koziolekfmr Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 (edytowane) Tu spróbowałem sam coś wyznaczyć tylko czy dobrze? i czy przez stacyjkę lub stopkę może nie być iskry?Następnie, jak do modułu dochodzi + , czy być może przez alternator?Pomocy w tym temacie dodam, że wymieniłem CDI 2 razy + cewkę WN 1 raz = nadal brak iskry Edytowane 2 Stycznia 2013 przez koziolekfmr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
proxma Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Na początek spróbuj wypiąć ten zielony kabelek od modułu (przy samym module) i sprawdź czy jest iskra.Ze schematu wynika że cewki impulsatora (czujniki położenia wału) są zintegrowane z alternatorem i to brak sygnału z nich może być przyczyną braku iskry.Zasilanie do modułu idzie z alternatora.Stopka boczna może też wpływać na to że nie ma iskry.Teraz jest pytanie jaki jest czujnik czy:normalnie otwarty czy zamknięty.Jest też inna opcja za każdym razem trafiałeś na uszkodzony CDI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolekfmr Opublikowano 3 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 (edytowane) Ten pomarańczowy odpada ze schematu, niema wlącznika stopki ,gdyż z CDI wychodzi 9 przewodówTo jest prawidłowy schemat jeszcze przypomnialo mi się, dzień wcześniej podczas jazdy zaczął przerywać na jednej świecy, po jakimś czasie palil tylko na jeden gar.Po przejechaniu kilkudziesięciu metrów znowu załapał i chodził. Następnego dnia odpalił bez zadnego problemu, odjechałem ok. 2 km od domu i zdechł podczas jazdy. a tu sam w autocad narysowałem najprostrzy Ten zielony dochodzi do stacyjki i włącznika stop-run-stop , próba rozłączenia zakończona fiaskiem, ale jeżeli dobrze widzę ze schematu można go na krótko podłączyć dla próby.W rzeczywistości przewód ten jest czarno -biały, pojedynczy. Edytowane 3 Stycznia 2013 przez koziolekfmr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perek Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Skoro podmieniałeś cewkę WN i moduł to ja bym obstawiał spaloną cewkę zasilającą CDI. Zmierz opór pomiędzy białym i niebieskim przewodem wychodzącym ze statora powinno być około 75-130 omów. Ewentualnie impulsator. W załączonym fragmencie serwisówki masz podane wartości jakie powinny być. W mojej CB400N miałem najpierw uwalona jedną cewkę impulsatora, a potem padła cewka zasilająca CDIs193.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolekfmr Opublikowano 3 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 dzięki wielkie za pdf-a, na razie i tak nie sprawdzę bo moto stoi pod Miastkiem. Ale jak byś miał kiedyś wolną chwilę to bym chętnie podjechał z modułem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Miałem podobny przypadek z Rebelką 250. Winna była cewka zasilająca CDI umieszczona na stojanie. System wydaje się być podobny jak w CM. Zmierz wedle serwisówki i będzie jasne. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolekfmr Opublikowano 3 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 (edytowane) A w Rebelce też miałeś taki cdi bo w cm 250 jest taki samDziś zabrałem się do stworzenia CDI a właściwie skopiowania go na podstawie starego , który mógł być najprawdopodobniej dobryjeżeli poszły cewki na statorze, to był dobry. Edytowane 3 Stycznia 2013 przez koziolekfmr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 To już nie mnie oceniać czy podobny CDI był. Z wyglądu są wszystkie takie same, małe, czarne pudełka z kablami. :biggrin: Elektrykę robię raczej z przymusu, jakoś to tam idzie ale specem nie jestem. W Rebelce moduł jest w postaci prostokąta 4x8cm i wbudowaną wtyczką na 6 pinów, a raczej na 4 + 2, bardzo podobny do chińskich modułów od Jinluna. Zresztą takowy podłączałem na próbę i silnik żył ale słabo się kręcił bo chinole mają tam jakąś magię z przyspieszeniem zapłonu, a raczej jego brak. CM250 ma silnik raczej z serii CB czyli CB400/250, Rebelka ma inny, chociaż na pierwszy rzut oka układy el. wyglądają na podobny system. Serwisówka w dłoń i mierz cewki, skoro kopiujesz CDI to i pomierzyć też chyba potrafisz, skoro nawet ja to potrafię. :biggrin: Jeśli coś jest trafione lub niewyjaśnione to odsyłamy do firmy która się tym specjalizuje, nazwy teraz nie podam bo nie wiem w sumie kto i gdzie to robi, wiem tylko że dobrze robią ale słono kasują. Na Twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia czy CDI jest zasilane ze statora czy z aku. Jeśli ze statora to znajdź cewkę za to odpowiedzialną lub najpierw przewód przy CDI prowadzący zasilanie. Sprawdź czy tam jest prąd, względem masy, podczas kręcenia silnikiem oczywiście. Jeśli nie ma to skup się na cewce zasilającej. Oczywiście to co napisałem wyżej może być totalną bzdurą jeśli masz inny układ. Piszę na przykładzie Rebelki. Elementy peryferyjne typu wyłączniki/zabezpieczenia powinieneś wyeliminować na samym początku. Dowiedz się czy przełącznik na kierownicy wyłącza zapłon poprzez otwarcie czy zamknięcie obwodu. