piórko Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 Zakłada może tak - gorzej z zapinaniem :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 Tak by było najlepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcMarc Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Ciekawe gdzie takie kombi przymierzysz, chyba w Koszalinie :) Bieda u nas z jednoczęściowymi, w MCS to mieli może ze 3 sztuki jakieś. W Honda Plaza nieco lepiej, mają Spidi, zakupiłem w promocji :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Jasne - kupuj, to Tobie ma się podobać :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Yuby, wszystko cacy i kombiak nawet fajnie wygląda...jak jest zapięty. Jak rozepniesz, to Ci taki śliniak z przodu wisi.. :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kivi Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Ale o to właśnie chodzi. Jak ma go Wiadomo Kto to musi być to dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yamaszir1 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Ten kombiak jest mega fajny, zakłada się go dużo łatwiej niż z suwakiem na środku, skóra świetna, do tego perforacje. Zamawiając w DE albo IT często można dostać w komplecie bidon (wkładany w garb), slidery, kosmetyki do czyszczenia kombi i parę pierdół. Kieszeń na ochraniacz miedzy suwakami. Kolega kupuje kombiaki z de albo it i sobie taki nabył, mierzyłem go i trochę pochodziłem, ten system zapinania fajnie działa. Po sezonie na zachodzie można go wyrwać za ok 600 Euro, teraz jest ok 900 E. Pejser lata w takim i czytałem w MM że bardzo chwali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Odchudzać motocykl do wyścigu, po czym wozić na plecach 2 kg wody? To chyba bez sensu, dopóki nie startujesz w Endurance albo nie używasz kombiaka na ulicy, do dłuższych wypadów w trasę. Chociaż jakby mieć w tej samej cenie, to wiadomo, że lepiej dostać wkładkę z bidonem, niż jej nie dostać :) Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2013 (edytowane) pomyślałem żeby kupic jakiś mega-super wynalazek, taki mini komputerek - wyświetlacz sportowy, w którym będzie lap-timer, wskaźnik obrotów, zapiętego biegu, temperatura itp. - ktoś ma jakieś pomysły? Mam techniczne pytanie odnośnie takich liczników. Będę wdzięczny za odpowiedzi ogarniętych w tym sprzęcie. Na jakiej zasadzie to działa? Urządzenie łączymy z ECU i z niego czytamy wszystkie dane? Czy jest to standardowy interfejs dla wszystkich ECU, czy każdy producent robi inaczej? Czy jest do tego zestandaryzowane złącze wyjściowe, że np. można by wyprodukować taką przejściówkę, która po wpięciu w ECU przesyłała by takie dane np. przez Bluetooth?Czy ma to jakiś związek z szyną CAN oraz interfejsem OBD? Czy motocyklowe ECU to mają? Edytowane 24 Stycznia 2013 przez Sikor Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2013 (edytowane) Ja się ogólnie to nie znam na tym, ale po co zegary miały by się łączyć z seryjnym ECU? Są takie aplikacje np do Aprilli RSV4 (motocykl stworzony do ścigania się) ale generalnie montowanie takich zegarów bez wyścigowej wiązki jest chyba bez sensu. Wiekszość opiera się na komunikacji po CANie, zwykle jednak ECU nie daje zbyt wiele danych i potrzebny jest jakiś moduł danych lub standalone ECU który dostarczy to co chcesz wyświetlać. Złącza raczej zależą od producenta zegarów/wiązki/ECU (w zalezności które dane Cie ineteresują).By przesyłać dane gdziekolwiek potrzebujesz jakiś datalogger i interfejs do tego, bo raczej nie jesteś w stanie tego live nadawać i odczytać - zakładając że dane są cyfrowe, inaczej potrzebujesz jeszcze moduł wejść - wyjść który przetłumaczy ci analoga na cyfrę. RSV4 jest na CANie, S1000RR pewnie też ale tego nie wiem. Interfejs CAN jest interfejsem cyfrowym, a np w moim strupie wszystko jest analogowe. http://competitionsystems.co.uk/index.phpcoś prostszego http://www.starlane.com/ Edytowane 24 Stycznia 2013 przez Bimbak Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2013 (edytowane) Czyli co najwyżej musiałby być logger, który zbiera z CAN (lub z kilku oddzielnych miejsc) wszystkie dane i przesyła je?Czy w takim RSV4 można w takim razie wyczytać wszystko z CAN? Te liczniki, jeśli mają lap timer, to jest to oparte o GPS czy jest manualny? Edytowane 24 Stycznia 2013 przez Sikor Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 przynajmniej logger, sam logger nic nie prześle - przynajmniej te o których czytałem ...Im tańsze i prostsze zegary tym więcej czujników i innych pierdół będziesz musiał dokładać i przy tym rzeźbić we wiązce. Większość faktycznie ma (lub przynajmniej jest w opcji) wbudowany GPS do laptimer'a, niektóre mają wbudowany prosty logger np do błędów ECU. Generalnie co zegary to inne podejście do tematu: podłączenia, ew. połączenia z ECU, uniwersalności ... generalnie we wszystkim każda marka czymś się różni od drugiej.Przykładowy schemat zegarów AiM MXL http://www.aim-sportline.com/pages/bike/section_bike_mxl.htmCeny za takie gotowe produkty, nie co ukrywać jednak miażdżą. Same zegary 1300GBPLogger i transmitter danych to w sumie na tyle prosta sprawa że jakiś zdolny elektronik byłby to w stanie sam ogarnąć. Może kolega co robi polskie TC rozbuduje to w przyszłości o jakiś Logger? Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Jak to jest z tym interfejsem OBD? To jest tylko w samochodach? Czy to zawsze idzie w parze z szyną CAN (czy np. RSV4 ma w związku z tym OBD)Załóżmy, że mamy zbiorczy logger z transmiterem. Czemu wg Ciebie takie sprytne zegary, bez wiązki, nie mają sensu (nawet na potrzeby amatorskie)? Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajriszkofi Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 OBD do diagnostyki to się nadaje, ale do logowania real-time nie, ponieważ odświeżanie jest 1Hz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Rozumiem, to faktycznie kiepsko. Czyli potrzebny byłby po prostu logger z dużą częstotliwością, do tego nadajnik. Ten http://competitionsystems.co.uk/product.php?id=52 ma akurat 1kHz, ale jaka jest dolna granica, żeby to było sensowne? 30/50 Hz? Jak dla mnie to i tak już sporo, szczególnie, że tylko w celu wyświetlania. Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.