DrManiak Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Witam wszystkich serdecznie, wpadłem na to forum przypadkiem po 5 latach :) (ale miło było poczytać swoje stare szczeniackie posty) :D. A więc szukam motocykla przedewszystkim do lasu, podjazdy, góry i ogolnie endurzenie :) Jedynie w 4paku. Sporo czasu ostatnio siedze po forach czytam zbieram informacje i z tego wszystkiego już mam taki mętlik że sam nie wiem co wybrać, miesza mi się już wszystko :P. Co wy byście polecili do 20 tyś ?? ja osobiscie kierowałbym się bardziej w strone enduro np exc 450, wr450f , crf450x ze względu na możliwość rejestracji i większe przebiegi między serwisami ale ceny są nieco wyższe niż crossowek więc teoretycznie za tą cene będe miał nieco starsze enduro ale wymagające żadszych serwisów. Na motocykl jak bym się uparł i jakby trafiła się naprawde fajna doinwestowana sztuka to moge przeznaczyć nieco więcej grosza ale wolałbym się zamknąć w kwocie 20k, motocykl raczej będę kupował w uk. Motocykle w jakie celuje to roczniki 2010 w góre, rozwarzam rownież kupno fabrycznie nowego motocykla ale np z roku 2011 bo ceny są atrakcyjne, tylko do tego dochodzi jakieś lekkie doinwestowanie maszyny no i kwota znowu robi się sama. Sorry panowie za błedy bo napewno jakieś się pojawiły. Za wszelkie sugestie i opinie na temat motocykli 2010+ będe bardzo wdzięczny, Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Lichota Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 z tych co wymieniłeś polecałbym wr 450 z 2010r. (wyżej są już na wtryskach.) WR'ka 450 bardzo fajny motorek... dużo można przejechać, tylko że dużo zabawy będzie z odblokowaniem i wgl fabrycznie nowej.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 19 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Dzieki Krzysiek za rade, wrka fajna maszyna, ogólnie co do yamahy to mam same dobre doświadczenia bo latam yamahą na codzień... ale po asfalcie no ale wiadomo to inna bajka. Problem będzie tylko ze znaleźieniem odpowiedniego kandydata w uk bo tutaj te motocykle są stosunkowo mało popularne, co innego np ktm 450,530,500 exc, lepiej rownież wygląda sytuacja z hondami bo np model crf450x który w polsce jest rzadko spotykany tutaj można spotkać częściej. Ale ok czyli pierwszą zasadnicza odpowiedź mi dałeś jak Wrka to szukać 2010 tak ? bo są na gaźniku a poźniej już na wtrysku i rozumiem że młodsze modele pewnie chorują na przypadłości wieku dziecięcego. Jak wygląda sprawa yz450f ? czy rocznik 2011 też lepiej unikać podobnie jak wr i celować w 2010 ?? Ogolnie motocykl ma być przedewszystkim z przeznaczeniem użytkowym w teren, może raz na jakiś czas jakiś tor, ale 90% teren, jednak może to być też crossówka bo wcześniej smigałem crossówkami w terenie i jakoś mi to zabardzo nie przeszkadzało. Za wszelkie dalsze opinie z góry dziękuje, zależy mi włąsnie nad takimi konkretnymi odpowiedziami jak krzyśka, których roczników unikać, które warto kupić itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 W tym pieniądzu to bym szukał 450/530 exc KTM model od 2009 do 2011. Model znany, sprawdzony, nie ma problemu z częściami nowymi i używanymi. Ktm z tego rocznika ma lepsze zawieszenie od Wr-ki i crf-y oraz jest od nich sporo szybszy. Yamaha i Honda to też dobre enduraki ale moja subiektywna opinia jest taka że ktm jest o krok z przodu. Najlepiej jakbyś się przejechał każdym z tych motocykli gdyż są spore różnice w kątach ramy co przekłada się na pozycję kierowcy(mi osobiście ergonomia Yamahy w ogóle nie leży). Można pisać i pisać o różnicach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 19 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Dzieki major za rade, szczerze to właśnie do ktma mnie najbardziej ciągnie, choć nigdy nie miałem żadnego to czuję że pomarańczowa horoba mnie dopadła już jakiś czas temu :). Na temat pomarańczowych też troche się oczytałem, i powiem że najbardziej to mnie ciągnie do 530 ale ludzie piszą że lubi brać olej i że ogulnie starsze modele były żywotniejsze.Ostatnio w oko wpadł mi ten egzemplarzhttp://www.ebay.co.uk/itm/2011-KTM-EXC-Enduro-530cc-factory-/150947131472?pt=UK_Motorcycles&hash=item2325267050tylko 10mth przejechane, wsumie można powiedzieć nowe moto, ale cena w przeliczeniu na pl to jakies 25k plus transport tego do pl, jakieś papierkowe sprawy i wyjdzie blisko 30k a to już sporo. Ogolnie co do ktma to wiem że jak się trafi jakaś ładna sztuka exc,lub sxf to kupie. Co do reszty mało się jeszcze orientuje, Na dzien dzisiejszy moje zestawienie wyglądało by tak1. 