Skocz do zawartości

Akcesoria motocyklowe z przeznaczeniem torowym


pork
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Same silniki maja w sobie duzy potencjal ze wystarczy zakupic takiego np. Rapid Bike Racing + modul My Tuning BIKE + szerokopasmowa sonde i modul sam sobie ustawia optymalny A/F .Nie trzeba nawet jechac na hamownie .

Cwicze teraz z kolego temat wlasnie takiego zestawu i o ile moc maksymalna nie wzrasta drastycznie o tyle cala raszta lacznie z momentem obrotowym juz tak .

BO ile korzysatmy z tej mocy na samej gorze?!

 

Fakt tanio to nie jest ale za to efektywnie ,taki zestaw przy zmianie motocykla zabieramy do nowego gdzie dokupujemy tylko wiazke ,montujemy i sie cieszymy :)

DO starego motura dokupuje zworke ,wpinamy w instalacjie Rapid Bike i nawet nie trzeba nic grzebac a moto smiga jak przed ingerencja .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu macie wstawkę z innego forum :biggrin:

 

Jednostka sterująca Bazzaz Z-Fi typu plug and play (z grupy produktów popularnie nazywanych Power Commander). Dzięki możliwości łatwego podłączenia oraz intuicyjnej obsłudze pozwala na szybką i profesjonalną modyfikację map paliwa w Twoim motocyklu. Seryjnie wgrane mapy pozwalają na montaż końcówki typu slip-on bez dodatkowej ingerencji w moduł. Interfejs USB oraz oprogramowanie pozwalają na szeroką paletę modyfikacji tak aby w pełni móc wydobyć moc twojego motocykla.

Bazzaz vs Power Commander , napiszę Wam co usłyszałem na szkoleniu , jest to porównanie mp3 z kasetą magnetofonową ....

Bazzaz Z-AFM
By wydobyć pełen potencjał z jednostki sterującej takiej jak Bazzaz Z-Fi, Z-AFM sczytuje wszystkie dane i na ich podstawie tworzy mapę paliwa. W przeciwieństwie do swojej konkurecji system ten nie działą na zasadzie obiegu zamkniętego. Eliminuje to konieczność ciągłych ustawień związanych ze zmieniającymi się warunkami atmosferycznym oraz przeprowadzanymi modyfikacjami w motocyklu. Z-AFM może stanowić wspaniałe uzupełnienie bazowych ustawień dokonanych na hamowni.

Co z ori wiązką ?

Nic nie tniemy , nic nie lutujemy . Montaż jest Plug&Play .

Cena ?

Podstawowa jednostka sterująca ( odpowiednik Power Commander ) , czyli Z-Fi to koszt 1,254.00 zł .
Możliwe rabaty red_icon_smile.gif
To jest wersja wyjściowa , ja w swojej mam założony cały zestaw Bazzaz Z-Fi TC Jednostka sterująca Bazzaz Z-Fi TC to połączenie Bazzaz Z-Fi + quick shifter+kontrola trakcji. Z-Fi TC oferuje technologię kontroli trakcji znaną z najwyższych poziomów profesjonalnych wyścigów motocyklowych dostępną dla każdego motocyklisty. Zastosowania Z-Fi TC nie wymaga montażu żadnych dodatkowych czujników. Ustawienie kontroli następuje na podstawie otwarcia przepustnicy, obrotów silnika oraz używanego biegu dzięki czemu system dopasowuje się do toru, warunków na nim panujących oraz stylu jazdy kierowcy. Szybsze czasy okrązeń i więcej radości z jazdy. Potrzeba coś jeszcze...? Quick Shifter pracujący w trybie standardowym (1 na dół, reszta biegów do góry)

Tutaj cena kształtuje się na poziomie 3300 zł , biorąc pod uwagę że zestaw zawiera 3 komponenty jest to godne polecenia rozwiązanie .


Ale jak szaleć to szaleć red_icon_smile.gif dodałem Bazzaz Z-AFM , dopełnienie jednostki sterującej , które ma za zadanie w realnym czasie biorąc pod uwagę , wilgotność powietrza , temperaturą oraz styl jazdy stworzyć w czasie rzeczywistym jak najlepszą mapę benzynową poprzez czujnik ala sonda lambda który to zastępuje się orginalną sondę .

