Skocz do zawartości

Akcesoria motocyklowe z przeznaczeniem torowym


pork
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ten kombiak jest mega fajny, zakłada się go dużo łatwiej niż z suwakiem na środku, skóra świetna, do tego perforacje. Zamawiając w DE albo IT często można dostać w komplecie bidon (wkładany w garb), slidery, kosmetyki do czyszczenia kombi i parę pierdół. Kieszeń na ochraniacz miedzy suwakami. Kolega kupuje kombiaki z de albo it i sobie taki nabył, mierzyłem go i trochę pochodziłem, ten system zapinania fajnie działa. Po sezonie na zachodzie można go wyrwać za ok 600 Euro, teraz jest ok 900 E. Pejser lata w takim i czytałem w MM że bardzo chwali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odchudzać motocykl do wyścigu, po czym wozić na plecach 2 kg wody? To chyba bez sensu, dopóki nie startujesz w Endurance albo nie używasz kombiaka na ulicy, do dłuższych wypadów w trasę. Chociaż jakby mieć w tej samej cenie, to wiadomo, że lepiej dostać wkładkę z bidonem, niż jej nie dostać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomyślałem żeby kupic jakiś mega-super wynalazek, taki mini komputerek - wyświetlacz sportowy, w którym będzie lap-timer, wskaźnik obrotów, zapiętego biegu, temperatura itp. - ktoś ma jakieś pomysły?

 

Mam techniczne pytanie odnośnie takich liczników. Będę wdzięczny za odpowiedzi ogarniętych w tym sprzęcie.

 

Na jakiej zasadzie to działa? Urządzenie łączymy z ECU i z niego czytamy wszystkie dane? Czy jest to standardowy interfejs dla wszystkich ECU, czy każdy producent robi inaczej? Czy jest do tego zestandaryzowane złącze wyjściowe, że np. można by wyprodukować taką przejściówkę, która po wpięciu w ECU przesyłała by takie dane np. przez Bluetooth?

Czy ma to jakiś związek z szyną CAN oraz interfejsem OBD? Czy motocyklowe ECU to mają?

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się ogólnie to nie znam na tym, ale po co zegary miały by się łączyć z seryjnym ECU? Są takie aplikacje np do Aprilli RSV4 (motocykl stworzony do ścigania się) ale generalnie montowanie takich zegarów bez wyścigowej wiązki jest chyba bez sensu. Wiekszość opiera się na komunikacji po CANie, zwykle jednak ECU nie daje zbyt wiele danych i potrzebny jest jakiś moduł danych lub standalone ECU który dostarczy to co chcesz wyświetlać. Złącza raczej zależą od producenta zegarów/wiązki/ECU (w zalezności które dane Cie ineteresują).

By przesyłać dane gdziekolwiek potrzebujesz jakiś datalogger i interfejs do tego, bo raczej nie jesteś w stanie tego live nadawać i odczytać - zakładając że dane są cyfrowe, inaczej potrzebujesz jeszcze moduł wejść - wyjść który przetłumaczy ci analoga na cyfrę. RSV4 jest na CANie, S1000RR pewnie też ale tego nie wiem. Interfejs CAN jest interfejsem cyfrowym, a np w moim strupie wszystko jest analogowe.

 

http://competitionsystems.co.uk/index.php

coś prostszego http://www.starlane.com/

Edytowane przez Bimbak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co najwyżej musiałby być logger, który zbiera z CAN (lub z kilku oddzielnych miejsc) wszystkie dane i przesyła je?

Czy w takim RSV4 można w takim razie wyczytać wszystko z CAN?

 

Te liczniki, jeśli mają lap timer, to jest to oparte o GPS czy jest manualny?

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przynajmniej logger, sam logger nic nie prześle - przynajmniej te o których czytałem ...

Im tańsze i prostsze zegary tym więcej czujników i innych pierdół będziesz musiał dokładać i przy tym rzeźbić we wiązce. Większość faktycznie ma (lub przynajmniej jest w opcji) wbudowany GPS do laptimer'a, niektóre mają wbudowany prosty logger np do błędów ECU. Generalnie co zegary to inne podejście do tematu: podłączenia, ew. połączenia z ECU, uniwersalności ... generalnie we wszystkim każda marka czymś się różni od drugiej.

Przykładowy schemat zegarów AiM MXL http://www.aim-sportline.com/pages/bike/section_bike_mxl.htm

Ceny za takie gotowe produkty, nie co ukrywać jednak miażdżą. Same zegary 1300GBP

Logger i transmitter danych to w sumie na tyle prosta sprawa że jakiś zdolny elektronik byłby to w stanie sam ogarnąć. Może kolega co robi polskie TC rozbuduje to w przyszłości o jakiś Logger?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z tym interfejsem OBD? To jest tylko w samochodach? Czy to zawsze idzie w parze z szyną CAN (czy np. RSV4 ma w związku z tym OBD)

Załóżmy, że mamy zbiorczy logger z transmiterem. Czemu wg Ciebie takie sprytne zegary, bez wiązki, nie mają sensu (nawet na potrzeby amatorskie)?

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, to faktycznie kiepsko. Czyli potrzebny byłby po prostu logger z dużą częstotliwością, do tego nadajnik. Ten http://competitionsystems.co.uk/product.php?id=52 ma akurat 1kHz, ale jaka jest dolna granica, żeby to było sensowne? 30/50 Hz? Jak dla mnie to i tak już sporo, szczególnie, że tylko w celu wyświetlania.

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...