Skocz do zawartości

Honda CB 750 F


Albin77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Na wstępie chcialbym sie przywitac , gdyż jest to moj 1 post .

 

Nie wiem czy 32 lata to weteran ale temat otwieram w tym dziale. Jeżeli jednak nie pasuje do tego to proszę o przeniesienie.

Mam od kilku miesięcy Honde cb 750 F. Jest lekko mlodsza niż ja rocznik 1981. Zakupilem uszkodzoną . Na początek doszedlem do tego że brakuje wogole ładowania (informację taką dostalem od sprzedającego) . Mial wywrotkę na prawą strone i uszkodzil Stator . Wymienił na nowy lecz ładowania dalej brak .

I teraz moje sprawdzenie elementów.

 

Stator drugi używany oryginal :

Wizualnie nie widać obtarc, przetarc , przejscie miedzy cewkami OK , brak zwarcia do masy. Wiec wyglada OK.

 

Rotor zostal stary .

Nie widać większych ubytków ebonitu , pierscienie cale . Rezystancja okolo 3 Ohm . Z tego co mi wiadomo , powinno być 4-5 OHM . Wiec chyba rotor nadaje sie do wymiany ?

 

Regulator.

I tutaj mam kilka pytań :

U mnie jest z tego co kojarzę regulator 8 przewodowy.

3 w kolorze blisko żóltego (stator)

2 chyba zielony i moze szary , napewno na szczotki

3 kolory które idą w instalację.

Czy można sprawdzić Ten regulator zeby byc pewnym czy jest OK ? Odpiąlem tylko jedną wtyczkę (stator,rotor) i tutaj robilem pomiary.Wydaje mi sie że na tej wtyczce powinienem mieć mostek trójfazowy. Zmierzylem go i sądzę że jest uwalony. Teraz zapytanie czy wogole można to zmierzyc ? Czy tam faktycznie jest tylko mostek ?

Moje pomiary to :

miedzy jednym biegunem (powiedzmy + 4) a fazami (1,2,3) rezystancja okolo 1,4 K Ohm . W drugą stronę zaporowo

miedzy drugim biegunem (powiedzmy - 5 ) a fazami (1,2,3)brak przejscia. W druga stronę również brak przejscia

 

Może jest jakis inny sposob na stwierdzenie czy regulator też jest martwy ?

Biorę pod uwagę że niestety poprzedni wlasciciel cos pomieszal w podłaczaniu i mógl go ubić. Szukalem jakiejs uzywki , bo nowy to koszt od 300zl w góre. Znalazlem na Ebay-u używany ( w dobrej cenie bo 20 Funtów) od Hondy CB 750 K . Czy taki regulator będzie pasowal do mojej ? Regulator od 750K na zdjęciu niżej.

 

To tak na dzien dobry.

Mam jeszcze kilka pytań , ale na chwile obecną to jest dla mnie bardzo wazne,gdyz dogadalem sie juz co do ceny za ten Regulator i nie wiem czy placić czy nie :)

Z góry dziękuje za wszelke porady i wskazówki.

 

edit:

zrobilem zakup tego regla . Mam nadzieję że będzie pasowal .

Gdyby ktoś mógl rozrysowac ten regulator bylbym wdzieczny.

I jeszcze jedno : na rotorze gdzie jest plus ? wewnętrzny czy zewnętrzny pierscień ?

 

27516550.jpg

 

82590809.jpg

Edytowane przez Albin77

SQ7FBY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej. wszystko znajdziesz w service manual, razem z wartościami pomiarów i schematem. zarejestruj się tu www.repairmanualclub.com w dziale honda na 3 stronie jest konkretnie do twojej rakiety. pozdr

owca-czarna.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Cierpliwosc została nagrodzona i doczekalem sie odpowiedzi.

Opisy pierwsza liga !!!

Teraz wszystko jasne. Na dniach sprawdzę swoj regulator.

 

Tak czy inaczej regulator zakupilem od cb750K , ponoć ma pasować. Teraz rozgladam sie za rotorem , bo mój ma cos ponad 2 Ohmy . Znalazlem od Cb900F - chyba będzie pasował ? Wizualnie taki sam.

 

Wiec na początek zbieram graty do ładowania. Potem czeka mnie wyjecie gazników i czyszczenie. Niestety sprzęt stał około 7 lat w szopie i ruszając manetką nie otwiera i nie zamyka przepustnicy. Linki napewno są OK. To tak na początek. A jak już odpali sprzęcik to czeka go malowanko na jakiś ładny kolorek.

Edytowane przez Albin77

SQ7FBY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od CB 900 będzie pasował, bo to jest taki sam. Niczym się nie różni. Od CB650 też by spasował. A tak przy okazji, na forach w hameryce wielu ludzi przerabia samochodowe reglery, podobnież nie jest to wielki kłopot. jakby co to sohc4.net Co prawda to o starszych hondach, ale kopalnia wiedzy.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie , jako że temperaturka zaczyna rosnąc wracam do tematu.

Interesuje mnie jaki powinienem zalać olej. Z przebiegu wychodzi cos ponad 40 tyś . Nie wiem jaki olej zalany byl wczesniej. Czy ktoś może doradzić co zalać ?

