Skocz do zawartości

gpz 500 nie odpala po postoju- brak iskry


omt579
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od października 2012 jestem posiadaczem gpz 500s z 1990roku. Wszystko z motorem było ok aż do wczoraj kiedy to chciałem go uruchomić po około 3 tygodniowym postoju, mianowicie zamontowałem akumulator (miałem go w innym motocyklu). Kręciłem rozrusznikiem na ssaniu motocykl nie zapalił, próbowałem tak kilka razy i nic. Zdemontowałem bak, zdjąłem fajkę ze świecy wsadziłem w nią inna świecę przyłożyłem do cyl zakręciłem rozrusznikiem i okazało się ze nie ma iskry, na drugim cyl jest to samo. Przeglądnąłem chyba wszystkie kostki bezpieczniki i nic. Jedyne co udało mi się ustalić to to ze do lewej cewki dochodzi 12v napięcia a do prawej napięcie nie dochodzi. (napięcie mierzyłem miernikiem na wsuwkach od cewek) icon_confused.gif Bardzo proszę o pomoc. Przypomnę że motocykl przed postojem działał do końca prawidłowo, garażuje go w temperaturze od 10 do 15 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Od października 2012 jestem posiadaczem gpz 500s z 1990roku. Wszystko z motorem było ok aż do wczoraj kiedy to chciałem go uruchomić po około 3 tygodniowym postoju, mianowicie zamontowałem akumulator (miałem go w innym motocyklu). Kręciłem rozrusznikiem na ssaniu motocykl nie zapalił, próbowałem tak kilka razy i nic. Zdemontowałem bak, zdjąłem fajkę ze świecy wsadziłem w nią inna świecę przyłożyłem do cyl zakręciłem rozrusznikiem i okazało się ze nie ma iskry, na drugim cyl jest to samo. Przeglądnąłem chyba wszystkie kostki bezpieczniki i nic. Jedyne co udało mi się ustalić to to ze do lewej cewki dochodzi 12v napięcia a do prawej napięcie nie dochodzi. (napięcie mierzyłem miernikiem na wsuwkach od cewek) icon_confused.gif Bardzo proszę o pomoc. Przypomnę że motocykl przed postojem działał do końca prawidłowo, garażuje go w temperaturze od 10 do 15 stopni

Podrzuć jakiś schemat instalacji, to postaram się pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekopałem sieć i jedynie co znalazłem to tę stronkę schemat zdaje sie bardzo podobny do mojego tylko moduł jest na 2 kostki a ja mam na jedna http://www.serviskawasakikle500.com.pl/Instalacjaelektryczna.html dziękuję za chęci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze o to się rozchodziło http://jasp.com/images/Ex500_UK_wiring_diagram.jpg i z tego wynika, że prawy przełącnzik na kierownicy nałapał wilgoci albo przewody od modułu z jakiegoś powodu przestały łączyć np. korozja. Ewentualnie sam moduł padł ale rzadko się zdarza żeby od stania przestał pracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekopałem sieć i jedynie co znalazłem to tę stronkę schemat zdaje sie bardzo podobny do mojego tylko moduł jest na 2 kostki a ja mam na jedna http://www.serviskaw...lektryczna.html dziękuję za chęci.

Skoro na jednej cewce jest prund a na drugiej nie, to sprawdź przewody, zaraz przy wyjściu z modułu, bo może padł ci jeden mostek np. Ja miałem dwa razy przypadek że zgasiłem normalnie moto i już nie odpalił, po czym okazało się że zepsuł się moduł :blink:

Przewody będą prowadzić bezpośrednio do modułu, więc poradzisz sobie.

PS: Dopiero teraz zobaczyłem na schemat. Wygląda to tak jak Shini pisze, prund idzie z słicza, a sterowanie masą z CDI, więc sprawdź przełącznik na początek

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przełącznik od wyłączania silnika sprawdziłem wczoraj i jest ok, przewody idące od modułu do zasilania cewek także wiec wychodzi na to ze moduł siadł :/ na jednej wsuwce przy module która daje prąd na jedna z cewek była rdza, znajomy mi mówił ze jeśli moduł wytworzy prąd i on nie zostanie odebrany przez żaden element (nie pójdzie dalej) to moduł może się zjarać. Szukałem na allegro i za 50zł plus wysyłka znalazłem sprawny w 100% najprawdopodobniej go zamówię żeby motor w końcu odpalił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

dzis otrzymałem moduł, podmieniłem i nadal brak iskry, zwaliłem lewy dekiel od koła magnesowego patrze a tam uleciał (odkleił się) jeden magnes od magneta to przyczyna braku iskry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najczestsza awaria w tym modelu sorry, ze dopiero teraz sie dowiadujesz... szukaj magneta z glowa, bo niektorzy chca horendalne ceny za to wiedzac, ze to bolaczka tego modelu, tak czy siak prad powinien byc na obu cewkach

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiedziałem juz wczesniej ale myślałem ze mnie to nie spotka :(

szukam magneta ale wszystcy dużo cenia, najlepiej byłoby kupic to z blacha jest jedno od er5 za 200zł ale ono chyba mi nie spasuje bo ma dwie blaszki na zewnątrz (te z których szczytują impulsatory)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...