Skocz do zawartości

czyszczenie wtrysków


filemon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

silnik pracuje równo, na obrotomierzu wskazówka także utrzymuje sie rózwno oczywiscie co do tego ile odkrece gazu. Ale przy nie których obrotach a szczerólnie 3, 5 i 8 tyś z wydech słychać tak jak by pracował na trzy cylindry. Zaczeło sie tak dziać nagle w ten weekedn podczas ostatniej przejażdzki, a juz mialem szukować motocykl na zime...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktore to są wtyczki? Zrobiłem zworke w kostce w zadupku, nie wykazało żadnego błędu, kreska od położenia czujnika przepustnicy tez jest ok -C00. Co mogło by być nie tak z zapłonem? może to cos z którymś z czujników? Wiem świece bardzo ważna sprawa, z tego co wqiem powinny mieć kolor kawy z mlekiem, planuje poswiewcic mu troche czasu aby naprawić ta usterke i moć spokojnie czekac na nowy sezon a nie martwic sie całą zime ze cos jest nie tak z moim motocylkem. Jak wykręce swiec to opisze jak wyglądają alb wlasnie tez wysle zdjecie.

 

 

Robienie tak ewidentnych BYKÓW w pisowni świadczy tylko o lekceważeniu innych użytkowników tego forum

moderator

Edytowane przez Piotr Dudek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może być wilgoć. teraz jest zimniej, na ciepłym silniku się skrapla a przy wysokim napięciu niewiele trzeba. No chyba że masz fajki razem z cewkami, ale nawet wtedy wilgotna obudowa potrafi przebić. Masz ten problem również na rozgrzanym silniku?

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik pracuje równo, na obrotomierzu wskazówka także utrzymuje sie rózwno oczywiscie co do tego ile odkrece gazu. Ale przy nie których obrotach a szczerólnie 3, 5 i 8 tyś z wydech słychać tak jak by pracował na trzy cylindry. Zaczeło sie tak dziać nagle w ten weekedn podczas ostatniej przejażdzki, a juz mialem szukować motocykl na zime...

 

wymień świece na nowe i zrób następną jazdę testową dopóki jest jeszcze pogoda umożliwiająca jazdę a potem opisz swoje wrażenia.

Jeżeli będzie taki sam objaw wypada zmierzyć ciśnienie paliwa na magistrali zasilającej.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzisiaj zająłem się moim gsxr-em. Na początek postanowiłem wykręcić świece żeby sprawdzić jaki mają kolor, podczas odkręcania airboxa zauważyłem, że gąbka łącząca airboxa z ramą jest dziurawa, można przez nią spokojnie przełożyć dwa palce. Świece mają kolor czarny, a nawet znajdował się na nic delikatny nalot paliwa. Wyglądają one tak, http://zapodaj.net/eb28f19e4e8e0.jpg.html http://zapodaj.net/88657f7688621.jpg.html http://zapodaj.net/b039a9ca04fc4.jpg.html. Kolejną rzeczą jest czujnik położenia przepustnicy, nie wiem czy działa tak jak powinien. Wprowadzając komputer w stan serwisowy zwierając dwa piny w kostce w zadupku na wyświetlaczu pojawia się -C00, czyli nie ma żadnego błędu, czujnik jest ustawiony tak jak należy, lecz przy nawet minimalnym dodaniu gazy kreska po około 2 sekunach przeskakuje na górę. No i moje pytanie czy tak powinno być, czy może kreska ma nie zmieniać swojej pozycji? Później postanowiłem sprawdzić czujnik poprzez odłączanie ich, po odłączeniu kilku od razu na wyświetlaczu pojawiał się błąd, lecz po odłączeniu czujnika temperatury cieczy który znajduje się w chłodnicy żaden błąd nie wyskoczył, czy ten czujnik jest zły? Od razu na myśl mi przyszło że czujnik przez cały wysyła impuls do komputera ze silnik jest zimny i cały czas jest zbyt bogata mieszanka, wyjaśniało by to ciemny kolor świec. Myślę, że w miarę zrozumiale opisałem swoje poczynania. Proszę o pomoc.

 

dodam, że świece to NGK CR9E

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki na wtrysku zazwyczaj mają białą porcelankę i czasami biały nalot na dolnej elektrodzie. Po zdjęciach wnioskuję, że masz za bogato. Czujnik temperatury powinien wyświetlać błąd ale zawsze możesz go wypiąć i komputer ustali stałą temperaturę cieczy (coś w zakresie 80-100 stopni) i przejechać się z tym. Jeśli silnik nie będzie się dogrzewał to zastosuj tymczasowo jakiś kartonik na małej części chłodnicy. Cewkofajki też są podejrzane ale musisz ustalić czy niedomaga konkretny cylinder czy wybiórczo bez kolejności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gąbka nie ma nic do gadania po prostu srad będzie działał gorzej. Kreska przy c00 ma się ruszać gdy dodajesz gazu (przecież ruszasz przepustnicą). Czujnik temperatury cieczy jest w obudowie termostatu, a w chłodnicy masz włącznik bimetalowy wentylatora. Btw. czujniki temperatury zmieniają rezystancję z czego wynika spadek/wzrost napięcia na I/O ecu. Sprawdź czystość filtra powietrza.

Edytowane przez Pepesz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio kiedy jeździłem przy temperaturze powietrza około 16-18 stopni, na wyświetlaczu temperatura cieczy podczas jazdy miało max około 75 stopni. Nie pokazuje żadnego błędu, ale kiedy wypnę czujnik temperatury cieczy wyskakuje od razu błąd, tak samo kiedy wypnę czujnik temperatury powietrza. Filtr jest czysty, nie dawno wymieniany, ale dla pewności jeszcze dzisiaj porządnie go wyczyściłem. Wypiąłem także czujnik położenia wałka rozrządu (ten na pokrywie zaworów) no i właśnie nie pokazało żadnego błędu, morze coś z nim jest nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...