Skocz do zawartości

Honda CM 400 brak iskry


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tu spróbowałem sam coś wyznaczyć tylko czy dobrze? i czy przez stacyjkę lub stopkę może nie być iskry?

Następnie, jak do modułu dochodzi + , czy być może przez alternator?

Pomocy w tym temacie

 

dodam, że wymieniłem CDI 2 razy + cewkę WN 1 raz = nadal brak iskry

post-65800-0-17582400-1357168252_thumb.png

Edytowane przez koziolekfmr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek spróbuj wypiąć ten zielony kabelek od modułu (przy samym module) i sprawdź czy jest iskra.Ze schematu wynika że cewki impulsatora (czujniki położenia wału) są zintegrowane z alternatorem i to brak sygnału z nich może być przyczyną braku iskry.Zasilanie do modułu idzie z alternatora.

Stopka boczna może też wpływać na to że nie ma iskry.Teraz jest pytanie jaki jest czujnik czy:normalnie otwarty czy zamknięty.

Jest też inna opcja za każdym razem trafiałeś na uszkodzony CDI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pomarańczowy odpada ze schematu, niema wlącznika stopki ,gdyż z CDI wychodzi 9 przewodów

To jest prawidłowy schemat

 

jeszcze przypomnialo mi się, dzień wcześniej podczas jazdy zaczął przerywać na jednej świecy, po jakimś czasie palil tylko na jeden gar.

Po przejechaniu kilkudziesięciu metrów znowu załapał i chodził. Następnego dnia odpalił bez zadnego problemu, odjechałem ok. 2 km od domu i zdechł podczas jazdy.

 

a tu sam w autocad narysowałem najprostrzy

 

Ten zielony dochodzi do stacyjki i włącznika stop-run-stop , próba rozłączenia zakończona fiaskiem, ale jeżeli dobrze widzę ze schematu można go na krótko podłączyć dla próby.

W rzeczywistości przewód ten jest czarno -biały, pojedynczy.

post-65800-0-34453900-1357218152_thumb.png

post-65800-0-41136700-1357222542_thumb.png

Edytowane przez koziolekfmr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro podmieniałeś cewkę WN i moduł to ja bym obstawiał spaloną cewkę zasilającą CDI. Zmierz opór pomiędzy białym i niebieskim przewodem wychodzącym ze statora powinno być około 75-130 omów. Ewentualnie impulsator. W załączonym fragmencie serwisówki masz podane wartości jakie powinny być.

 

W mojej CB400N miałem najpierw uwalona jedną cewkę impulsatora, a potem padła cewka zasilająca CDI

s193.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek z Rebelką 250. Winna była cewka zasilająca CDI umieszczona na stojanie. System wydaje się być podobny jak w CM. Zmierz wedle serwisówki i będzie jasne.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w Rebelce też miałeś taki cdi bo w cm 250 jest taki sam

Dziś zabrałem się do stworzenia CDI a właściwie skopiowania go na podstawie starego , który mógł być najprawdopodobniej dobry

jeżeli poszły cewki na statorze, to był dobry.

Edytowane przez koziolekfmr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już nie mnie oceniać czy podobny CDI był. Z wyglądu są wszystkie takie same, małe, czarne pudełka z kablami. :biggrin: Elektrykę robię raczej z przymusu, jakoś to tam idzie ale specem nie jestem. W Rebelce moduł jest w postaci prostokąta 4x8cm i wbudowaną wtyczką na 6 pinów, a raczej na 4 + 2, bardzo podobny do chińskich modułów od Jinluna. Zresztą takowy podłączałem na próbę i silnik żył ale słabo się kręcił bo chinole mają tam jakąś magię z przyspieszeniem zapłonu, a raczej jego brak.

 

CM250 ma silnik raczej z serii CB czyli CB400/250, Rebelka ma inny, chociaż na pierwszy rzut oka układy el. wyglądają na podobny system. Serwisówka w dłoń i mierz cewki, skoro kopiujesz CDI to i pomierzyć też chyba potrafisz, skoro nawet ja to potrafię. :biggrin:

 

 

Jeśli coś jest trafione lub niewyjaśnione to odsyłamy do firmy która się tym specjalizuje, nazwy teraz nie podam bo nie wiem w sumie kto i gdzie to robi, wiem tylko że dobrze robią ale słono kasują.