Edytowane przez MONSTER LESZNO

MONSTER ENERGY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku jeśli mam założony układ przelotowy + filtr kn, to chciałbym, aby całość była optymalnie ustawiona. Mam 2 końcówki wydechu i czasami zakładam jedną raz drugą i jest spoooora rożnica w pracy silnika. Na jednej w ogóle nie ma dołu i można go zadusić przy szybkim odkręceniu rollgazu a na drugim takie zjawisko nie występuje. Tu moje pytanie czy taki PC V +AT (może dość laickie, ale nigdy elektroniką nie bawiłem się) automatycznie dobierze parametry mieszanki i zapłonu, aby całość pracowała tak jak "należy"? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wypociny o Bazzaz to taki marketingowy bełkot. "Jednostka sterująca" dobre sobie :banghead: , to urządzenie leży na tej samej półce co PC, to zwykłe "świnie" są regulujące czas wtrysku, QS i czasami wyprzedzenie zapłonu. Dla modułu auto tune - tak, ale i tam do map trzeba coś dopisać aby całość pracowała jak należy na torze wyścigowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze polecam moduł Interceptor (tzn polecać to polecam zakup 3 kompletów opon i ich zajeżdżenie, będzie większy progres). Australijski wyrób, naprawdę duże możliwości tylko obsługa QS okazała się porażką, bo moduł oferuje wyłącznie możliwość odcinki paliwa a nie zapłonu, co powoduje zbyt dużą "inercję" i kiepskie działanie w warunkach torowych.

 

Strona producenta: http://www.bikeinterceptor.com/products/cid/1/parent/1/t/products

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku jeśli mam założony układ przelotowy + filtr kn, to chciałbym, aby całość była optymalnie ustawiona. Mam 2 końcówki wydechu i czasami zakładam jedną raz drugą i jest spoooora rożnica w pracy silnika. Na jednej w ogóle nie ma dołu i można go zadusić przy szybkim odkręceniu rollgazu a na drugim takie zjawisko nie występuje. Tu moje pytanie czy taki PC V +AT (może dość laickie, ale nigdy elektroniką nie bawiłem się) automatycznie dobierze parametry mieszanki i zapłonu, aby całość pracowała tak jak "należy"? :)

Pewnie ten zaduszający tłumik jest bardziej restrykcyjny ? Masz sonde lambda? Jaki to model motocykla?

Tutaj niewygodne fakty też znikają !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo ze na poczatku nie ma sensu kupowac takich rzeczy bo poprostu szkoda kasy (no chyba ze komus nie robi roznicy :) ) Jak napisal Sherman wiecej pozytku bedzie z opon i treningow .Chodzilo mi raczej o gosci na nastepnym, poziomie :)

Wiadomo ze na wszystkim mozna pojechac w miare szybko jak sie ma doswiadczenie i BIG COHONES ,znaczy ze nie sie nie boimy ryzykowac :)Taki Szkopek pojedzie na fabrycznym motocyklu tez bardzo szybko ale to wynika z jego doswiadczenia a zwykly smiertelnik juz tego nie ogranie .Chodzi o to ze liczy sie jakosc tej jazdy ,komfort ,przewidywalnosc ,w sensie czucie motocykla- opony, zwieszenie ,praca silnika - przebieg momentu obrotowego ,gorki dolki po jakis modyfikacjach typu uklady wydechowe itp. sprawy .

Wyglada to tak ze w kazdym przypadku po wymianie filtra i ukladu wydechowego badz nawet samej koncowki mamy na bank za uboga mieszanke ,jednostka sterujaca silnikiem ma pewien zakres modyfikacji skladu ale jest on mocno ogranicznony z powodu ..... restrykcji dot. emisji spalin.

Dlatego tez zawsze w fabrycznych motocyklach silnik nie jest zestrojony idealnie i przebiegi w szczegolnosci momentu obrotowego sa nie dokonca takie jak moga byc. i w wiekszosc motocykli ma jakies dolki w pewnych zakresach obrotow.Moc maksymalna to tak naprawde w naszym przypadku rzecz drugorzedna bo ile z niej korzystamy liczy sie bardzie jej przebieg i przebieg momentu obr.