450/530 exc - 2010,20112. wr450f - 20103. 450 sxf - 2010,20114. ??5. ?? to moto mnie też interesuje,http://www.ebay.co.uk/itm/L-K-2010-KTM-450-SXF-/251184202659?pt=UK_Motorcycles&hash=item3a7bbec3a3jednak zapuźno go znalazłem i już nie zdąże jechać go obejżeć a aukcja się kończy dzisiaj... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Z żywotnością starszych i nowszych silników ktm-a jest podobnie, starszy silnik jest bardziej debiloodporny ale jeśli o oba dbasz to tyle samo przejadą. Nie można powiedzieć że ten nowszy się sypie, powiedzmy ma kilka słabszych punktów które wcale go nie dyskwalifikują. Za 30 koła nie opłaca się kupować używki i to jeszcze z 2011 roku, kiedy za około 33-35tys masz nówkę z 2013. Sxf sobie odpuść bo to crossówka, do lasu średnio się nadaję i serwisy częste. Jeszcze możesz popatrzyć na Huski po 2010 r. bo bardzo dobre opinię zbierają i są dużo tańsze w zakupie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 19 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Dzieki major, co do huski to fakt też obiły mi się o uszy pozytywne opinie, nawet mam salon husky i yamahy w swoim miescie z tym że jakoś nie przepadam za tą marką, wiem że to jest moto w teren i tu na wygląd nie ma co patrzeć ale jednak wydając 20k wolałbym żeby moto mi się w jakimś stopniu podobało :) Co do crossowki tak jak pisałem wcześniej nie przeszkadza mi jazda po lesie na full crossie, z reguły lubie motocykle z którymi trzeba się więcej omęczyć, dlatego bardziej narywisty sposób oddawania mocy dla mnie jest nawet plusem a nie minusem. Wiem że tu dochodzi też inne zestrojenie skrzyni biegów,inne zawieszenie, innaczej wybiera dziury itd, ale to mi nie przeszkadza, jedyny minus crossowki to brak możliwości rejestracji co czasem się przydaje no i tak jak piszesz częstsze serwisy. Siedze przeglądam oferty i znalazłem jednego dealera który ma bardzo zadbane sztuki albo poprostu tak je picuje przed sprzedażąCo powiecie na temat hondy crf450 09http://cgi.ebay.co.uk/HONDA-CRF-450-EFI-2009-STUNNING-BIT-OF-KIT-MOTOCROSS-BIKE_W0QQitemZ321014373040QQcmdZViewItembardzo ładnie moto się prezentuje, a sprzedający podaje że nowy tłok itdalbo kawa 2010http://www.ebay.co.uk/itm/KAWASAKI-KXF450-EFI-2010-VERY-VERY-TRICK-MOTOCROSS-BIKE-/321014380909?pt=UK_Motorcycles&hash=item4abdf2b96dobydwa motocykle na wtrysku, jakie są wasze zdania na temat tych modeli ??Z kupnem motocykla się jakoś strasznie nie pale, bo w pl będe dopiero pod koniec maja, do tego czasu muszę się na coś zdecydować, jak narazie idzie srednio :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Na Hondzie nie latałem ale z relacji właścicieli te modele na wtrysku są ku**ewsko agresywne. Miałem jeden sezon Kawe kxf 450 z 2008 roku tyle że ona była na gaźniku, bardzo chwaliłem ten motocykl, mimo że crossówka to bardzo fajnie się tym latało po lesie i przez cały sezon zero awarii. Z kawą na wtrysku nie miałem do czynienia. Czemu nie chcesz 2t? Nowe 300exc jedzie jak czterosuw a serwis jest minimalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 20 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Hey, dzięki Major jeszcze raz za rade. Co do 2t to mało jeździłem takimi motocyklami, nie będe tu pisał że dźwięk mi nie pasuje czy coś bo to bez sensu choć wole właśnie drzwięk 4t :P, ostatnio sporo czytałem jakieś porówniania kosztów utrzymania 2t vs 4t itd i wsumie z tego wszystkiego wychodzi jednak że koszty są bardzo zbliżone w skali roku.( o ile się kupi zadbany model 4t) Co do exc 300 no to wsumie na każdym forum można się spotkać z bardzo przychylnymi opiniami na temat tego modelu, ja osobiście porównania nie mam zabardzo bo nigdy takim sprzętem nie latałem, jeździłęm za to 450tkami i bardzo mi odpowiadały. Wiadomo zawsze można trafić mine, zdaje sobie z tego sprawe dlatego włąśnie szukam jakiegoś młodszego rocznika by jak najbardziej zminimalizować ryzyko wyjebania kasy na jakiegoś złoma.. Honda szczerze też mi się podoba a włąśnie w szczegulności to co pisałeś że ma w sobie jad :D szukam włąśnie takiego motocykla którego nie opanuje po miesiącu czy 2 w 100% :P chce rzeby mnie troche przerażał bo włąsnie takie motocykle mnie pociągają najbardziej. Co do kawy tej co podesłałęm wam linka no zajebista sztuka. Wczoraj też przegapiłem jedną zajebistą aukcjehttp://www.ebay.co.uk/itm/L-K-2010-KTM-450-SXF-/251184202659?