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perek Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Na Twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia czy CDI jest zasilane ze statora czy z aku. Jeśli ze statora to znajdź cewkę za to odpowiedzialną lub najpierw przewód przy CDI prowadzący zasilanie. Sprawdź czy tam jest prąd, względem masy, podczas kręcenia silnikiem oczywiście. Jeśli nie ma to skup się na cewce zasilającej..Tam nie ma co sprawdzać. CDI jest zasilane z osobnej cewki. Względem masy prądu nie będzie, bo cewka nie jest zmasowana. Jak już to w białym i niebieskim przewodzie. Zresztą zmierzy opór to będzie wszystko jasne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolekfmr Opublikowano 20 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 (edytowane) Tam nie ma co sprawdzać. CDI jest zasilane z osobnej cewki. Względem masy prądu nie będzie, bo cewka nie jest zmasowana. Jak już to w białym i niebieskim przewodzie. Zresztą zmierzy opór to będzie wszystko jasne. Miałeś chyba racjęNa niebieskim i bialym nic nie pokazujeZaraz dodam zdjęcia Zielony-biały - 300 ohmNiebieski-biały - nicZielony-brązowy - 98,6 ohmZielony-jasno niebieski - 116,6 ohmZielony-różowy - 135,1 ohm Na zdjęciu widać po prawej przewodzik - Niebieski po lewej przewodzik - BiałyChodzi o to zdjęcie powiekszenia cewkiNajprawdopodobniej ta ceweczka jest walnięta, przewody te łączą się kostką z CDIPomiar = 0 ohm Będę to rozbierał Rozbieram cewkę z białym-niebieskim, przewodami. Edytowane 20 Lutego 2013 przez koziolekfmr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolekfmr Opublikowano 22 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 (edytowane) Cewka poszła do nawinieciapogrzebałem troszkę i zrobiłem obliczenia cewkiznając opór ( R ) cewkiśrednicę drutu ( d )oraz materiał z jakiego wykonano drut, w tym przypadku miedź - jego rezystywność ( q ) grecka litera czytamy ,,rho"możemy obliczyć długość drutu do nawinięcia na karkas ( szpulka ) zdjęty ze statorawyszło mi ile metrów drutu potrzebuję do nawinięcia cewki. Miałem podobny przypadek z Rebelką 250. Winna była cewka zasilająca CDI umieszczona na stojanie. System wydaje się być podobny jak w CM. Zmierz wedle serwisówki i będzie jasne.Też miałeś racjęDzieki :biggrin: Edytowane 22 Lutego 2013 przez koziolekfmr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolekfmr Opublikowano 10 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 (edytowane) cewka przewiniętarezystancja = 120 ohmprawie 100% więcejtotalna katastrofa powinno być od 77~ 95 ohmczy to nie będzie przeszkadzać?HELP!!! Edytowane 10 Marca 2013 przez koziolekfmr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 (edytowane) no i wyszlo przewijanie, zawsze bede powtarzal kupic uzywke, nie zebym sie wymadrzal ale teraz jestes w punkcie wyjscia tyle ze o jakas kase lzejszy i o pewne doswiadczenia bogatszy, ale 95 a 120 ohm to nie jest chyba 100%, wiec zainstaluj to, moze zadziala... biorac pod uwage niedoskonalosc pomiarow w tym zakresie opornosci, plus wplyw temp itd..zebysmy sie zle nie zrozumieli Twoj motocykl twoje proby z nim, bo prad z cewki bedzie mial bezposredni wplyw na prace modulu i musisz sie liczyc z tym ze go zniszczysz... Edytowane 10 Marca 2013 przez JanuszK30 Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolekfmr Opublikowano 10 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 ogólnie rzecz biorąc, w CB 400 z tamtego okresu cewka ma rezystancję 75~130 ohm moduły te same . Bede ryzykował.Moduł rozbierałem ma pełno diod więc powinno go zabezpieczać, wszystko w module jest oznaczone 400 Vzałączył bym zdjęcia bebechów modułu ale nie mogę coś dodawać więcej zdjęć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Zdjecia wrzucasz na serwer zdjeciowy i dajesz linki do nich.Czy wziales pod uwage ze drut do nawiniecia nusi byc zabezpieczony przed wplywem oleju i temperatury ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.