Juz kiedys pisalem ze przegladajac telemetrie to tak naprawde wiekszosc czasy sepedzamy w okolicy jakis 6-10tys,obr.(dot. 1000cm3)

 

Glowy nie dam ale chyba BAZZAZ jest tylko pod konkretny model motocykla i jak zmieniamy sprzeta to musimy go sprzedac a w przypadku Rapid BIKE jak napisalem zabieramy moduly , dokupujemy wiazke pod nowego sprzeta i zakladamy .Dlatego przegladnijcie sobie ogloszenia czy ktos sprzedaje uzywane moduly Rapid BIKE ? jak juz do naprawde bardzo rzadko !

Taka investycja jak np. Rapid BIke , Traction Controla np. firmy IRC (ktora mialem i gdzie pasuje do kazdego motocykla) QS czy nawet jakas super pompa hamulcowa jesli bedziemy jezdzic dalej nie jest stracona kasa ,bo wykorzystujemy je w nowym sprzecie .

Natomiast zawieszenie ? no coz zawsze mozna wymontowac z motocykla zalozyc oryginala i sprzedac osobno odzyskujac spora czesc kasy ,(patrzac po ogloszeniach . )chociaz wiadomo im nowszy model tym lepsza cena uzywki.

 

A ceny Rapid Bike polecam www. 4motoracing.pl ,bardzo kompetentny czlowiek Michał z olbrzymia wiedza i chetnie wytlumaczy co i jak.

Zaznaczam ze nie mam tam zadnych udzialow :) poprostu z posiadanych infromacji wydaje mi sie bardzo rozsadny wybor ,aczkolwiek nie najtanszy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz Nieśmiertelny, przerabiałem dość konkretnie temat modułów i między innymi dlatego wybrałem Interceptora, że można go przekładać między motocyklami. Żeby było śmieszniej, przy pierwszym dużym gruzie urwałem cały stelaż tylny, w którym był właśnie ten moduł, więc zmasakrowałem jego obudowę ;) Także jeżeli coś montujecie droższego, to radzę to montować możliwie blisko silnika (zresztą to samo dotyczy komputera, a moduł + komputer to już kilka gramów, które zawsze lepiej mieć bliżej środka ciężkości motura).

 

Songoku, właśnie pamiętam, że sporo to rozkminialiśmy i dobrze wybrałeś ten swój zestaw (czyli odcięcie zapłonu). Odbywa się to natychmiast i bez żadnego opóźnienia i działa super.

 

Odcięcie paliwa przy zmianie biegów to porażka, bo co z tego, że wtrysk przestaje lać wachę, jeżeli w kanałach dolotowych jeszcze jej jest sporo? W efekcie system działa dobrze, ale w tylko w wąskim zakresie prędkości obrotowej silnika - po prostu regulacja czasu odcięcia paliwa działa ok np. od 2000 do 4000 obr/min, ale potem już jest gorzej i czuć szarpnięcie przy zmianie biegu albo bieg nie wchodzi. Więcej z tym stresu niż korzyści, dopiero jak odłączyłem to wszystko w pizdu to zacząłem schodzić z czasami powoli. Także jak brać to coś, co odcina iskrę, bo to ma dodatkowy efekt: w momencie odcięcia zapłonu wtryski nadal podają paliwo, więc w momencie przywrócenia zapłonu (czyli ułamek sekundy po zmianie przełożenia) dostajemy dodatkowego "strzała" w prezencie, ponieważ nagromadzone jest trochę więcej mieszanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ten zaduszający tłumik jest bardziej restrykcyjny ? Masz sonde lambda? Jaki to model motocykla?

Trąbka akrapa, straszne zło, ciężko się z nią jeździ na dłuższą metę (porządnie masuje narząd słuchu, mimo stoperów :) ). Dlatego kupilem drugą końcówkę. Sondę mam. Gsxr 600 k9.

Jeszcze mam pytanie, jeśli naszłaby mnie ochota na zmianę seryjnej pompy to co byście polecili? Brembo, Braking, Beringer? Ewentualnie jaki model. (używałem wyszukiwarki, ale z niezadowalającym skutkiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...