_trksid=p2047675.l2557&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&nma=true&si=Dc5sA3XO9jsuHQLFqpebYNmsanI%3D&orig_cvip=true&rt=ncbo motorek napewno był wart swojej ceny z tymi wszystkimi dodatkami jakie na sobie miał....No nic bez pospiechu na spokojnie coś się znajdzie :) Ogolnie jak narazie - exc,sxf,crf,wr na tak co do kawy sam nie wiem, mieszane uczucia mam chyba podatny jestem na polskie mity o tej marce, choć wiem że to błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 (edytowane) Jest u nas crf450 na wtrysku i raczej jest mniej dzika niz stara na gażniku Przy takim budzecie mozna tez pomyslec o husabergu fe570 Edytowane 20 Listopada 2012 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Jeśli chcesz by cię poniewierało to zostają ci właściwie tylko crossówki. Nowe enduraki bardzo liniowo oddają moc przez co nawet amator ogarnie taki sprzęt. Kawy się nie bój, odkąd oddzieliła się od Suzuki w produkcji crossówek nie ma z nimi problemów, pozatym jest fajna cenowo. Jedyny minus to problem ze sprzedażą w Polsce ze względu na zaszłości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Lichota Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 450 nie ogarnie sie tak szybko... wiem i po sobie i po znajomych... zawsze jest gdzieś ta moc która nie jest w pełni użyta... crossówki do enduro zależy jakich jazd... np jeżdżąc moją crf'ą z np LC4,EXC,czy WR to na prędkość odpadam.. crossówki nie rozwijają dużej prędkości... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 przy małych prędkosciach tymbardziej odpadasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 22 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Chłopaki, dzięki za zainteresowanie tematem :) co do mniejszych prędkości crossówki to mi nie przeszkadza, zawsze można coś pokombinować z zębatkami gdybym np chciał zołorzyć koła SM, a tak to prędkość mi spokojnie wystarczy w terenie, bardziej mi zależy na tym by moc była w każdym zakresie dostępna i tak jak pisałem by motor miał w sobie jad :) Prawda jest taka że nie ma złotego motocykla bo i enduro i crossówki mają swoje wady i zalety. Chciałem się was jeszcze zapytać, mianowicie w uk można często spoktać na aukcjach przeważnie KTMy z BIG BORE KIT, motocykl ma wtedy 505 pojemności, czy słyszeliście kiedys o tych zestawach ?? i jak to się sprawdza w praktyce ? czy wogule warto interesować się takimi motocyklami z takim upgradem ?? bo jeżeli przyrost mocy jest jakiś tam ale spada wtedy żywotność pozostałych podzespołów to szczerze nie był bym tym zainteresowany, aczkolwiek nigdy nie spotkałem się na żadną opinią na ten temat. Co do tego husaberga, to nigdy nie jeździłem żadnym motocyklem z tej stajni, obejżałem kilka filmików na yt i faktycznie moto ma w sobie powera niezłego :) ale cenowo stoi identycznie jak pozostałe marki więc w takim wypadku wole jednak sprawdzonego KTMa czy coś japońskiego. Z tego co piszecie wnioskuje że w rocznikach 2010-11 nie ma jakichś nie udanych modeli, więc pewnie będe kierował się przedewszystkim stanem technicznym, dodatkami no i cena :) choć przyznaje że sercem ciągnie mnie najbardziej w strone pomarańczy ale zobaczymy. Napewno was jeszcze poprosze o zopiniowanie jakiegoś motocykla jak coś znowu znajde, a narazie dalej na spokojnie i bez pośpiechu sobie szukam, a jak wy macie jakieś jeszcze sugestie dla mnie chętnie poczytam bo prawde mówiąc własnie na takich opiniach użytkowników mi najbardziej zależy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Ktm 505 sxf był kiedyś normalnie wypuszczany, nie pamiętam czy w 2009, 2010 zaprzestali go robić. Jednak do tej pory można dostać tzw. kit podnoszący pojemność( big bore). Taka zmiana nie polega jedynie na wymianie cylindra i tłoka, np. w skład kitu 570 wchodzi: cylinder, tłok, korba, łańcuch rozrządu(dłuższy), moduł, i chyba wałek rozrządu + sprężyny zaworowe, więc kompleksowy jest to tuning nie zmniejszający żywotności. Big bore 505 pewnie podobne części ma. Z doświadczenia wiem że jest spora różnica i odrazu wyczuwalna po takim tuningu, jeśli komuś brakuje mocy to jest to jakieś wyjście. Przy takich upgrad-ach trzeba zwrócić uwagę na fakt czy został zamontowany kompletny kit, montaż samego tłoka i cylindra bez zmiany modułu wręcz pogarsza sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.