omt579 Opublikowano 18 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 Witam! Od października 2012 jestem posiadaczem gpz 500s z 1990roku. Wszystko z motorem było ok aż do wczoraj kiedy to chciałem go uruchomić po około 3 tygodniowym postoju, mianowicie zamontowałem akumulator (miałem go w innym motocyklu). Kręciłem rozrusznikiem na ssaniu motocykl nie zapalił, próbowałem tak kilka razy i nic. Zdemontowałem bak, zdjąłem fajkę ze świecy wsadziłem w nią inna świecę przyłożyłem do cyl zakręciłem rozrusznikiem i okazało się ze nie ma iskry, na drugim cyl jest to samo. Przeglądnąłem chyba wszystkie kostki bezpieczniki i nic. Jedyne co udało mi się ustalić to to ze do lewej cewki dochodzi 12v napięcia a do prawej napięcie nie dochodzi. (napięcie mierzyłem miernikiem na wsuwkach od cewek) Bardzo proszę o pomoc. Przypomnę że motocykl przed postojem działał do końca prawidłowo, garażuje go w temperaturze od 10 do 15 stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 18 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 Witam! Od października 2012 jestem posiadaczem gpz 500s z 1990roku. Wszystko z motorem było ok aż do wczoraj kiedy to chciałem go uruchomić po około 3 tygodniowym postoju, mianowicie zamontowałem akumulator (miałem go w innym motocyklu). Kręciłem rozrusznikiem na ssaniu motocykl nie zapalił, próbowałem tak kilka razy i nic. Zdemontowałem bak, zdjąłem fajkę ze świecy wsadziłem w nią inna świecę przyłożyłem do cyl zakręciłem rozrusznikiem i okazało się ze nie ma iskry, na drugim cyl jest to samo. Przeglądnąłem chyba wszystkie kostki bezpieczniki i nic. Jedyne co udało mi się ustalić to to ze do lewej cewki dochodzi 12v napięcia a do prawej napięcie nie dochodzi. (napięcie mierzyłem miernikiem na wsuwkach od cewek) Bardzo proszę o pomoc. Przypomnę że motocykl przed postojem działał do końca prawidłowo, garażuje go w temperaturze od 10 do 15 stopniPodrzuć jakiś schemat instalacji, to postaram się pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
omt579 Opublikowano 18 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 przekopałem sieć i jedynie co znalazłem to tę stronkę schemat zdaje sie bardzo podobny do mojego tylko moduł jest na 2 kostki a ja mam na jedna http://www.serviskawasakikle500.com.pl/Instalacjaelektryczna.html dziękuję za chęci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 18 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 Koledze o to się rozchodziło http://jasp.com/images/Ex500_UK_wiring_diagram.jpg i z tego wynika, że prawy przełącnzik na kierownicy nałapał wilgoci albo przewody od modułu z jakiegoś powodu przestały łączyć np. korozja. Ewentualnie sam moduł padł ale rzadko się zdarza żeby od stania przestał pracować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 18 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 (edytowane) przekopałem sieć i jedynie co znalazłem to tę stronkę schemat zdaje sie bardzo podobny do mojego tylko moduł jest na 2 kostki a ja mam na jedna http://www.serviskaw...lektryczna.html dziękuję za chęci.Skoro na jednej cewce jest prund a na drugiej nie, to sprawdź przewody, zaraz przy wyjściu z modułu, bo może padł ci jeden mostek np. Ja miałem dwa razy przypadek że zgasiłem normalnie moto i już nie odpalił, po czym okazało się że zepsuł się moduł :blink:Przewody będą prowadzić bezpośrednio do modułu, więc poradzisz sobie.PS: Dopiero teraz zobaczyłem na schemat. Wygląda to tak jak Shini pisze, prund idzie z słicza, a sterowanie masą z CDI, więc sprawdź przełącznik na początek Edytowane 18 Lutego 2013 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 Napiszę jeszcze tu, jeśli akurat nie ma skąd wykopać modułu można zastosować moduł od kymco super 8. Daje to pewien ratunek nie jest rozwiązaniem idealnym ale gdy nie ma co lepszy rydz niż nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
omt579 Opublikowano 19 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 przełącznik od wyłączania silnika sprawdziłem wczoraj i jest ok, przewody idące od modułu do zasilania cewek także wiec wychodzi na to ze moduł siadł :/ na jednej wsuwce przy module która daje prąd na jedna z cewek była rdza, znajomy mi mówił ze jeśli moduł wytworzy prąd i on nie zostanie odebrany przez żaden element (nie pójdzie dalej) to moduł może się zjarać. Szukałem na allegro i za 50zł plus wysyłka znalazłem sprawny w 100% najprawdopodobniej go zamówię żeby motor w końcu odpalił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 tak wlasnie zrob, nie kombinuj z kymco, bo moduly do Twojego modelu sa tanie z drugiej reki Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 tak post o kymco jest po prostu dla potomności ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
omt579 Opublikowano 8 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 dzis otrzymałem moduł, podmieniłem i nadal brak iskry, zwaliłem lewy dekiel od koła magnesowego patrze a tam uleciał (odkleił się) jeden magnes od magneta to przyczyna braku iskry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 najczestsza awaria w tym modelu sorry, ze dopiero teraz sie dowiadujesz... szukaj magneta z glowa, bo niektorzy chca horendalne ceny za to wiedzac, ze to bolaczka tego modelu, tak czy siak prad powinien byc na obu cewkach Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
omt579 Opublikowano 9 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 wiedziałem juz wczesniej ale myślałem ze mnie to nie spotka :( szukam magneta ale wszystcy dużo cenia, najlepiej byłoby kupic to z blacha jest jedno od er5 za 200zł ale ono chyba mi nie spasuje bo ma dwie blaszki na zewnątrz (te z których szczytują impulsatory) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 powiem, Ci w tajemnicy ale nikomu nie mow, bo cena na allegro spadnie i tez przez to przestane zarabiac :) ale co tam dla forumowicza. pasje od zzr 600 i zaplacisz 5 dych Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
omt579 Opublikowano 9 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 na 100% pasuje? o matko ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.