego bmw 330i , a producent przewiduje aku. do tego modelu 72AH/640A i takiego Boscha miaem. I ta nowa Vatra jest super.nawet w nawekszych mrozach pali na dotyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
regis70 Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 teoretycznie większy akumulator będzie niedoładowany ale w praktyce nic się nie stanie przy tak małych różnicach. Co innego gdybyś zamiast 72Ah założył 150Ah Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lider1979 Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Tak jak napisał regis70,przy małej różnicy problemu z doładowaniem nie będzie.Tylko nie wiem czy sens ma wymiana aku ,jeżeli nie masz problemu z rozruchem.Bo w Twoim przypadku problemem jest stały pobór prądu przez alarm.To przy wymianie na większy po dłuższym postoju potrzyma Ci dłużej dzień lub dwa,a później będzie potrzebował więcej czasu na doładowanie.Jak mówisz że jeździsz w koło komina to nie wiem czy to ma sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Street Triple R Opublikowano 22 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Trochę masz Lider racji dodatkowo co mi przeszkadza to cena dla przykładu Varta AGM 11AH/140A kosztuje z wysyłką 215 PLN, a Varta 8AH/80A 110 PLN. Różnica dwukrotna i w sumie nie sądzę any ten droższy akumulator wytrzymał dwa razy dłużej niż ten tańszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Jak trzymasz strucla w garażu to wyprowadź sobie ładowanie akumulatora na zewnątrz i podłączaj do ładowarki automatycznej jak nie używasz, bo większy akumulator niewiele da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.