Teraz kwestia plynu hamulcowego. Czy do motocykla leje sie jakiś DOT3 ? Czy może coś innego ?

 

Rotor i regulator zakupilem na ebay.co.uk .Bedzie u mnie w PL za około 3 tyg,wiec wtedy zaloże i zobaczymy czy będzie ładowanko.

Edytowane przez Albin77

SQ7FBY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nawet do Hond z lat 60tych, o ile silnik jest po remoncie lub bez nagarów, leją olej full syntetyk. Nie znam historii Twego motocykla, ale półsyntetyk 10W40 powinien być złotym środkiem.

Płyn hamulcowy wg info na tabliczce zbiorniczka tłoczka.

Edytowane przez kubagsx

freude am fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zakupem rotora pytalem ile ma. Wyszło że 4 ohm-y . Czy to będzie za mało?

Zasugerowalem sie tym filmikiem. Czas 7.28

Co do oleju , to 10W40 czy 20W50 ? Bo to jak widać duża różnica. Myślalem o Motul 5100 - 10W40 . Czy wiecie może ile go potrzebuje ? 4L wystarczą ?

Rozumiem że nie ma różnicy czy wleje DOT3 czy DOT4 . Lux

Edytowane przez Albin77

SQ7FBY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja CB 650 C tez stała kilka latek...i wszystko poszło gładko,opisywałem to na jednym z tematów.Niezniszczalne maszynki....będzie dobrze:)

 

No to chociaż jedno pocieszenie.

Ten motorek stal jakies 8 lat chyba. Na miarce oleju nie bardzo widać , plynu hamulcowego nie ma w ogóle (totalna susza).

 

WIec tak ,jako że zima jeszcze nie powiedziala KONIEC , zakupilem narazie olej Motul Ester 5100 10W40. Poczekam na odpowiednią temperaturkę i dopiero się zacznie.

Na początek ładowanie , przeczyszczenie gazników , sprawdzenie stanu ukladu hamulcowego .

Potem chcialbym zalać płyny i zrobić pierwsze odpalenie.

Myslalem jeszcze żeby zrobić czyszczenie silnika preparatem do czyszczenai silników (Motul) , tylko nie wiem czy przy motocyklu bylo by to wskazane.

SQ7FBY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ładowania . Zlokalizuj 2 kabelki od rotoru , i 3 kable od statora (lub 6 jesli wszystkie końcówki uzwojeń wyrowadzono na zewnątrz) . Odpal , podłacz 12V do rotoru i zmierz napięcie na zakończeniach faz prz obrotach 4500obr/min . Powinny być identyczne +/- 10% , ale niekoniecznie tak wysokie jak we współczesnej konstrukcji z kołem magnetycznym.

Pomiaru niskiej rezystancji w sposób prawidlowy typowym omomierzem nie wykonasz . Jedynie mozesz sprawdzić czy alternator nie ma przebić do masy .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ładowania . Zlokalizuj 2 kabelki od rotoru , i 3 kable od statora (lub 6 jesli wszystkie końcówki uzwojeń wyrowadzono na zewnątrz) . Odpal , podłacz 12V do rotoru i zmierz napięcie na zakończeniach faz prz obrotach 4500obr/min . Powinny być identyczne +/- 10% , ale niekoniecznie tak wysokie jak we współczesnej konstrukcji z kołem magnetycznym.

Pomiaru niskiej rezystancji w sposób prawidlowy typowym omomierzem nie wykonasz . Jedynie mozesz sprawdzić czy alternator nie ma przebić do masy .

 

Spoko , daruję sobie czyszczenie silnika ;)

 

Wiec tak ,

Co do alternatora to chyba mogę traktować to jako prądnicę obco wzbudną ? Prawda ?

Czyli teoretycznie daję 12V na rotor i dopiero mogę sprawdzic czy pojawia sie zailanie 3 fazowe ( bo to chyba 3 fazowa prądnica)

Czy polaryzacja 12V na rotor ma znaczenie ?

Nie wiem jak dokladnie zbudowany jest regulator. Ale domniemiewam że skoro na wejsciu ma 3 fazy, wiec w srodku musi miec 6 diod (mostek) z którego bedzie wyjscie około 14,4V . Mierząc mostek wychodzi mi że jest ubity. Jak tylko dojdzie do mnie paczka z UK z rotorem i regulatorem, wtedy sobie porównam.

 

Napewno doszło do uszkodzenia rotor/stator , ponieważ kolega sie położył na prawą stronę. Stator byl ewidentnie uszkodzony. Rotor wyglądal na nie tkniety ,ale rezystancja zbyt niska. Stator wraz z cała obudową jest drugi (oryginal używany) - nie ma przebicia z uzwojenia na masę.Rotor również nie wali na masę. Sprawdzalem to w domu prostym omomierzem. Jak zrobi się cieplej wezmę do pracy i sprawdzę induktorem. Wtedy będzie pewność.

 

Dziękuje wszystkim za podjęcie tematu.

Na motocyklu nie siedzialem juz ze 20 lat i powiem że trochę nie mogę się doczekać dobrej pogody.

Edytowane przez Albin77

SQ7FBY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...