 

Na Twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia czy CDI jest zasilane ze statora czy z aku. Jeśli ze statora to znajdź cewkę za to odpowiedzialną lub najpierw przewód przy CDI prowadzący zasilanie. Sprawdź czy tam jest prąd, względem masy, podczas kręcenia silnikiem oczywiście. Jeśli nie ma to skup się na cewce zasilającej.

 

Oczywiście to co napisałem wyżej może być totalną bzdurą jeśli masz inny układ. Piszę na przykładzie Rebelki.

 

Elementy peryferyjne typu wyłączniki/zabezpieczenia powinieneś wyeliminować na samym początku. Dowiedz się czy przełącznik na kierownicy wyłącza zapłon poprzez otwarcie czy zamknięcie obwodu.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Na Twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia czy CDI jest zasilane ze statora czy z aku. Jeśli ze statora to znajdź cewkę za to odpowiedzialną lub najpierw przewód przy CDI prowadzący zasilanie. Sprawdź czy tam jest prąd, względem masy, podczas kręcenia silnikiem oczywiście. Jeśli nie ma to skup się na cewce zasilającej.

.

Tam nie ma co sprawdzać. CDI jest zasilane z osobnej cewki. Względem masy prądu nie będzie, bo cewka nie jest zmasowana. Jak już to w białym i niebieskim przewodzie. Zresztą zmierzy opór to będzie wszystko jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Tam nie ma co sprawdzać. CDI jest zasilane z osobnej cewki. Względem masy prądu nie będzie, bo cewka nie jest zmasowana. Jak już to w białym i niebieskim przewodzie. Zresztą zmierzy opór to będzie wszystko jasne.

 

Miałeś chyba rację

Na niebieskim i bialym nic nie pokazuje

Zaraz dodam zdjęcia

 

 

Zielony-biały - 300 ohm

Niebieski-biały - nic

Zielony-brązowy - 98,6 ohm

Zielony-jasno niebieski - 116,6 ohm

Zielony-różowy - 135,1 ohm

 

 

 

post-65800-0-44456300-1361386164_thumb.jpg

 

Na zdjęciu widać po prawej przewodzik - Niebieski

po lewej przewodzik - Biały

Chodzi o to zdjęcie powiekszenia cewki

Najprawdopodobniej ta ceweczka jest walnięta, przewody te łączą się kostką z CDI

Pomiar = 0 ohm

 

Będę to rozbierał

 

Rozbieram cewkę z białym-niebieskim, przewodami.

post-65800-0-78962900-1361385965_thumb.jpg

post-65800-0-61696100-1361400975_thumb.jpg

Edytowane przez koziolekfmr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewka poszła do nawiniecia

pogrzebałem troszkę i zrobiłem obliczenia cewki

znając opór ( R ) cewki

średnicę drutu ( d )

oraz materiał z jakiego wykonano drut, w tym przypadku miedź - jego rezystywność ( q ) grecka litera czytamy ,,rho"

możemy obliczyć długość drutu do nawinięcia na karkas ( szpulka ) zdjęty ze statora

wyszło mi ile metrów drutu potrzebuję do nawinięcia cewki.

 

Miałem podobny przypadek z Rebelką 250. Winna była cewka zasilająca CDI umieszczona na stojanie. System wydaje się być podobny jak w CM. Zmierz wedle serwisówki i będzie jasne.

Też miałeś rację

Dzieki :biggrin:

Edytowane przez koziolekfmr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

no i wyszlo przewijanie, zawsze bede powtarzal kupic uzywke, nie zebym sie wymadrzal ale teraz jestes w punkcie wyjscia tyle ze o jakas kase lzejszy i o pewne doswiadczenia bogatszy, ale 95 a 120 ohm to nie jest chyba 100%, wiec zainstaluj to, moze zadziala... biorac pod uwage niedoskonalosc pomiarow w tym zakresie opornosci, plus wplyw temp itd..

zebysmy sie zle nie zrozumieli Twoj motocykl twoje proby z nim, bo prad z cewki bedzie mial bezposredni wplyw na prace modulu i musisz sie liczyc z tym ze go zniszczysz...

Edytowane przez JanuszK30

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie rzecz biorąc, w CB 400 z tamtego okresu cewka ma rezystancję 75~130 ohm moduły te same . Bede ryzykował.

Moduł rozbierałem ma pełno diod więc powinno go zabezpieczać, wszystko w module jest oznaczone 400 V

załączył bym zdjęcia bebechów modułu ale nie mogę coś dodawać więcej zdjęć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...